Vágólapra másolva!
A McLaren csapatfőnöke szerint a jövőre visszatérő szezon közbeni tesztek nem fogják túlságosan leterhelni a csapatokat. 

A szezon közbeni tesztelés 2009 óta tilos a Forma-1-ben, egy 2012-es, háromnapos mugellói gyakorlástól eltekintve a csapatok csak februárban és márciusban tesztelhették az autóikat. A korlátozást a költségcsökkentés érdekében vezették be, de az évek során kiderült, hogy számos hátránya van: egyes újoncok például nagyon kevés tapasztalattal kerülnek be a Forma-1-be, és a gumik tesztelésére sem jut elég idő.

Az évközi tesztek visszatéréséért leginkább a Ferrari kardoskodott, de a megemelkedő költségektől félő kisebb istállók rendre elvetették az ötletet. A Kanadai Nagydíj hétvégéjén végül sikerült kompromisszumot kötniük: 2014-ben négy kétnapos tesztet rendeznek majd, amelyeket egyes európai versenyhelyszíneken, a nagydíj utáni napokban bonyolítanak majd le. A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy véli, ez a megoldás a kisebb csapatoknak is kedvez, mert így legalább az utazásra nem kell külön költeniük.

Az évközi teszteket a kisebb csapatokat is megengedhetik maguknak Forrás: Sauber

„Én mindig támogattam a tesztkorlátozást – és számos egyéb megkötést is -, de sikerült kompromisszumot kötnünk: egy európai verseny után a keddi, szerdai vagy csütörtöki napokon fogunk tesztelni. Ez kicsit praktikusabb” – mondta. „Csökkentettük a bemutatókörök és az aerodinamikai tesztek számát, valamint kiiktatjuk a fiatal versenyzők tesztjét. Szerintem sikerült kiegyensúlyozott megoldást találnunk, amivel remélhetőleg a csapatok többsége egyetért.”

Whitmarsh hozzátette, továbbra is dolgozniuk kell azon, hogy megkönnyítsék az anyagi problémákkal küzdő kisebb csapatok helyzetét. A tesztek megrendezésének költségét azonban nem biztos, hogy csökkenteni tudják, mert az ezzel kapcsolatos kereskedelmi jogok Bernie Ecclestone-t illetik.