Vágólapra másolva!
A wokingi istálló korábbi technikai igazgatója már június elején, fél évvel a tervezettnél hamarabb megkezdheti a munkát új csapatánál. A McLaren és a Mercedes valószínűleg a turbómotorok kapcsán kötött üzletet Paddy Lowe-val..

Paddy Lowe-ot, a McLaren korábbi technikai igazgatóját Forma-1-es szokásoknak megfelelően "kertészkedni" küldték, így eredetileg csak 2014-től állhatott volna munkába új csapatánál, a Mercedesnél. A hétvégén azonban bejelentették, hogy már fél évvel korábban, június 3-án elkezdhet ott dolgozni.

Brit sajtóértesülések szerint a McLaren azért engedte el a tervezettnél hamarabb Lowe-öt, mert a Mercedesnek nem tetszett, hogy a wokingi istálló csak 2014-ben fogja használni az új turbómotorjukat, mielőtt átpártol az F1-be egy évvel később visszatérő Hondához. A német cég attól tart, hogy a motorjával kapcsolatos technikai részletek japán riválisának birtokába kerülnek, és a McLaren Lowe korai elengedésével igyekezett enyhíteni a feszültséget.

A szakember egyelőre technikai ügyvezető-igazgatóként csatlakozik a Mercedes GP topmenedzsmentjéhez a csapatfőnök Ross Brawn és a gazdasági ügyvezető-igazgató Toto Wolff mellé. "Valószínűleg már 2013-ra is ez az istálló építette a leggyorsabb autót, de a 2014-ben bevezetésre kerülő új szabályok technikai kihívásai fognak igazán lehetőséget biztosítani rá, hogy maximálisan kihasználjuk a gyári csapatokra jellemző szinergiákat" - mondta Lowe.

"Ezt a feladatot rendkívül izgalmasnak találom. Csaknem húsz évig dolgoztam együtt a Mercedes-Benzzel, és nagyra értékelem a cég elkötelezettségét a Forma-1 iránt. Alig várom, hogy a következő években együtt érjünk el sikereket."

Brawn hozzátette, hogy Lowe-öt bármelyik alakulatnál tárt karokkal fogadnák. "Nem titok, hogy minden csapatnak nehéz lesz megtalálnia a helyes kompromisszumot az idei és a következő szezonra szánt fejlesztések között" - emlékeztetett. "Az viszont talán kevésbé közismert, hogy az új generációs motorok és autók folyamatos fejlődősének köszönhetően 2015-ös és 2016-os idényben is jelentős változások várhatók."

"Ha meg akar felelni ezeknek a kihívásoknak, egy sikeres csapatnak mélységében kell megerősítenie a személyi állományát. Paddy érkezése még erősebbé teszi a szervezetünket, és jó helyzetbe hoz minket a jövőre nézve."

A Mercedesről sokan eddig is úgy vélték, hogy túl sok sztármérnököt igazol: Aldo Costát és Bob Bellt már korábban leszerződtették. Lowe-től viszont azt várják, hogy Brawn visszavonulása után csapatfőnök lesz.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!