Vágólapra másolva!
A Ferrari jelenleg csak a 4. leggyorsabb csapat a mezőnyben, Fernando Alonso azonban a délelőtti elektronikai hiba ellenére bízik benne, hogy sikerült előrelépniük a Nürburgringen.

Nem indult jól a Német Nagydíj a Ferrari számára, amikor Fernando Alonso autója már az első edzés bemelegítő körében megadta magát. A spanyolt később sikerült újra pályára küldeni, azonban egyetlen mért kört sem tudott megtenni.

"Sajnos a reggeli edzésidőt elvesztettük egy programhiba miatt az elektronikus vezérlő egységben (ECU), amit azonban később kicseréltünk" – mondta versenyző.

"Ez hátráltatta a programunk teljesítését, és este mindent meg kell tennünk, hogy ezt bepótoljuk valahogy, de már van egy elképzelésünk arról, hogy hol és hogyan kéne változtatnunk, mivel a Mercedes, a Red Bull és a Lotus is előttünk vannak. A versenyen viszont nem szeretnénk a harmadik, vagy negyedik leggyorsabb csapatként szerepelni."

Alonso szerint a csapat eredményesebben zárta a pénteki edzésnapot, mint egy héttel ezelőtt Silverstone-ban, és a Felipe Massa által teljesített hosszú etapok is bíztatónak tűntek.

"Hosszú etapokon az autó remekül működött, és ez nagy önbizalmat ad vasárnapra" – mondta a brazil, aki a 6. és 7. helyen végzett. "Továbbra is az időmérő a gyenge pontunk, mivel általában kevésbé vagyunk versenyképesek, mind a futamon, ezért mindent megteszünk majd, hogy a lehető legjobb rajtpozíciókat szerezzük meg."

A Ferrari technikai igazgatója arról számolt be, hogy Pirelli módosított abroncsai egyelőre nem befolyásolták az autó teljesítményét. "Felipe és Fernando elvégezték a szokásos összehasonlító tesztet a gumikkal, és az első benyomásunk az, hogy az új, kevlárpalástos felépítés nincs hatással az autó balanszára" – magyarázta Pat Fry.