Vágólapra másolva!
Eredetileg három bokszkiállást tervezett vele a Red Bull a Spanyol Nagydíjon, de a gumik nem bírták, így negyedszer is ki kellett állnia kereket cserélni. Szerinte alapból nincsenek hátrányban a Ferrarihoz és a Lotushoz képest, csak az abroncsokat túlságosan fogyasztják.

Megfogyatkozott Sebastian Vettel előnye a bajnoki tabellán, mivel csak negyedik lett Barcelonában, miközben a második helyen célba érő Kimi Räikkönen 4, a győztes Fernando Alonso pedig 17 pontra faragta le a hátrányát hozzá képest. Nem kesereg emiatt, viszont úgy érzi, hogy a Red Bullnak hatékonyabban kell kímélnie a gumikat - ennek hiánya okozta azt, hogy Alonsótól 38, Raikkönentől 29 másodpercet kapott a futamon.

"A verseny eleje nem volt annyira rossz, de túl sokáig tartottunk ki a három kiállás terve mellett. A táv vége felé be kellett látnunk, hogy nem tudjuk megcsinálni" - mondta a végül négyszer kereket cserélő Vettel. "Mindenesetre így is negyedikek lettünk, értékes pontokat gyűjtöttünk. Többre vágytunk, de a gumik nem tették lehetővé, hogy harcoljunk az előttünk végzőkkel."

"Az első három autó túl gyors volt nekünk, ők jobban vigyáztak a gumikra, mint mi" - jelentette ki. "Muszáj dolgoznunk azon, hogy hatékonyabban kíméljük az abroncsokat. Úgy vélem, az autónk elég jó ahhoz, hogy felvegye a versenyt (a Ferrarival és a Lotusszal), de a versenytáv ezekkel a gumikkal már más kategória."

"Nem az autó határain, hanem csak a gumik által lehetővé tett tempóval megyünk."

Forrás: Red Bull

A Red Bullt irányító Christian Horner szintén panaszkodott a gyorsan amortizálódó gumikra, és hangsúlyozta, hogy árt a Forma-1 hírnevének, amikor a csapatok arra kérik a versenyzőiket, hogy ne nyomják teljes erőből a gázt. A Pirelli részéről a futam után elismerték: hibáztak, és Paul Hembery sportigazgató elmondta, hogy valószínűleg változtatni fognak a keveréken, talán a június végi Brit Nagydíj idejére. Addig még két versenyre kerül sor.

A másik Red Bullt vezető Mark Webber ötödik lett. "Úgy gondolom, hogy nagyjából kihasználtam a lehetőségeket, főleg úgy, hogy 14. vagy 15. voltam az első kanyarnál" - értékelt az ausztrál. Szerinte ugyanakkor a Ferrari és a Lotus ezen a napon "egy másik ligát képviselt."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!