Vágólapra másolva!
Az 5. rajtkocka helyett a mezőny végéről kell indulnia a Brit Nagydíjon, mert az autója túl könnyű volt az időmérő utáni mérlegelésen.

Nem sokáig örülhetett Paul di Resta a Brit Nagydíj időmérőjén megszerzett 5. helynek: a hivatalos mérlegelésen az autójának tömege nem érte el az előírt minimális értéket, ezért törölték az időeredményeit, s így csak a mezőny végéről rajtolhat el a futamon.

Di Restának ez lett volna karrierje legjobb kvalifikációs eredménye. "Tegnap (az első edzésnapon) negyedikek lettünk, és már akkor is meglepődtem, hogy ebben a pozícióban végeztünk. Kicsit sokkolt, hogy ehhez képest csupán egyetlen hellyel kerültünk hátrébb ma" - mondta a skót pilóta akkor, amikor még nem derült ki a szabálytalanság. A Force India hivatalos közleményében úgy fogalmazott, hogy "a fellegekben jár."

Di Resta autója túl könnyű volt Forrás: AFP



A szabályok értelmében a Forma-1-es autók tömegének - a pilótával együtt, de üzemanyag nélkül - mindig el kell érnie a 642 kg-t a nagydíjakon, di Restáé viszont megtankolva is csak 641,5 kg, üres tankkal pedig 640 kg volt. Többen azt feltételezik, hogy nem a csapat hibázott, hanem a pilóta súlya volt kisebb a megszokottnál. A skót kizárása után a Force India hétvégéjét Adrian Sutil mentheti meg, aki az időmérőn hetedik lett, s csapattársa büntetése után előreléphet a hatodik rajtkockába.

"Ha jól oldjuk meg a ma esti házi feladatunkat, esélyünk lesz egy kiváló versenyre. Még vannak ismeretlen tényezők a gumikkal kapcsolatban a hosszú etapokon, mivel eddig még egyik szett abronccsal sem tettem meg tíz körnél többet" - mondta a német. "Ami a stratégiát illeti, nyitottnak kell maradnunk, és többféle variációval kell nekivágnunk a futamnak, hogy reagáljunk az események alakulására."

Amennyiben di Resta felszed egy kis súlyt vasárnapra, a csapat műszaki beavatkozások nélkül is megfelelőre növelheti az autó tömegét, ellenkező esetben viszont szükségük lesz néhány ballaszt beszerelésére. Ez azt jelentené, hogy di Resta csak a bokszutcából rajtolhat. A Force India talán azért fogja ezt az opciót választani, mert így módosíthatnának a beállításokon az előzések segítése érdekében. Lehet azonban, hogy a csapat fellebbezést nyújt be a sportfelügyelők döntése ellen.

Az időmérő közben egyébként Jules Bianchi nem állt ki egy mérlegelésre, a Marussia újoncát megrovásban részesítették emiatt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!