Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton csalódott a kanadai időmérőn elért második helye miatt, csak egy hiba miatt csúszott le a pole-ról. Rosbergnek nem működött a rádiója, ami félreértéshez vezetett.

A Mercedes a Kanadai Nagydíj időmérőjén is nagyszerű tempóra volt képes, száraz pályán valószínűleg megint ők lettek volna a legesélyesebbek. A változékony esőben, vizes pályán futott edzésen azonban Sebastian Vettel megtréfálta őket, sőt Nico Rosberg elé még Valtteri Bottas is befurakodott.

Lewis Hamilton legutóbb a Kínai Nagydíjon tudott a csapattársa elé kerülni az időmérőn, montreali 2. helyének mégsem tudott őszintén örülni, hiszen úgy érzi, megszerezhette volna a pole-t. Remekül kezdte az utolsó körét, de egy hiba miatt végül 87 ezreddel lassabb volt a németnél.

„Nem igazán tudom, mi történt – elég jó kört futottam, 6-7 tizedes előnyöm volt. Utána viszont túl szélesen fordultam” – magyarázta az edzés után. „Nem tudom, hogy megtartottam volna-e ezt az előnyt, de egy tized is elég lett volna.”

Hamilton úgy érezte, a hiba nélkül övé lehetett volna a pole. 87 ezreddel bukta el Forrás: AFP

„Egyértelműen az enyém lehetett volna a pole – kicsit szerencsétlen helyzet volt, de néha előfordul az ilyesmi” – tette hozzá a brit, aki korábban már háromszor megnyerte a Kanadai Nagydíjat, tavaly is ő diadalmaskodott. Most is bizakodva vág neki a versenynek, de tudja, hogy a Mercedesnek itt nehezebb dolga lesz, mint Monacóban.

„Jó, hogy az első sorból rajtolhatok, ez kicsit növeli az esélyeimet” – vélekedett. „Kemény versenyünk lesz holnap. Seb gyors, a Ferrari tempója is remek a hosszú etapokon. A körülményeken is sok múlik majd, és nekem is jól kell teljesítenem.”

Rosberg a sorozatban megszerzett három pole pozíciója után egyértelműen csalódott volt a 4. helyezés miatt, de mentségére szólhat, hogy egy technikai hiba is nehezítette a dolgát. „Nem örülök túlságosan, hiszen ma is jónak éreztem az autómat” – mondta.

„Azt tudom elmondani kifogásként, hogy a rádióm nem működött. Ilyen körülmények között pedig szükségünk van egy működő rádióra. A Q3 legvégén például nem tudtam, hogy még három kört futhatok. Az utolsó köröm után azt hittem, hogy vége az edzésnek, utána pedig beragadtam egy Lotus mögé. Nagyon csalódott vagyok.”

A csapatfőnök Ross Brawn szerint Montrealban is kulcsfontosságú lesz, hogy melyik csapat hogyan bánik a gumikkal, ráadásul holnap más körülményekkel szembesülhetnek, mint a hétvége eddigi részében. „Ha egy kicsit is elszámoltuk a beállításokat, kopni fognak a gumijaink. Nem fognak teljesen elhasználódni, de a teljesítményünkön rontani fognak.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!