Vágólapra másolva!
A Kanadától bevetésre kerülő új gumik ötvözni fogják az elmúlt három év abroncsainak tulajdonságait, és tartósabbak lesznek. A Pirelli állítja, nem a Red Bull nyomására változat, és az erősorrend várhatóan nem borul fel.

A Pirelli eleget tesz a Spanyol Nagydíj után tett ígéretének, és változtatásokat hajt végre a rendkívül gyorsan elhasználódó 2013-as abroncsain. Bár vasárnap még úgy nyilatkoztak, hogy a június végi silverstone-i futamra várhatóak az új gumik, kedden bejelentették, hogy már egy futammal korábban, a Kanadai Nagydíjon is módosított slickeket használhatnak a csapatok.

A Pirelli rengeteg kritikát kapott az elmúlt két hónapban, mert az idei szezonra készített abroncsai olyan gyorsak elkopnak, hogy a versenyzők többségének szinte az egész futam alatt óvatosan kell vezetnie. Ez többször ahhoz vezetett, hogy a csapatok rádión utasították őket: ne csatázzanak a riválisaikkal. Több pilóta is arra panaszkodott, hogy már nem is élvezi annyira a versenyzést. A futamok többségén a taktikának jutott a legnagyobb szerep, a Spanyol Nagydíjon pedig a versenyzők többségének négy bokszkiállásra volt szüksége.

"Nem az volt a szándékunk, hogy négykiállásos futamokat lássunk, ezért változtatni fogunk a gumik szerkezetén" - mondta a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery az Autosportnak. "Bizonyos elemeket megtartunk a 2013-as gumikból is, de ötvözzük őket a 2011-es és 2012-es abroncsok tulajdonságaival, hiszen ezek jó szolgálatot tettek az elmúlt időszakban."

Forrás: Pirelli

Hembery hozzátette: az a céljuk, hogy a tavalyi idényhez hasonlóan idén is két- vagy háromkiállásos taktikával lehessen végrehajtani a futamok többségét. A brit szerint elsősorban azért nem sikerült ideális gumikat gyártaniuk, mert a teszteléshez nem áll a rendelkezésükre egyetlen idei autó sem, így pedig nem tudták megjósolni, pontosan milyen teljesítményre lesznek képesek a 2013-as modellek. "Csak a 2010-es Renault-hoz van hozzáférésünk, az pedig 4-5 másodperccel lassabb, mint amire a jelenlegi F1-es autók képesek a futamon" - magyarázta.

Egyes istállók, például a Red Bull és a Mercedes nagyobb hátrányba került a gumik miatt, mint a riválisaik. A legélesebben a Red Bull kritizálta a Pirellit, a tulajdonos Dietrich Mateschitz szerint a Forma-1 ma már inkább gumikímélési verseny, nem pedig autóverseny. Hembery azonabn hangsúlyozta, hogy nem az ő kedvükért változtatnak a gumikon. "Az emberek azt mondják majd, hogy a Red Bull nyomására döntöttünk így, de valójában ők sem helyeztek túlzott nyomás alá minket" - mondta.

Hembery elismerte, hogy egyes istállók jobban szerepelhetnek majd az új gumikkal, de reméli, hogy az erősorrend nem borul fel a változásoktól. "Néhány csapat aggódott amiatt, hogy a módosítások kedvezhetnek néhány ellenfelüknek, szerintünk azonban ez nem így lesz" - nyilatkozta. "A Pirelli érdekében változtatunk, nem mások kedvéért. Meg kell találnunk a helyes egyensúlyt."

A Pirelli egyébként azon is dolgozik, hogy a jövőben ne forduljanak elő az elmúlt futamokon látott sorozatos gumihibák, amikor a futófelület szinte teljes egészében levált az abroncsokról.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!