Vágólapra másolva!
Rosberg és Hamilton szerint a módosított kemény abroncsok a kezükre játszhatnak Barcelonában. Nem minden csapat örül azonban a megváltozott gumiknak.

A Pirelli az első négy verseny után átvizsgálta a sokat kritizált idei abroncsait, és úgy döntöttek, hogy a kemény keverékű gumikat enyhén módosítják. A Spanyol Nagydíjon debütáló új gumik optimális működési tartománya szélesebb és alacsonyabban van, ami vélhetően az összes csapat dolgát megkönnyíti majd. A Mercedes versenyzői azonban különösen örülnek a módosításoknak, hiszen ők a futamokon a többieknél is jobban szenvedtek a gyorsan elhasználódó abroncsok miatt.

"Az új gumi működési tartománya közelebb van a közepeséhez" - magyarázta Nico Rosberg, majd hozzátette, a gumik túlmelegedésével küzdő Mercedesnek a hűvösebb időjárási körülmények is segíthetnek Barcelonában. "A kemény abroncs szemcsésedésével volt a legtöbb problémánk, különösen ezen a pályán a téli teszteken. A hétvégén várható körülmények is segíteni fognak nekünk."

Rosberg szerint a Mercedesnek annak ellenére is kedvezni fognak az új gumik, hogy azok hűvösebb körülmények között fognak optimálisan működni, nekik pedig a túlmelegedéssel van a legnagyobb gondjuk. "Hűvös körülmények között fontos, hogy milyen üzemi hőfokra tervezték a gumikat" - magyarázta. "Ezeket alacsonyabb hőfokra tervezték, ezért normálisabban fognak viselkedni, például nem tapasztalunk majd akkora mértékű szemcsésedést."

Csapattársa, Lewis Hamilton is úgy véli, hogy Barcelonában könnyebb dolga lehet a Mercedesnek. A németek a Bahreini Nagydíjon a szokásosnál is jobban küszködtek, de Hamilton szerint ez arra vezethető vissza, hogy az arab pálya főleg a hátsó gumikat vette igénybe, Barcelonában viszont "nagyjából egyenlő mértékben kopnak" az első és a hátsó abroncsok. "Az új kemény gumik is jobban a kezünkre játszhatnak" - tette hozzá Hamilton. "De mindenki ugyanebben a helyzetben van. A pálya hőmérsékletének köszönhetően azonban valóban több esélyünk lehet."

Forrás: Mercedes

Az új abroncsokat azonban nem mindenki fogadta pozitívan, egyesek szerint a Pirelli a változtatásokkal néhány istállónak jobban kedvezhet, mint másoknak. A gumik módosításáért leginkább a Red Bull lobbizott, de Sebastian Vettel szerint nem csak miattuk adta be a derekát a Pirelli. "Természetesen nagy figyelem irányul ránk, és az emberek megpróbálnak mindenfélét kitalálni, de azt hiszem, láthattuk, hogy az egész mezőny küszködött a gumikkal."

Mark Webber szerint az új gumi mindenkinek kedvezni fog, hiszen könnyebb megtalálni az ideális működési tartományát. Felipe Massa is úgy gondolja, a Pirelli jól tette, hogy változtatott, mert "eddig nem is igazán voltak kemények a kemény abroncsok."

A keményebb keveréknek állítólag a Lotus és a Force India örült a legkevésbé, hiszen az ő autójuk az eddigi gumikon is jól működött. "Mi általában a lágyabb gumikat tudjuk jobban működésre bírni" - mondta Kimi Räikkönen, de hozzátette, egy jó autónak minden típusú gumin működnie kell. Adrian Sutil szerint a Force India "nagyon elégedett volt a régi abronccsal", de elfogadták, hogy most egy újabb keverékhez kell hozzászokniuk.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!