Vágólapra másolva!
A francia gumigyártó komolyan fontolgatja, hogy a Pirelli helyére lépne 2014-től, már gumiháborút és 18 colos felni méretet sem szeretnének.

A Michelin régóta tárgyal a Nemzetközi Automobil Szövetséggel arról, hogy átvenné a Pirelli helyét, és egyedüli gumiszállítóként visszatérne a Forma-1-be nyolc év kihagyás után. Bár döntés még nem született, a BBC információi szerint a csapatokat máris megnyugtatták, hogy ilyen szűk határidővel is le tudnák gyártani a kellő mennyiségű abroncsot 2014-re.

A cég visszatérési esélyeit növeli, hogy a Pirelli munkájával egyre többen elégedetlenek a Forma-1-es irányító személyek és a rajongók közül, idén a leginkább a Brit Nagydíj verte ki a biztosítékot, ahol szinte csak a Safety Car nem kapott defektet. Utána az olasz gumigyártónak változtatnia is kellett a gumikon: az idei keverékeket a tavalyi kevlár szerkezettel kezdték el készíteni, jelenleg is ezeket a gumikat alkalmazzák.

Forrás: AFP

Belső források szerint a Michelin vezetőségének tetszik a visszatérés gondolata, a cég motorsport igazgatója, Pascal Couasnon hamarosan le is fog ülni tárgyalni Bernie Ecclestone-nal. A cég szóvivője azt tudatta a BBC-vel, hogy érdeklődnek a visszatérés iránt, de csak akkor, ha változtatnak a szabályokon. Kevesebb bokszkiállást, tehát tartósabb gumikat akarnak, holott a Pirelli direkt azért készített gyorsan elhasználódó keverékeket, mert ez kérte tőle Ecclestone és a csapatok szövetsége. Könnyen belátható, hogy ez a filozófia viszont a manapság egyre fontosabb környezetvédelem és fenntartható fejlődés szempontjából sem előnyös.

Korábban a Michelin már jelezte, hogy a 13 colos helyett 18 colos kereket szeretne a Forma-1-be, mivel szerintük a kis kerekek fejlesztőmunkájának eredményei nem használhatók fel a nagyobb, közúti autókra szánt abroncsok fejlesztésénél. Most azonban egy engedményt tettek, kijelentették, hogy legfeljebb két évig hajlandóak lennének még maradni a 13 colos felni átmérőnél.

Korábban úgy lehetett tudni, hogy a Michelint nem érdekli az egyedüli gumiszállító szerepe, mert ők gumiháborút, vagyis fejlesztési versenyt szeretnének különböző gyártókkal. Most azonban már azt mondta a szóvivő, hogy szívesen lennének kizárólagos gumiszállítók is, ha elég kihívást találnak a szabályokban. A visszatérés azért lenne előnyös a Michelinnek, mert meg tudnák mutatni új fejlesztéseiket, például az új, esőben is használható, mintázat nélküli slick abroncsot. Bár Ecclestone nemrég aláírt egy kereskedelmi megállapodást a Pirellivel, az semmit sem érne, ha az FIA nem az olaszokat választaná gumiszállítónak a 2014-től kezdődő időszakra.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!