Vágólapra másolva!
A csapatok 7-4 arányban megszavazták, hogy 2014-től büntetőpontokat osszanak a versenyzőknek a szabályszegésekért, 12 pont után eltiltás járna. A szezon közbeni teszteket viszont leszavazták.

Az Auto Motor und Sport információ szerint a Forma-1-es istállók szerdán megszavazták, hogy a 2014-es szezontól kezdve büntetőpontok kiosztásával próbálják szabályosabb versenyzésre ösztönözni a versenyzőket. A Sportszakmai Munkacsoport szerdai ülésén a csapatok 7-4 arányban döntöttek amellett, hogy a pilóták ezentúl pontokat kapjanak a különböző vétségekért.

Az új rendszer szigorúbban büntetné a versenyzőket, hiszen 12 büntetőpont elérése után automatikusan egyfutamos eltiltással sújtanák a pilótákat. Ilyen súlyos szankcióra manapság ritkán van példa: Romain Grosjean tavalyi eltiltása előtt - a franciának a Belga Nagydíjon okozott tömegbalesetért kellett kihagynia egy versenyt - legutóbb 1994-ben fordult elő hasonlóan szigorú büntetés.

A büntetőpontok nem váltanák fel teljesen a jelenlegi szabályokat, a versenyzők továbbra is kaphatnak majd pénzbüntetéseket, és a rajtrácson is hátrébb sorolhatják őket. A csapatok döntése ellenére még nem biztos, hogy bevezetik az új büntetési rendszert a Forma-1-ben, hiszen azt a Motorsport Világtanács júniusi ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA) is jóvá kell hagynia.

A csapatok ugyanezen az ülésen elvetették azt az ötletet, hogy 2014-től újból lehessen teszteket rendezni a szezon közben is. Elsősorban a Ferrari szerette volna, ha növelik a gyakorlások számát, s bár a hírek szerint több csapat is melléjük állt, végül leszavazták a kezdeményezést. A McLaren ügyvezető igazgatója, Jonathan Neale korábban elmondta, a csapatoknak csak ártana a szezon közbeni tesztek visszahozása.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!