Vágólapra másolva!
Mind a lágy gumin, mind a közepes keménységű gumin futott hosszabb etapok azt mutatják, hogy a Red Bull erősebbnek tűnik a Mercedesnél. A Ferrarinak és a Lotusnak a Német Nagydíj első edzésnapján sem feküdt az egy mért körös sprint.

Az első kerekeken megfigyelhető szemcsésedést leszámítva semmilyen gumiprobléma sem jelentkezett a Német Nagydíj első edzésnapján, így egyelőre szerencsére úgy tűnik, hogy alaptalan az azoktól való rettegés. A Pirelli elővigyázatosságból az idei szezon óta használt acélpalástos hátsó gumik helyett a régebbi kevlárpalástosokat hozta el a Nürburgringre, és amint várható volt, ez, továbbá az FIA egyéb intézkedései pluszmunkát adtak a mérnököknek, hogy a beállításokkal igazodjanak a megváltozott feltételekhez.

"Mások az abroncsok, másfajta beállításokat követelnek meg, ezért a mai nap jó lehetőség volt a tanulásra. Gyorsabban és jobban meg akarjuk érteni (az új gumikat), mint a többi csapat" - mondta Nico Rosberg. Úgy tűnik, hogy a Mercedesnek erre még várnia kell, mivel a Red Bull nyers tempóban, valamint a hosszú etapos eredményekben is megverte őket.

Sebastian Vettel 1:30.416-os időt repesztett a lágy gumikon, miközben Rosberg ennél csak több mint két tizedmásodperccel lassabbat tudott kipréselni, Lewis Hamilton pedig, akinek az autóján délután rosszul működő változtatásokat hajtottak végre, csak 8. lett a tabellán. Mark Webber a 3. pozícióban végzett.

Webber 25 jó kört nyomott le a közepes keménységű gumikkal, a lágyakkal a 3. legjobb időt érte el Forrás: Red Bull



Vettel és Rosberg hasonló programot teljesített a lágy gumis sprintet követően, így jól összehasonlíthatók az eredményeik: a Red Bull pilótája egy 11 körös etappal folytatta ugyanezekkel az abroncsokkal, a Mercedesé egy 9 körössel, s előbbi 1:37.924-es, utóbbi 1:38.582-es átlagot ért el a mért köreikben. Ez több mint hat tizedmásodperces különbség. A kerékcsere után Vettel még 17 kört húzott le a keményebb gumikon, míg Rosberg 16-ot, és a címvédő ezt a párharcot is megnyerte: konstans teljesítménnyel, 1:36.635-ös átlagával még akkor is majdnem hét tizedet vert Rosbergre, ha nem számoljuk a mercedeses pilóta két lassabb 1:40-es körét. A Mercedes akkor bizakodhat, ha jóval nehezebb autóval gyakoroltak, mint a Red Bull, és egyébként Vettel is erős formát vár tőlük.

A két csapat másik versenyzőjét nehezebb értékelni. Mark Webbert a lágy gumis sprint után egy nagyon hosszú, 25 körös etapra küldte ki a Red Bull a közepes keménységű abroncsokon, ám az 1:36-1:37-es tartományból csupán egyszer mozdult ki, és sikerült 1:36.883-as átlagot elérnie. A beállításokkal rossz irányba haladó Hamilton köridői nagyon ingadoztak, részben a forgalom miatt, amelynek következtében egyszer arra is megkérték, hogy inkább hajtson át a bokszutcán.

Néhány versenyző hosszú etapjának köridői. Az X tengelyen a nem bokszba be/kivezető körök száma, az Y tengelyen a másodpercben mért köridők láthatók (Vettelnél a kiugrást egy gyors bokszutcai kitérő okozta) Forrás: Gerse József ([origo])

A Lotusnak és a Ferrarinak ezúttal sem feküdtek a sprintek, ráadásul még a viszonylag hűvös időjárás is megnehezítette az autóikon a gumik üzemi hőfokra melegedését. Árulkodó, hogy Romain Grosjean és Felipe Massa - illetve egyébként Webber is - második nekifutásra érte el a legjobb idejét a lágy gumikon, mindannyian körülbelül két tizedet javítottak a második kísérlettel. Fernando Alonso szintén ezzel próbálkozott, de ő nem gyorsult.

Nagyon hosszú etapra sem a Lotus, sem a Ferrari nem vállalkozott, négy versenyzőjükből egyik sem tett meg 11 körnél többet egyhuzamban. Massa ugyanakkor megemlítette, hogy szerinte "a hosszú etapokon az autó remekül működött, és ez nagy önbizalmat ad vasárnapra."

Stratégiai szempontból érdekes, hogy a szokásosnál nagyobb az eltérés a kétféle gumikeverék teljesítménye között. "Azonnal egyértelművé vált, hogy nagy különbség van a lágy és a közepes keménységű gumik között, ami érdekes stratégiát hozhat vasárnap" - mondta a Force India vezető versenymérnöke, Jakob Andreasen. A Pirelli az eltérést 1,5 másodpercnyire saccolta, míg Jenson Button úgy vélekedett, ez olyan, mintha külön gumik lennének az időmérőre és a futamra.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!