Vágólapra másolva!
Az FIA a szabályzatra hivatkozva megtiltotta nekik, hogy a túl soknak tartott kerékcsere miatt módosítsanak, mert a szezon közben csak a biztonsági problémákat szabad orvosolni. Ez a Red Bull mellett a Mercedesnek is rossz hír, de beletörődnek.

Egyre valószínűbb, hogy a gumikon a Kanadai Nagydíjra elvégzett változtatások nem fogják átrendezni az erőviszonyokat, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis figyelmeztette a Pirellit, hogy a szezon közben kizárólag biztonsági szempontok alapján módosíthat a termékein.

A két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíj után a Pirellinél is elismerték, hogy a négy kerékcsere, amelyre a versenyzők többségének szüksége volt a táv teljesítéséhez, túl sok, mert kettőt-hármat tartanának ideálisnak. Ezért kilátásba helyezték, hogy Montrealtól kezdve új, kevésbé gyorsan elhasználódó gumikat bocsátanak a csapatok rendelkezésére. Ez jól jött volna a változtatásokért már az év eleje óta lobbizó Red Bullnak és Mercedesnek, viszont hátrányosan érinthette volna az abroncsokkal kíméletesebben bánó Lotust, Ferrarit és Force Indiát.

Csakhogy a Forma-1 Technikai Szabályzatának 12.6.3-as cikkelye kimondja: "A gumik specifikációját az FIA legkésőbb a megadott szezon előtti év szeptember 1-jéig rögzíti. Ezt követően a szezon közben nem lehet változtatni a specifikációkon az összes csapat beleegyezése nélkül."

Egy másik cikkely ugyan lehetőséget ad rá, hogy utólag módosítsák a gumikat, amennyiben azok technikailag alkalmatlannak bizonyulnak a versenyzésre, de a négy kerékcsere az FIA szerint nem indokolja ezt. "Az FIA és a Pirelli között zajlik az egyeztetés a defektek kapcsán, hogy ilyenek többé ne fordulhassanak elő. Ez azonban nem terjed ki a gumik kopására vagy a kerékcserék számára" - idézi a forrását az Autosport.

Forrás: Red Bull

Az FIA döntésének értelmében a módosítások a korábban vártnál csekélyebb mértékűek lesznek, bár a Pirellinél előzőleg is azt mondták, hogy csak a gumik szerkezetén fognak változtatni. Leginkább valószínűleg a hátsókén, mert az utóbbi két nagydíjhétvégén azokról vált le többször is a futófelület. Ez azt jelenti, hogy az erőviszonyok valószínűleg nem rendeződnek át az eddigiekhez képest, azaz a Red Bull mégsem nyeri vissza az előnyét a Ferrari és a Lotus rovására.

Bár ez a Mercedest is kedvezőtlenül érinti, a csapat ügyvezető-igazgatója, Toto Wolff azt mondta, elfogadják a döntést. "Ha valaki küszködik a gumikkal, ahogy nyilván mi is, még nem várja el, hogy a kedvéért megváltoztassák a szabályokat" - ismerte el. "A Lotus és a Ferrari ezért nem híve a gumik módosításának. A kritikus kérdés azonban a biztonság. Láttuk, hogy a gumikról leválik a futófelület, és veszélyes incidenseket egyikünk sem szeretne."

"Vagyok annyira sportember, hogy amíg a gumik kellően biztonságosak, azt mondjam: nekünk kell működésre bírnunk azokat. A biztonság a fő szempont."

"Szerintem a Pirelli csak arról akar gondoskodni, hogy többé ne váljon le a futófelület. Ez a céljuk, nem pedig az, hogy segítsék egyik vagy másik csapatot."

A Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery is hangsúlyozta: "Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a változások minél kisebbek legyenek."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!