Vágólapra másolva!
A passzív dupla DRS-t a Brit Nagydíjon vetik be először. A Lotusnak jobban feküdnének a lágyabb gumik, de Räikkönen szerint értelmetlen panaszkodni.

Miközben a címvédő Sebastian Vettel megszerezte a 3. rajtkockát a Brit Nagydíjra, csupán az egy mért körben mindenkinél gyorsabb Mercedes párosától szenvedve vereséget, közvetlen üldözői, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso csak 9. illetve 10. helyen végeztek a silverstone-i időmérőn. A finn 1,3 másodperccel lemaradt a pole-t megkaparintó Lewis Hamiltontól, de nem keseredett el, és úgy érezte, kihozta a maximumot az autójából.

"Általában kicsit erősebbek vagyunk a versenyen, de az előlünk rajtoló autók közül némelyik sajnos túl gyors hozzánk képest. Az segíthet nekünk, hogy holnap kicsit melegebb lesz az idő" - mondta később. "Remélem, hogy néhány helyet azért javíthatunk."

Raikkönen hozzátette, hogy "az autónk nem viselkedik rosszul, de összességében hiányzik a leszorítóerő, pedig azzal lehetne a legkönnyebben gyorsabbá tenni" A Lotus a szezon legjelentősebb fejlesztési csomagját hozta Silverstone-ba, és remélték, hogy a pálya lendületes vonalvetése kedvezni fog nekik, az egykörös tempójuk azonban a jelek szerint nem javult: az időmérőn kikaptak a két Force Indiától, sőt Daniel Ricciardo Toro Rossójától is.

A Lotus Räikkönen autóján veti be először élesben a passzív DDRS-t (ez a hátsó szárny alatti, függőleges csőből is látható). Grosjean még nem kapta meg Forrás: AFP

Noha Räikkönen 7 ezredmásodperccel lassabb volt csapattársánál, Romain Grosjeannál, az ő autójára felszerelték a csapat által csak "A berendezés" néven emlegetett passzív dupla DRS-t, amit a Lotus élesben most fog bevetni először. "Hát, az időmérőn használtam, és a verseny előtt már nem lehet változtatni az autón…" - erősítette meg a finn. "Majd meglátjuk, holnap hogy működik, reméljük, hogy a versenytempóban is segíteni fog."

Annak ellenére, hogy az eszköz Grosjean autójáról még hiányzott, az egyenesben a két Lotus teljesen egyforma, 303,9 km/ó-s végsebességet ért el. Räikkönen szerint ez nem jelent semmit. "Ha nem kísérleteznénk, soha nem tehetnénk fel az autónkra az új alkatrészeket, és nem tanulnánk semmit" - mutatott rá.

"Tesztelni nem szabad, de így is eljött az a pont, amikor már muszáj bevetnünk (a passzív DDRS-t). Vesztenivalónk úgysincs, mert ha nem dolgozunk le valahogy a hátrányunkból, soha nem fogunk közelebb kerülni az élbolyhoz."

Alonso az időmérő után megjegyezte, hogy a Pirelli óvatos gumiválasztása - Silverstone-ba is a két legkeményebb keveréket hozták el - hátráltatja a Ferrarit, és leginkább a Red Bullnak kedvez. Az Origo F1hírek kérdésére, hogy a Lotus is jobban örülne-e a lágyabb gumiknak, Räikkönen azt felelte: "Igen, szerintem a mi autónk azokat szereti jobban, de nincs értelme panaszkodni. A döntéseket mások hozzák."

"Ez van, és kész. Úgysem változtathatunk rajta, tehát felesleges nyavalyogni miatta. Inkább gondoskodnunk kell róla, hogy az autónk mindegyik típusú gumival működjön."

Montreali 9. helyével Räikkönen a 2. helyezést is elvesztette az összetettben, s már 44 pont a hátránya az élen álló Vettelhez képest.