Vágólapra másolva!
A francia motorgyártóval szerződést hosszabbít a Caterham, és valószínűleg új ügyfelük lesz a Toro Rosso, de úgy tűnik, hogy a drága turbók miatt elveszítik a Lotust és a Williamst.

Korábban az sem tűnt valószerűtlennek, hogy a jövőre kezdődő turbómotoros korszakban öt Forma-1-es csapat is a Renault motorjait fogja használni, de most már inkább az körvonalazódik, hogy a francia gyártó a jelenlegi négy helyett csak három istállót lát majd el. Az biztos, hogy Renault erőforrásokkal folytatja a Red Bull, csakúgy, mint a Caterham, amely pénteken jelentette be a szerződéshosszabbítást, és a Red Bullt követve valószínűleg a francia gyártó termékeire vált a jelenleg a Ferrariéit használó Toro Rosso.

Másik két ügyfelük, a Lotus és a Williams azonban cserét fontolgat, mivel túlságosan drágának találják az új turbómotorokat. A hírek szerint a Renault kéri a legtöbb pénzt az erőforrásokért, körülbelül 20-23 millió eurót, miközben a Ferrari és a Mercedes turbóihoz már 15-19 millióért hozzá lehet jutni.

Forrás: AFP

A Williams a Mercedesszel tárgyal, és elképzelhető, hogy már most, a Monacói Nagydíj hétvégéjén bejelentik a megállapodást. A Lotus szintén fontolóra vette a váltást a Mercedesre , de a Ferrari, valamint hosszabb távon a Forma-1-be 2015-ben visszatérő Honda is opció lehet számukra. A többi csapat szintén mérlegeli a lehetőségeket, korábbi sajtóértesülések szerint a Sauber és a Force India sem feltétlenül tartja meg jelenlegi beszállítóját (a Ferrarit, illetve a Mercedest), míg a McLaren már meg is egyezett a Hondával. A Marussia mindenképpen váltani fog, mivel a Cosworth kiszáll a Forma-1-ből.

A Caterham tulajdonosa, Tony Fernandes közben elégedetlenségét fejezte ki a sportág drága volta miatt, főleg annak fényében, hogy amikor úgy döntött, 2010-ben elindítja a csapatát - először Lotus néven -, még úgy tűnt, jelentősen csökkenhetnek a költségek.

"Amikor Max Mosley (a Nemzetközi Automobil Szövetség előző elnöke) először beszélt nekünk az F1-ről, azt mondta, csökkenni fognak a kiadások" - mondta Fernandes, aki a Caterham csapatfőnöki pozícióját az idei évtől Cyril Abiteboulra bízta. "(Nem így történt), de ezért nem egyetlen személyt, hanem az egész sportágat kell bírálni."

"A költségek valójában még nőttek is. Korábban például ingyen kaptunk gumikat, most már fizetni kell értük. A motorok is drágulnak."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!