Vágólapra másolva!
Paul Hembery pénteken úgy nyilatkozott, hogy Paul di Resta pénteki defektjét a futófelület túlmelegedése okozta, ezért a Pirelli módosíthat a gumikon. Szombaton már azt mondta, a futófelület törmelékek miatt forrósodott fel.

Paul di Restának egy látványos gumiprobléma hátráltatta a péntek délutáni szabadedzését Barcelonában, az egyik etapja elején egyszerűen levált a futófelület az abroncsáról. Az eset érdekessége, hogy három héttel ezelőtt Bahreinben is hasonló hibák történtek: Lewis Hamilton gumijáról ugyanígy vált le a teljes futófelület a harmadik szabadedzés végén, rögtön utána pedig Giedo van der Garde gumija is tönkrement. A másnapi futamon Felipe Massa kétszer is defektet kapott. Bár a Pirelli először mindegyik bahreini incidenst a pályán lévő törmelékekre fogta, később elismerték, hogy Hamilton esetében más állhatott a hiba hátterében.

Di Resta pénteki gumihibája után már Paul Hembery, a Pirellli sportigazgatója is elismerte, hogy az abroncsok erre az évre módosított szerkezete is hozzájárulhatott a problémához. A gumik oldalfala a teljesítmény fokozása érdekében keményebb lett idei szezonra. Hembery tisztában van vele, hogy a széteső kerekek nem tüntetik fel túl jó színben a Pirellit, ezért módosíthatnak a gumik szerkezetén.

"Amikor ilyesmi történik, a futófelület egészen a peremig leválik, ez pedig nem néz ki túl jól. Idén már többször is láthattunk hasonlót" - mondta az Autosportnak. "Ez vizuálisan szörnyű. Nekünk sem tetszik, ezért megvizsgáljuk, tehetünk-e valamit az ilyen problémák elkerülése érdekében."

Hembery szerint a sorozatos hibák ellenére nincs akkora gond, mint sokan gondolják, sőt ez a fajta probléma biztonságosabb is, mint amikor a gumi szerkezete sérül meg. "Vizuális szempontból sokkal látványosabbak az idei meghibásodások" - nyilatkozta. "De úgy láttam, a gumiban bent maradt a levegő, a szerkezete tehát nem vallott kudarcot - csak a futófelülete vált le."

"A futófelület túlmelegedett, ezért vált le. Bizonyos szempontból az lenne jobb, ha a gumi szerkezete adta volna meg magát, mert akkor nem lenne ilyen látványos a hiba. Mindenesetre nem szeretnénk ilyen eseteket látni, ezért megnézzük, mit tehetünk ellene" - tette hozzá a sportigazgató, aki a szombati szabadedzés végén megerősítette, hogy fontolóra veszik a gumik megváltoztatását.

//videa.hu/player?v=nYZd409ByByjOyUE


Noha Hembery pénteken még nem említette, hogy a törmelékeknek is közük lehetett a hibához, szombat délelőtt a BBC-nek már mást nyilatkozott. Szerinte a pályán szétszóródó darabok okozták a defektet, csak a gumiba beépített acélszerkezet miatt idén máshogy mennek tönkre az abroncsok. "Amikor a törmelékek kivágják a gumit, nem hatolnak át rajta. Ehelyett a futófelület melegszik fel, majd válik le. Tavaly valószínűleg azonnal leeresztett volna a gumi."

Di Resta pénteken értetlenül állt a hiba előtt, hiszen szerinte biztos, hogy nem a Force India tehet a defektről. "Még nem tapaszaltunk ilyet, ráadásul az autónk elég kíméletes a gumikkal" - mondta. "Nem hiszem, hogy bármi köze lenne a problémának ahhoz, ahogy a gumikkal bánunk. Azt nem tudom, hogy az abroncs összetétele hozzájárult-e a hibához."

Az eset más versenyzőkben is aggodalmat keltett. Sergio Pérez attól tart, ha továbbra is több hasonló hiba történik minden hétvégén, annak idővel "egy súlyos baleset lehet a következménye."