Vágólapra másolva!
A korábbi négyszeres világbajnok szerint az új szabályok a versenyzőket is ugyanúgy próbára teszik majd, mint a csapatokat. Úgy gondolja, nincs gond a jelenlegi Forma-1-gyel, hiszen szórakoztatóak a futamok.

Alain Prost szerint a következő szezonban a szabálymódosítások miatt mindenkire nagy kihívás vár a Forma-1-ben, és ez a versenyzőkre is vonatkozik. Az 1,6 literes, V6-os turbómotorok bevezetése az elmúlt évek legnagyobb változását jelenti az F1-es autók tervezésében, és a korábbi négyszeres világbajnok szerint kulcsfontosságú lesz, hogy az új szabályokhoz ki tud a legjobban alkalmazkodni.

"Nagy kihívást jelent majd a mérnököknek, akik a legjobb teljesítményre és a megbízhatóságra törekednek, de azoknak a csapattagoknak is, akik a pályán dolgoznak, és a stratégiát gondolják ki. A versenyzőkre is hatalmas kihívás vár" - nyilatkozta az Autosportnak. Szerinte a pilótáknak meg kell tanulniuk, hogyan bánjanak a turbómotorral.

"A versenyzők és a mérnökök számára is komoly feladatot jelent majd a motor használata, hiszen figyelembe kell venniük az üzemanyag mennyiségét és az extra energiát is, amelyet az elektromos rendszerekből nyernek" - magyarázta a francia, aki a Renault nagyköveteként utazott Monacóba.

Prost szerint jövőre előfordulhat, hogy valamelyik csapat a többieknél jobb megoldást talál, és tetemes előnyre tesz szert. "Hosszú idő óta ez a legnagyobb változás a Forma-1-ben" - mondta. "Nem tudhatjuk, hogy valaki nem áll-e elő egy fantasztikus ötlettel, vagy egy jó mérnök nem talál -e ki valamit."

Prost szerint a csapatoknak azt is el kell majd fogadniuk, ha valamelyik motorgyártó jobb erőforrást épít, mint a többiek. 2014-ben várhatóan három gyártó szállít motort a tizenegy istállónak - a Ferrari, a Mercedes és a Renault -, egy évvel később pedig a Honda is csatlakozik hozzájuk.

A négyszeres világbajnokot a Forma-1 jelenlegi helyzetéről is kérdezték, hiszen a sport manapság sok kritikát kap, elsősorban a Pirelli gumik miatt. A francia szerint azonban örülni kellene annak, hogy szórakoztatóak a versenyek. "A Forma-1-et akkor is sokan kritizálták, amikor egy versenyző megszerezte a pole pozíciót, majd vezette a futamot is, és közben semmi nem történt" - nyilatkozta. "A középutat kell megtalálni, és szerintem a mostani kompromisszum nem rossz - legalább show-ban nincs hiány."

Prost úgy véli, ebből a szempontból a turbómotorok is jót tesznek majd az F1-nek, hiszen a változás nagyobb érdeklődést válthat ki a nézőkből. Ő egyébként sem szereti kritizálni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) munkáját, mert az együttműködéseik során megtapasztalta, milyen nehéz minden igényt kielégíteniük.

A nyolcvanas és kilencvenes években versenyző Prost egyébként nem biztos benne, hogy a jelenlegi Forma-1-ben is hasonló sikereket érne el, mert a mostani gumiszabályok mellett nem tudná kamatoztatni rendkívüli taktikai érzékét. "Akkoriban két-három keverék közül választhattunk, utána pedig azt csináltunk, amit akartunk. A bokszkiállás sem volt kötelező" - mondta. "Manapság azon a gumin kell megkezdeniük a versenyt, amelyen kvalifikálták magukat. Azt sem csinálhatják meg, hogy baloldalra kemény, jobboldalra pedig lágy gumikat tegyenek fel. Manapság más a helyzet."