Vágólapra másolva!
A Mercedes csapatfőnöke, valamint Hamilton egyaránt súlyos büntetésnek érzi, hogy a pirellis botrány miatt a csapatnak ki kell hagynia a fiatal versenyzők tesztjét, mivel az azon való részvételt belekalkulálták a fejlesztési programjukba.

A Mercedes büntetése kapcsán általános vélekedés, hogy olcsón megúszták a Pirellivel lebonyolított májusi gumitesztet. A Ferrari és a Red Bull részéről is utaltak rá, hogy a szabályok ellen vétő riválisuknak szerintük nagyobb büntetést kellett volna adni annál, mint hogy kizárják őket a fiatal versenyzők számára rendezett júliusi silverstone-i tesztről. A Red Bull állítólag százmillió dolláros bírságot szabott volna ki a Mercedesre, és a tanácsadójuk, Helmut Marko felvetette, hogy inkább rendeznek maguknak egy külön tesztet, bár utóbb elmondta, hogy ezzel csak viccelt.

A Mercedest irányító Ross Brawn azonban úgy gondolja, így is "meglehetősen súlyos" csapást kaptak a nyakukba. "Átfogó technikai programot terveztünk, és most azt vizsgáljuk, hogy a kieső részt hogyan pótolhatnánk. Nem vagyok benne biztos, hogy sikerülni fog" - nyilatkozta az Autosportnak. "Néhány dolgot egyszerűen nem lehet megcsinálni egy versenyhétvégén, ezért érezhető veszteség lesz a csapatnak, hogy nem vehet részt a fiatal pilóták tesztjén."

A 2009 óta megrendezett teszt azt a célt szolgálja, hogy a fiatal tehetségek a szezonközi tesztelés megnyirbálása ellenére kipróbálhassanak egy F1-es autót. A csapatok programjának egy része ilyenkor arról szól, hogy a kiválasztott versenyző hozzászokjon az autó vezetéséhez, de némi idő után hasznos vizsgálatokat is tudnak végeztetni velük. Ez különösen igaz a Mercedesre, amely ilyenkor évek óta rutinos tesztpilótájának, Sam Birdnek ad vezetési lehetőséget, aki eddig csak egyetlen ilyen tesztnapon nem vezetett a csapatnál.

Hamilton a kanadai pályán Forrás: AFP

Bár a Mercedes a kiadott sajtóközleményében "arányosnak" nevezte a büntetést, Brawn rámutatott: a csapat autója 1000 kilométert tett meg úgy, hogy kizárólag a gumikat tesztelte, míg vetélytársaik a három nap folyamán akár 1500 kilométert is megtehetnek, miközben tetszőlegesen kipróbálhatják a legújabb fejlesztéseiket, ráadásul az idén használt abroncsokkal.

A csapat egyik versenyzője, Lewis Hamilton szintén ártalmasnak érzi a tesztről való eltiltást. "Ez szívás, mert az egy elég fontos teszt az évben - lényegében az egyetlen" - utalt arra, hogy szezon közben csak egyenesfutási tesztek engedélyezettek a csapatok számára. "Sok mindent terveztünk arra a három napra, szerettünk volna kipróbálni újításokat, különböző dolgokat."

"A szimulátorban folyamatosan dolgozó tesztpilótáknak is fontos lett volna a gumik tesztelése, hogy felmérjék a terepet, és visszajelzéseket kapjanak a szimulátoros fejlesztési munka folytatásához."

Hamilton azt mondta, hogy nem sokat foglalkozott a bírósági tárgyalással, és inkább a Brit Nagydíjra való felkészülésre koncentrált. Szerinte itt kiderül, hogy a Mercedes mennyit lépett előre a gumik megismerése terén - a Spanyol Nagydíjon tapasztalt szenvedés után ugyanis hiába szerepeltek jól, a monacói és a montreali pálya nem igazán tette próbára az abroncsokat.

"Sokat tanultunk a barcelonai futamból. A csapatnak sokat kellett dolgoznia, hogy megértsük, mi sült el rosszul" - nyilatkozta Hamilton. "Olyan pályákra mentünk utána, amelyeken nem annyira nehéz bánni a gumikkal, ezért úgy vélem, (Silverstone) kiváló lesz arra, hogy meglássuk, mire jutottunk."

A silverstone-i pályát ugyanis lendületes kanyarok jellemzik, melyek nagy oldalterhelést rónak a gumikra.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!