Vágólapra másolva!
Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint a kezdeti nehézségek után a McLaren rájött, hogy milyen irányban érdemes tovább haladnia az idei autójával. Jenson Button úgy véli, Belgiumban még közelebb férkőzhetnek az élmezőnyhöz.

A McLaren lassan kezd talpra állni a gyenge szezonkezdet után, az utóbbi futamokon egyre jobb teljesítményt nyújtott a wokingi csapat. Jenson Button 7. lett a Magyar Nagydíjon, és úgy vélte, a McLarennek "valószínűleg ez volt a legjobb idei versenye", mivel tiszta küzdelemben legyőzte az egyik Ferrarit - Felipe Massáét -, és Nico Rosberg Mercedesét is megelőzte, mielőtt a német kiesett.

A 2009-es világbajnok optimista a folytatást illetően. "Úgy gondolom, hogy a következő versenyen (Belgiumban) sokkal közelebb leszünk majd az élcsapatokhoz, és harcolni fogunk velük" - mondta.

Martin Whitmarsh csapatfőnök szintén bizakodva várja a bajnokság folytatását, mert szerinte a mérnökök kezdik megtalálni a jó utat a beállításokkal és a fejlesztésekkel. "Elindultunk egy irányba. Érezzük, hogy többet is kihozhatunk ebből az autóból" - nyilatkozta az Autosportnak.

Jenson Button az idei McLarenben Forrás: McLaren

A csapatfőnök kitért a szezon eleji nehézségekre is. Elmondta, hogy a szimulációk nem mindig ugyanazokat az eredményeket adták egy-egy fejlesztésről, mint ahogyan az végül a pályán teljesített, és ez már a tavalyi autónál is megfigyelhető volt.

"Volt úgy, hogy minden összejött, de nem igazán értettük, hogy miért. A tavalyi év végén némelyik fejlesztésünk jobban teljesített, mint vártuk" - árulta el. "A szélcsatorna számításaihoz képest az autó a pályán az idei év elején alulmúlta önmagát, míg tavaly felülmúlta."

Whitmarsh megérti, hogy a szakemberek vállát nyomó teher is hozzájárult a hibákhoz. "Ahogy közeledett a szezon kezdete, mindegyik mérnöki stábon nőtt a teljesítménykényszer. Egyre nagyobb leszorítóerőt állítottunk elő, de ettől érzékenyebb lett az autó a hasmagasság beállítására."

"Úgy tűnt, hogy nincs gond, de az első futamokon az autó nagyon érzékeny volt a hasmagasságra, ami sok területet érintett. Az egyik az volt, hogy ahhoz, hogy a megfelelő teljesítményt érjük el, nagyon feszesre kellett állítani a futóművet és nagyon alacsonyra a hasmagasságot. Az autót nagyon kellemetlen volt vezetni."

A McLaren törekszik arra, hogy többé ne forduljanak elő hasonló hibák. Whitmarsh elmondta, hogy az egyik céljuk a különböző stábok közötti koordináció javítása. "Erősíteni kell az aerodinamikai részleg kisebb csoportjainak felügyeletét, hogy biztosítsuk azt, hogy minden a helyes irányba halad, és nem szabad csak abban reménykedni, hogy majd minden összeáll" - mondta.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!