Vágólapra másolva!
A Force India szerint a gumigyártó még kis változtatással is befolyásolná az erősorrendet. Valószínűleg nem fogják megvétózni, de a Pirelli szeretné, ha ők is elégedettek lennének.

A Pirelli akármit tervez a gumikkal, mindig vannak olyan csapatok, amelyek kritizálják a döntésüket. Az olasz gyártó az első versenyek után nem akart változtatni a termékein, de a Red Bull és a Mercedes folyamatosan követelte a módosítást, és a Spanyol Nagydíjon látott rengeteg kerékcsere után a Pirelli is beadta a derekát. Úgy döntöttek, hogy a júniusi Kanadai Nagydíjtól kezdve lecserélik a jelenlegi gumik szerkezetét - ez viszont az abroncsokkal kíméletesebben bánó Ferrarinak, Lotusnak és Force Indiának nem tetszett.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban közbelépett, és a szabályokra hivatkozva kijelentette, hogy szezon közben csak biztonsági céllal lehet változtatni a gumikon, a tartósság javítása érdekében nem. A Pirelli ezután azt tervezte, csupán annyit tesz, hogy a hátsó gumik futófelülete alatti acélövet lecseréli a tavaly használt kevlárra.

Kiderült, hogy a Force Indiának még ez is sok lenne, ők azt akarják, hogy ennyi változás se legyen. Bár valószínűleg nem fogják megvétózni az esetleges módosítást, a Monacói Nagydíj csütörtöki edzésnapján többen látták, hogy a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery ebédidőben tárgyalt a Force India helyettes csapatfőnökével, Bob Fernley-vel, és győzködni próbálta.

"Olyan megoldásra törekszünk, amelyet mindenki támogat, és amely mindegyik csapat számára igazságos" - nyilatkozta Hembery az Autosportnak.

A szaklap úgy tudja, hogy a tervezett változtatással a hátsó gumik üzemi hőmérsékleti tartománya körülbelül tíz fokkal csökkenhet.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!