Vágólapra másolva!
Az első négy futamot értékelő tanácskozáson úgy döntöttek, csak a kemény keveréken változtatnak a szezon hátralévő részére, és azon is kis mértékben.

Bár a Red Bull már a szezon eleje óta lobbizott azért, hogy a Pirelli térjen vissza a 2012-es, az ideieknél kevésbé lágy gumikhoz, a cég ellenállt a nyomásnak, és a szezon első négy futamát értékelő keddi tanácskozásán úgy döntött, csak a kemény keveréken változtat.

Az új generációs abroncsok az elmúlt évekhez hasonlóan ismét feladták a leckét a csapatoknak, és a címvédő Red Bullnál úgy érezték, a túl gyors kopás miatt nem aknázhatják ki az autójukban rejlő lehetőségeket. Változtatott volna a gumikon néhány másik csapat, köztük a Mercedes is, a többség azonban a Pirelli szerint kifejezetten azt kérte, hogy maradjanak a 2013-as keverékek.

Végül úgy határoztak, hogy csak az európai szezonban várható, a bahreinitől és a malajziaitól eltérő hőmérsékleti viszonyokhoz igazodva végeznek el egyetlen módosítást. "Miután kiértékeltük a gumik teljesítményét az első négy versenyen, az összes csapattal konzultálva úgy döntöttünk, a Spanyol Nagydíjtól kezdve változtatunk a kemény keveréken, ahogy tettük azt két évvel ezelőtt is, amikor a szezon további részére szintén új kemény gumikat készítettünk" - idézi a Pirelli közleménye a sportigazgatót, Paul Hemberyt.

"Ez a kemény keverék sokkal közelebb lesz a 2012-es gumiéhoz, ezáltal a többi, változatlanul maradó keverékkel kombinálva megadja a csapatoknak a sokszínűbb stratégiák lehetőségét."

Noha a Red Bull főnöke, Christian Horner Sebastian Vettel fölényes bahreini győzelme után is kritikusan nyilatkozott a gumikról, "túl szélsőségesnek" nevezve, hogy egyeseknek négy kerékcserére volt szükségük, Hembery szerint ennek csak a máshol nem tapasztalható forróság volt az oka.

"Tavaly is elhangzottak hasonló megjegyzések arról, hogy te jó ég, túl messzire mentünk" - mutatott rá az Autosportnak. "Ha olyan termékeket készítenénk, amelyek tökéletesen működnek itt, a szezon nagy részében küzdenénk komoly problémákkal, úgyhogy a helyes kompromisszumot kell megtalálni."

A csapatok már a két hét múlva megrendezésre kerülő Spanyol Nagydíjon kipróbálhatják az új kemény keveréket, ahol a közepes mellé választotta azt a Pirelli. Monacóban a szuperlágy és a lágy, míg Kanadában a szuperlágy és a közepes gumikat viszik el.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!