Vágólapra másolva!
A csapat elégedett volt Susie Wolff munkájával, de a közeljövőben nem tervezik szerepeltetni a nagydíjak edzésnapján.

Maria de Villota tavalyi balesete óta Susie Wolff, a Williams tesztpilótája volt az első nő, aki Forma-1-es autót vezetett, ezért ha lehetséges, még a szokásosnál is nagyobb figyelem irányult rá a fiatalok múlt heti tesztjén, Silverstone-ban. A korábban a DTM-ben versenyző Wolff - aki egyébként a Mercedes GP ügyvezetőjének a felesége - csak egy napig ült a Williamsben, de így is 524 km-t tett meg, eleget ahhoz, hogy elvileg jogosulttá váljon az F1-es szuperlicenszre.

Ennek ellenére a csapat vezető versenymérnöke, Xevi Pujolar az Autosportnak úgy nyilatkozott, a közeljövőben nem tervezik szerepeltetni Wolffot a nagydíjak péntek délelőtti szabadedzésén. "Silverstone-ban más jellegű munkát végeztünk vele, mint a versenyhétvégéken szoktunk, ezért ezt a lehetőséget egyelőre fontolóra sem vettük" - mondta, méltatva ugyanakkor Wolff teljesítményét. A brit hölgy a teszten résztvevő 31 pilóta közül a 21. legjobb időeredményt érte el, egy másodperccel lemaradva a csapatnál másfél napig vezető Daniel Juncadellától.

Susie Wolff múlt pénteken vezethette a Williamst Forrás: Williams

"Szép munkát végzett" - ismerte el róla Pujolar. "Nem vétett hibákat, egyszer sem csúszott ki, és jól haladt az új gumikkal. A friss gumikból azonban nem tudtuk vele kihozni ugyanazt, mint Daniellel. Ezekkel az abroncsokkal, különösen a közepes keverékűekkel, az első vagy második kör után csökken a tapadás, és a negyedik-ötödik kör tájékán, amikor az autót megint kényelmesebb lesz vezetni velük, már nem lehet annyira rájuk támaszkodni."

"Ha több szett gumink lett volna, ő is jobb köridőt érhetett volna el, de csak korlátozott mennyiségben álltak rendelkezésünkre. Akinek nincs sok tapasztalata ezzel az autóval, az első körben nehezen tudja kihozni a gumikból a tapadást."

Az utolsó nő, aki nevezett egy F1-es nagydíjra, Giovanna Amati volt még 1992-ben, de neki a botrányosan gyenge Brabhammel egyikre sem sikerült kvalifikálnia magát a szezon első három futama közül (ez az őt váltó Damon Hillnek is csupán nyolcból kétszer sikerült a későbbiekben). Azóta, hogy Lella Lombardi 12. lett az 1976-os Osztrák Nagydíjon, az F1-ben egyszer sem állt rajthoz női versenyző.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!