Vágólapra másolva!
Jövőre visszatérnek a turbómotorok a Forma-1-be, ami alapjaiban megváltoztatja a tervezési folyamatot, a szakemberek mégis azt állítják, hogy alig fog megváltozni az autók kinézete.

2014-től 1,6 literes, hathengeres turbómotorok váltják az eddigi 2,4 literes, nyolchengeres szívókat a Forma-1-ben, és ez rengeteg feladatot ad a tervezőmérnököknek. Az új hajtásláncok miatt alapjaiban új autót kell építenie a csapatoknak, hiszen a megváltozott paraméterek érintik az autók súlyeloszlását, aerodinamikáját, elektronikai rendszereit.

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey ugyanakkor azt mondja, hogy a 2014-es autók külsején nem sok változás lesz megfigyelhető, és azokat is jellemzően a műszaki előírások fogják előidézni. "Ami a látványt illeti, hiányozni fog a hátsó szárny alsó összekötő eleme (amely a diffúzor és a hátsó lámpa felett húzódik, lásd a képen), az autók orra alacsonyabban lesz a szabályok miatt, valamint kicsivel keskenyebbek lesznek az első szárnyak, mindkét oldalon 75 milliméterrel. Ezeket fogják majd az észrevenni" - nyilatkozta a Spanyol Nagydíj hivatalos pénteki sajtótájékoztatóján.

"Attól függően, hogy a csapatok mennyire voltak hatékonyak, még feltűnhet az, hogy valószínűleg kissé nagyobbak lesznek az oldaldobozok, mivel lényegesen nagyobb hűtésre lesz szükség."

Egyetértett Newey-val a Marussia vezető versenymérnöke, Dave Greenwood is. Látványban szerinte sem lesznek nagyon mások a jövő évi autók. "Sokan úgy érzik majd, amikor először látják őket, hogy nagyon megváltoztak, de három verseny után az lesz a véleményük, hogy mindig ilyenek voltak" - mondta. "A legfeltűnőbb a hátsó szárny alsó összekötő elemének eltűnése lesz, azonban ettől eltekintve azt fogjuk gondolni, hogy ugyanolyanok, mint a jelenlegiek."

Forrás: Red Bull

2014-től tiltott lesz a jelenleg használt "beam wing", vagyis a hátsó szárny alsó összekötő eleme. Ez a diffúzor és a hátsó lámpa fölött húzódik, a szárnyvéglap alsó részeit összekötve

2014-től a KERS-t is felváltja a jóval fejlettebb ERS, amely körönként 33,3 másodpercig 161 lóerős többletet ad az autóknak, szemben a KERS-sel, amely egy körben 6,7 másodpercen keresztül 80 lóerős teljesítménytöbbletet nyújt. Az új turbómotorok kifejlesztése miatt a csapatoknak eleinte mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, hogy kifizessék a beszállítóikat: becslések szerint az első évben nagyjából 20 millió eurót kell fizetniük. A hírek alapján azonban ezen a téren is lesz szórás.

Az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a Renault számlázza ki majd a legnagyobb, egyenként 20-23 millió euró körüli összeget az ügyfeleinek, és ennek kifizetése csak a Red Bullnak nem okozna gondot. A Ferrari állítólag 15-17, a Mercedes 17-19 millió eurót kér majd évente a turbómotorokért. A költségek később csökkenhetnek, a Renault-nál például arra számítanak, hogy idővel évi 15 millió euróra mehet le az ár.

A német szaklap információi szerint a díjszabás partnercserékhez is eredményezhet. A McLaren állítólag részben a kedvezőbb ár miatt térhet vissza 2015-től a Hondához, és a japán gyártóval hírbe hozták a Lotust és a Saubert is.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!