Vágólapra másolva!
Már a monacói rajtnál látszott, hogy nem ez lesz az F1-es szezon legérdekesebb versenye. Vettel kiváló rajtja pillanatok alatt semmisé vált, míg Button lendülete csak az első kör feléig tartott ki. Mindenki hozta a kötelezőt, így az első tízben csupán egy helycsere történt.

A 2013-as Monacói Nagydíj eseményeit látva akarva-akaratlanul is a Túraautó-világbajnokság legutóbbi futama jutott eszembe, ahol az időmérő edzésen a versenyzőket azért büntették meg, mert nagyon lassan teljesítették a mért körük előtti felvezető köreiket. Hivatalosan (egy sokféleképpen értelmezhető szabály szerint) a túl lassú tempóval csorbították a sorozat hírnevét.

Monacóban a világ legjobb versenyzői a legfejlettebb és leggyorsabb versenyautókkal vonatoztak - kisebb megszakításokkal - két órán keresztül körönként 5-10 másodperccel lassabban a legjobbjuknál, hogy vigyázzanak az abroncsokra. Nem csoda, hogy a rajtnál sem kockáztattak semmit, nagyjából simán begurultak minden kanyarba. Pedig ez lenne a verseny legérdekesebb pontja, ehelyett egy szánalmas körözgetés első fejezeteként fog bevonul a krónikákba, amit kiábrándító módon csupán a balesetek tudtak megtölteni izgalommal.

A Forma-1-nek sikerült a szezon legfontosabb eseményén, a versenyzésre amúgy korlátozottan alkalmas monacói pályán prezentálnia, hogy az utóbbi pár évben végérvényesen gumispórolási gyakorlattá fajult. Márpedig ebben a játszmában senki sem fogja az első pillanatokban kiteríteni a kártyáit, így sajnos nem várhattuk, hogy a pilóták az első körökben egymásnak essenek. Persze reménykedtünk, de a látottak siralmasak voltak, hiszen az egyes kanyarig nem történt semmi a komplett élmezőnyben, csak a tizenharmadik helyről rajtoló (és ott beragadó) Romain Grosjeant tudta megelőzi Daniel Ricciardo és Valterri Bottas.

Forrás: AFP

Sebastian Vettel esete tökéletesen prezentálta, hogy bár a monacói helyszín nagyon fontos a szponzoroknak, ez a pálya nem éppen ideális valódi küzdelemre. A német ezzel az elindulással egy ideális világban, egy normális helyszínen, egy kicsivel hosszabb egyenesben megelőzte volna mindkét Mercedest, de Monacóban esélye sem volt ellenük. Nagyjából 20 méterig élvezhette, hogy ő a király, majd elfogyott előtte a hely. Game Over. Később még a Mirabeau-nál is próbálkozott, de ott sem volt sok esélye a támadásra.

Persze mindig vannak, akik profitálnak más kárából, és ezúttal a két Mercedes számára tökéletes volt, hogy a pályán nincs hely a fickándozásra. Ha nem rontják el a rajtot, akkor lehetetlen elmenni mellettük - ezt be is bizonyították. Nico Rosberg és Lewis Hamilton annyira szépen összedolgozott, hogy már ezért érdemes lenne megveregetni a vállukat, majd Rosberg az egész futam alatt nagyszerűen élt a helyzetével. A rajt jelentéktelenségére az is tökéletes példa volt, hogy Kimi Räikkönen ezúttal nem indult túl jól, de még ennek ellenére is meg tudta tartani a helyét Fernando Alonsóval szemben. Mint már korábban írtam, az első előzést Ricciardo és Bottas tudta kivitelezni, ehhez azonban Grosjean hatalmas hibája is kellett.

//videa.hu/player?v=C8DlZdmzGiwBBnFB


Szerencsére az első kört még feldobta pár izgalmas esemény, de egyik sem a mezőny elején történt. Jenson Button a Casino felé valahol meg tudta előzni Adrian Sutilt, majd a pálya leglassabb kanyarjában, a 6-osban összeakadtak. Itt egyébként Giedo van der Garde is lebombázta Pastor Maldonadót, aki az első vezetőszárnya egy részét már korábban elvesztette. A caterhames újonc nem kalkulálta be, hogy torlódás lesz.

Button még az alagút után és az uszodánál is betámadta csapattársát, Sergio Pérezt, de a fiatal mexikói mindkétszer sikán-átvágással tartotta meg a helyét. Ezen kívül nem történt semmi az első körben, és a belső kamerás felvételekből rossz volt nézni, hogy a versenyzők mennyire spóroltak a gumikkal. Hol vannak már a régi szép idők, amikor Ayrton Senna vagy Michael Schumacher a siker érdekében a versenyen is sorban futották az időmérős köröket?

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!