Vágólapra másolva!
A németek továbbra sem értik, miért viselkedik ennyire következetlenül az idei autójuk, de szerintük a W04-esnek nincsen lényegi hibája. Alonso szerint Monacóban a Mercedes lesz a legnagyobb esélyes.

A Forma-1-ben jelenleg uralkodó gumihelyzet legnagyobb vesztese a Mercedes, amely a nagyszerű időmérős teljesítményei után vasárnap rendszerint azért küzd, hogy minél kevesebb helyet veszítsen az abroncsokkal sokkal jobban bánó riválisaival szemben. A Mercedes versenyzői a legutóbbi három versenyt a pole pozícióból kezdhették meg, de a győzelemre egyik alkalommal sem volt esélyük. Nico Rosberg számára a Bahreni Nagydíj jelentette a mélypontot, amikor az elsőről a 9. helyre esett vissza a futamon, Barcelonában pedig Lewis Hamilton csak a 12. helyen ért célba az első sorból rajtolva.

A csapat ügyvezető igazgatója, Toto Wolff elismerte, a Mercedesnek egyelőre ötlete sincs, hogy mi okozhatja a szombati és vasárnapi teljesítmény közötti különbséget. Abban azonban biztosak, hogy a W04-es építésekor nem követtek el alapvető hibát. "Nem hiszem, hogy lényegi probléma lenne az autónkkal, mert akkor nem szereztünk volna három pole pozíciót. Akkor az sem fordulna elő, hogy az egyik etapban jók vagyunk, a másikban rosszak" - mondta az osztrák az Autosportnak.

"Mindent megpróbálunk kielemezni: hogyan bánunk a gumikkal, hogyan melegítjük fel őket, hogyan tartjuk meg és engedjük ki belőlük a hőt, hogyan vezetjük az autót, hogyan építjük fel a versenyt" - magyarázta Wolff. "Az ellenfeleink teljesítményét is szemmel tartjuk, és láthatjuk, hogy néhány csapatnak könnyebb dolga van a gumikkal."

Wolff szerint azért sem az autóban kell keresni a probléma okát, mert Barcelonában úgy tűnt, hogy Kimi Räikkönen kivételével "mindenkinek óvnia kellett a gumijait az olyan gyors kanyarokban, mint a 3-as és a 9-es." Bár az összes csapatot kihívás elé állítják az idei Pirellik, Wolff tisztában van vele, hogy a Mercedesnél hatványozottan jelentkezik ez a probléma. Ezért az egész versenyhétvégén arra koncentrálnak, hogy a hosszú etapokon is működésre bírják az abroncsokat.

Forrás: Mercedes

"A harmadik szabadedzésen volt egy jó hosszú etapunk, és úgy állítottuk be az autónkat, hogy a versenyen legyen jobb" - árulta el. "Éppen ezért eléggé meglepődtünk, hogy milyen tempóra voltunk képesek az időmérőn."

Wolff szerint a Mercedesnek most másféle megoldásokon kell gondolkoznia, mint eddig, ha a futamon is fel akarják venni a versenyt az élmezőnnyel. A barcelonai futam győztese, Fernando Alonso azonban úgy gondolja, ez már a következő versenyen, Monacóban sikerülhet nekik. A lassú kanyarokkal teli, szűk utcai pályán nehéz előzni, és ez a verseny a gumikat sem veszi annyira igénybe.

"A Mercedes érkezik a legnagyobb esélyekkel Monacóba" - jelentette ki Alonso a futam utáni sajtótájékoztatón. A Mercedes időmérős esélyeit növeli, hogy nem csak az elmúlt három alkalommal, hanem tavaly a hercegségben is ők voltak a leggyorsabbak - igaz, Schumachert egy büntetés miatt hátrasorolták. "Meglepő lenne, ha Monacóban nem az övék lenne a pole pozíció. Ott előzni is nehezebb, ezért talán hosszabb ideig meg tudják tartani a helyüket" - tette hozzá a spanyol.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!