Vágólapra másolva!
Nem tapadt az autója, így az első kör végére visszaesett a 17. helyre. Onnan felzárkózva lett pontszerző, és azt mondja, ez nagyrészt a stratégiájának köszönhető. Sergio Pérez bánja, hogy pályára hajtott az időmérő utolsó felvonásában.

A McLaren nem váltotta meg a világot a Spanyol Nagydíjon bevetett átfogó fejlesztési csomagjával, de legalább stabilizálta a helyét a középmezőny elején. A versenyen a 8-9. pozícióban, egymás mögött ért célba Jenson Button és Sergio Pérez, akik abban bíznak, hogy a közeljövőben képesek lesznek megszorongatni az élmezőnyt.

A két versenyző eltérő utat járt be a pontszerzésig. Eleinte Button helyzete tűnt rosszabbnak, de később sikerült javítania. "Nagyon lassú volt a felvezető kör, ami ártott nekünk, és a rajtom sem sikerült jól. Nem volt tapadás, ezért problémás volt az első kanyar" - mondta. "Valamiért szörnyen lassan épült fel a tapadás, úgyhogy az első kör végére csak 17. voltam. Ez sokkolt."

A versenyét a három kerékcserés taktika mentette meg. "Ugyanolyan felfogásban mentünk, mint Kínában, más taktikát választva a többiekhez képest. A 8. hely mutatja, milyen szép munkát végzett a csapat a stratégiával." Hozzátette: "Monacóban további újításokat kapunk, azok remélhetőleg segíteni fognak."

Button első kerékcseréjét egyébként 2,20 másodperc alatt hajtotta végre a csapat, ami tavaly rekordnak számított volna - az új csúcs azonban már a Red Bullé, amely Malajziában 2,05 másodperc alatt végezte el az egyik műveletet Mark Webber autóján.

Forrás: AFP

Pérez egy darabig jónak tűnt egy előkelőbb helyezésre is, a táv első harmadában például az 5. helyen célba érő Webberrel csatázott. Később azonban csapattársától is kikapott.

"Nem végeztünk tökéletes munkát, és ahogy a legtöbb pilótának, nekem is négyszer kellett kiállnom a bokszba. Emiatt nem használtam ki teljesen az autóban rejlő lehetőségeket, tehát nem vagyok elégedett, ugyanakkor szerintem összességében erős hétvégét zártunk. Az autónk fejlődik, és úgy gondolom, Monacóban némileg jobb munkát végezhetünk. Remélem, utána fokozatosan csökkenteni fogjuk a lemaradásunkat a következő versenyeken" - közölte.

Szerinte részben azért romlott a teljesítménye a futam végén, mert a Q3-ban gyakorlatilag feleslegesen koptatta a gumijait, hiszen ha nem hajtott volna pályára, nem sok rajthelyet vesztett volna. "Az, hogy megtettünk néhány kört a Q3-ban, kihatott a mai napunkra" - vélte. "Nyertünk pozíciókat, de a verseny végén sokat buktunk."

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke mindkét pilótáját megdicsérte, és egyúttal csatlakozott hozzájuk az optimizmust tekintve. "Hat pontot szereztünk, amivel természetesen nem vagyunk elégedettek. Mindazonáltal az, hogy mindkét autóval pontokat szereztünk egy, a taktikáról szóló futamon, dicséretes eredmény, és megfelelő alapot biztosít a továbblépéshez" - nyilatkozta.

A McLaren jelenleg hatodik a konstruktőri bajnokságban. A hátránya 3 pont maradt a Force India mögött, amelynek versenyzője, Paul di Resta a 7. helyen ért célba Barcelonában.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!