Vágólapra másolva!
A csapatnál egy éve dolgozó technikai igazgató elégedett a Toro Rosso fejlődésével. James Key változtatott a munkamódszeren is.

James Key közel egy éve, 2012 szeptemberében vette át a Toro Rosso technikai igazgatói posztját Giorgio Ascanellitől, és eddig hatékonynak bizonyult a munkája, az irányítása alatt előrébb lépett a csapat. A Toro Rosso tavaly csak a három kiscsapatot, a Caterhamet, a Marussiát és - az azóta megszűnt - HRT-t tudta megelőzni a konstruktőri tabellán, idén viszont eddig több pontot szereztek a Saubernél és a Williamsnél is.

Key az aerodinamikai teljesítmény javításában látja a fejlődés kulcsát. "Egyértelmű volt, hogy javítanunk kell rajta, és sikerült is" - nyilatkozta az Autosportnak. "Sok elemet szoktunk elvinni a pályákra, és sok elképzelést és ötletet valósítottunk meg."

"Rengeteg energiát fektettünk a jelenlegi munkamódszerünk kialakításába, abba, ahogy kialakítjuk a céljainkat, és ahogy megpróbáljuk megvalósítani őket."

"Még hosszú út áll előttünk, viszont már elég sokat haladtunk azóta, hogy csatlakoztam a csapathoz."

A Toro Rosso fejlődött Forrás: Toro Rosso

A technikai igazgató elismerte, az nem kedvező, hogy a Toro Rosso bicesteri szélcsatornájában használt modell 60 helyett csak 50 százalékos méretarányú.

"Nem tökéletes, de az jó, hogy nem ad hibás eredményeket" - mondta a berendezésről. "Ez a szélcsatorna egyszerűen csak nem a legkifinomultabb. Egyértelműen hátrány, hogy 50 százalékos méretarányú modellel dolgozunk benne, de nem jelentős."

A Toro Rosso az év eleje óta Bicesterben is elő tudja állítani a szélcsatornában tesztelni kívánt elemeket, és nem kell az olaszországi központjukból, Faenzából átszállítani őket Nagy-Britanniába.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!