Vágólapra másolva!
A Pirellit a Spanyol Nagydíj után még kritizáló Bernie Ecclestone most kiállt a gumigyártó mellett, mert szerinte az idei abroncsok végre gondolkodásra késztetik a versenyzőket. Niki Lauda viszont túlzásnak tartja a négy kerékcserét.

Bernie Ecclestone úgy véli, nincs igazuk azoknak, akik szerint a Pirelli rendkívül gyorsan elhasználódó 2013-as abroncsai rontják a versenyzés színvonalát. Az olasz gumigyártót elsősorban azért érték kritikák az eddigi öt verseny során, mert a versenyzőknek a futamok nagy részében a gumikat kímélve, óvatosan kell vezetniük, és legtöbbjüknek Barcelonában még így is csak négy kerékcserével sikerült teljesítenie a távot.

A Spanyol Nagydíj után maga Ecclestone is úgy nyilatkozott, hogy a Pirellinek változtatnia kellene a gumikon, és jobban tennék, ha visszatérnének a 2012-ben használt verzióhoz. "Ezek a gumik nem megfelelőek - nem erre számítottunk, amikor azt kértük a Pirellitől, hogy olyan abroncsot gyártsanak, amelyek a verseny feléig tartanak ki" - jelentette ki.

Úgy tűnik, időközben megváltoztatta a véleményét, hiszen a Monacói Nagydíj előtt már úgy nyilatkozott, hogy a gumik által új stratégiai elem került a Forma-1-be, ami kifejezetten a sport előnyére vált. "A Pirelli számára az lenne a legkönnyebb, ha olyan gumit gyártanának, amelyet a csapatok az első versenyen felraknak, az utolsón pedig levesznek. Ez nagyon egyszerű lenne" - nyilatkozta a Formula1.com-nak.

"Arra kértem a Pirellit, hogy az abroncsaik ne tartsanak ki a futamok 50 százalékáig - és erről gondoskodtak is" - tette hozzá a Forma-1 nagyura, aki szerint a versenyzésben ismét nagy szerepet kap a gondolkodás. Az F1 jelenlegi helyzetét a korábbi korszakokhoz hasonlította, amikor a maiaknál sokkal megbízhatatlanabb autók miatt szintén fontos volt, hogy a versenyzők ne hajtsanak túl keményen.

"Azokban az időkben, amikor Niki (Lauda) versenyzett, a váltó és a fékek kímélése volt a legfontosabb, nem a gumiké" - utalt a hetvenes és nyolcvanas évekre. "Ez a probléma később megoldódott, és a pilótáknak már nem kellett ilyesmire gondolniuk. Most megint használniuk kell az eszüket, ha versenyeket akarnak nyerni."

Maga Lauda azonban nem ért egyet azzal, hogy a jelenlegi gumik jót tesznek a Forma-1-nek. "Ex-versenyzőként azt mondhatom, hogy maximum három kiállás az ideális" - mondta az osztrák, aki a gumikkal leginkább küszködő Mercedes menedzsmentjében dolgozik. "Ha négyszer kell kereket cserélnünk - néhány gumi ráadásul csak négy kört bír ki -, akkor rossz irányba haladunk."

A Pirelli egyébként a két hét múlva megrendezendő Kanadai Nagydíjra változtat a gumik szerkezetén, de csak a tervezettnél kisebb módosításokat hajthatnak csak végre. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis kikötötte, hogy az idény közben csak a biztonsági szempontokat figyelembe véve lehet átalakítani a gumikat.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!