Vágólapra másolva!
Az új Forma-1-es turbókorszakra készülve a Pirelli nem csak a nagyobb és szélesebb gumik használatáért lobbizik, hanem azt a lehetőséget is megadná a csapatoknak, hogy az autók elejére és hátuljára más gumikeveréket tegyenek fel.

Egy régi gyakorlatot szeretne visszahozni a Forma-1-be a Pirelli: az Auto Motor und Sport információi szerint a sportág gumiszállítója azt javasolja, hogy 2014-től, a turbómotorok bevezetésének évétől az autók elején és hátulján eltérő gumikeverékek is használhatók legyenek. Korábban, nagyjából az 1990-es évek elejéig ez megengedett volt (sőt, az is, hogy a jobb és bal oldali gumik más típusúak legyenek), és a csapatok előszeretettel éltek is ezzel a lehetőséggel, de az aktuális Sportszabályzat 25.2-es pontjának értelmében egy szett gumi két-két első és hátsó abroncsot tartalmaz, melyeknek azonos specifikációjúaknak kell lenniük.

Több módosítást szeretne a gumikkal kapcsolatban a Pirelli Forrás: Pirelli

A Pirelli azért szeretne változtatásokat a jövő évtől, mert a turbómotorok jelentette nagyobb nyomaték miatt nagyobb lesz a hátsó gumik terhelése - ha elfogadják a javaslatukat, a csapatok felrakhatják az autó elejére a puhább, a hátuljára a keményebb típusú gumikat. A gyártó azért is lobbizik, hogy a hátsó abroncsok (kb. két centiméterrel) szélesebbek és (kb. három centiméterrel) nagyobb átmérőjűek legyenek.

Ezt a tervet azonban nem támogatják a csapatok, mivel már javában dolgoznak a 2014-es autókon, és a paraméterek módosítására csak drága intézkedésekkel tudnának reagálni. "A jövő évi erőátviteli rendszereket a jelenlegi gumiméretekhez terveztük" - nyilatkozta a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh az Auto Motor und Sportnak. "Egy ilyen késői változtatás a fejlesztésben nagyon drága lenne." Az erőátvitel mellett a felfüggesztés tervezésekor is figyelembe kell venni a gumik méretét.

A Pirelli mindenesetre azt akarja, hogy a jelentősen megváltozó feltételek miatt rendes tesztprogrammal készülhessek a következő szezonra.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!