Vágólapra másolva!
Korábban ez a két csapat, valamint a Force India hevesen ellenezte, hogy a Pirelli változtasson a gumik szerkezetén, de az aggasztó silverstone-i defektsorozat láttán már ők is úgy vélik, hogy nem maradhatnak a jelenlegi abroncsok.

A Brit Nagydíjon betelt a pohár a csapatoknál, és egyhangúan követelik, hogy a Pirelli változtasson a gumikon, mivel azok most már nem tekinthetők biztonságosnak. A futamon négy autón is szétszakadt az egyik gumi, továbbá több is megsérült, és csak a szerencsén múlt, hogy mindenki ép bőrrel megúszta a defekteket - az autók irányíthatatlanul a falba csapódhattak volna, vagy a repkedő gumidarabok is megsebesíthették volna a pilótákat.

A gumik gyors amortizációja miatt több csapat - főleg a Red Bull és a Mercedes - már az év eleje óta reklamált a Pirellinél, hogy változtasson az abroncsokon, de azok a vetélytársaik, amelyeknek az autója kíméletesebb a gumikkal, megakadályozták ezt, nehogy elvesszen ez az előnyük. A Ferrari, a Lotus és a Force India azt is megakadályozta, hogy a Pirelli lecserélje az acélpalástos gumikat a korábban használt kevlárpalástosakra, miután idén többször is levált a futófelület a felniről.

Biztonsági okokból azonban most már az említett három csapat is a változtatás szükségessége mellett érvel. A Ferrarit irányító Stefano Domenicali "sűrű napokra számít" a hétvégi Német Nagydíj előtt, és azt mondta, "higgadt és rendületlen munkával válaszokat kell találni a hétvégén felmerülő kérdésekre."

A Ferrari és a Lotus beadja a derekát Forrás: AFP

A Lotus csapatfőnöke kijelentette, hogy a kevlárpalástos gumik visszahozatalát is támogatnák. "A biztonság elsődleges szempont" - szögezte le Eric Boullier az Autosportnak. A Force India csapatfőnöke, Vijay Mallya elismerte, hogy nem szívesen adnák áldásukat a módosításra, de a csapat nem fog felelőtlenül viselkedni, ha biztonsági kérdésről van szó. Helyettese, Bob Fernley hozzátette, hogy ez már más helyzet. "Nem fogjuk kockáztatni az emberek épségét egy technikai dolog miatt" - mondta.

Egyes felvetések szerint a rázókövek és a mögöttük lévő területek érdes részei vágták ki a gumikat, amit részben talán az okozott, hogy a csapatok túl alacsonyra vették a guminyomást az autóban, és ettől a gumik széle érintkezett többet az aszfalttal. A Pirelli még vizsgálódik, de azt már kijelentették, hogy a Brit Nagydíjtól alkalmazott új gumirögzítési eljárásnak nem volt köze a defektekhez. A vállalatnak szerdán beszámolót kell tartania a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportszakmai munkacsoportja előtt.

Több csapatnál is úgy vélik, hogy a további defektek megelőzésének legjobb módja azoknak a gumiknak a használata lenne, amelyeknek a futófelülete alatt nem acélból, hanem kevlárból készült öv van. "Ez lenne a legésszerűbb" - hangoztatta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. "A tavalyi gumikkal nem történtek ilyen meghibásodások. Muszáj megoldást találnia (a Pirellinek). Hogy visszatérnek-e a tavalyi gumikhoz, vagy másfajta gumikat vetnek be, mindegy, de megoldás kell." A McLarent irányító Martin Whitmarsh osztja Horner véleményét, és a Sky Sportsnak nyilatkozva azt a lehetőséget sem zárta ki, hogy ha nem születik megnyugtató megoldás, a csapatok esetleg bojkottálhatják a Német Nagydíjat.

"Fennáll ez a veszély, méghozzá indokoltan, ha a csapatok és a versenyzők nincsenek meggyőződve arról, hogy biztonságosan versenyezhetnek. Ezt azonban nem akarjuk" - közölte. "Most nem ujjal kell mutogatni másokra, hanem közösen dolgozni és megoldást találni."

A Brit Nagydíj rajtja Forrás: AFP

Közben a csapatok egy része azt szeretné elérni, hogy a július közepére a fiatal pilótáknak kiírt silverstone-i teszten a helyzetre való tekintettel a bajnokságban induló versenyzők vezethessenek, hogy segítsenek a Pirellinek megoldást találni a problémákra. "Ez a versenyzők számára is nagyon fontos ügy" - indokolta Domenicali, hogy miért lenne szükség erre. Horner hozzátette, hogy esetleg még a tesztpilóták jöhetnének szóba, a lényeg azonban az, hogy olyanok üljenek autóba, akiknek már van tapasztalatuk, és megfelelő visszajelzéseket tudnak adni.

Amennyiben tényleg a versenyzők vennének részt a gyakorláson, az hátrányba hozná a Mercdeset, mivel a korábbi, titokban tartott pirellis gumitesztért azt a büntetést kapták, hogy nem vehetnek részt a fiatalok tesztjén.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!