Vágólapra másolva!
Paul Hembery arra gyanakszik, hogy Hamilton gumiját mégsem törmelék vágta ki a bahreini harmadik szabadedzésen. A Pirelli főhadiszállásán vizsgálják tovább az esetet.

Lewis Hamiltonnak egy szokatlan incidens miatt kellett öt hellyel hátrébbról indulnia a Bahreini Nagydíjon: a harmadik szabadedzés végén az egész futófelület levált a Mercedes balhátsó gumijáról, ami a felfüggesztés sérüléséhez és végül közvetve váltócseréhez vezetett.

A Pirelli először arra gyanakodott, hogy Hamilton abroncsát törmelék vágta ki. Emellett szólt az is, hogy a brit mögött haladó Giedo van der Garde Caterhame ugyanazon a pályaszakaszon kapott defektet. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery azonban elárulta, Hamilton gumiját további vizsgálatoknak vetik alá, az eset ugyanis eltér egy szokványos defekttől, ezért mindenképpen szeretnék kideríteni a pontos okát. A Mercedes egyébként az egész hétvége során küszködött a hátsó gumik túlzott felmelegedésével, ez is közrejátszhatott a hibában.

"A túlmelegedésen kívül nagyon kevés bizonyítékunk van arra, hogy mi történhetett" - mondta az Autosportnak Hembery. "Csak annyit tudunk, hogy Van der Garde követte Lewist, és vele egy időben ő is egy hatalmas vágást szedett össze a gumiján."

Forrás: Mercedes

A Pirelli most visszaviszi Hamilton abroncsának maradványait a központba, ahol teljes laboratóriumi vizsgálatnak vetik alá. Hembery szerint minden esetet "nagyon komolyan" vesznek, ezért akár változtatnak is a gumikon, ha erre szükség van. "A vizsgálatok vagy megerősítik az első feltételezéseinket, vagy rámutatnak, hogy valamit tennünk kell, és módosításokat kell végrehajtanunk" - nyilatkozta.

Hembery elmondta, Hamilton esetével ellentétben Felipe Massa vasárnapi defektjeit biztosan törmelékek okozták. A brazil a bahreini futamon rövid időn belül kétszer cserélt kereket a jobbhátsó abroncsok defektje miatt.

A Mercedest irányító Ross Brawn Hamilton esete kapcsán a váltócserére vonatkozó szabályok átgondolását szorgalmazta.