Vágólapra másolva!
A Porsche részéről, ahová Mark Webber állítólag tart, elmagyarázták, hogy miért nem akarnak visszatérni az F1-be. Az ausztrál úgy érzi, még maradt benne néhány jó év.

Jelenleg a 36 esztendős Mark Webber a legidősebb a Forma-1-es mezőnyben, és az elmúlt évekhez hasonlóan ezúttal is csak a szezon végéig érvényes a szerződése a Red Bullnál. Az ausztrál versenyző nem aggódik a jövője miatt, de úgy érzi, egy ideig még képes lenne jól szerepelni a világbajnoki sorozatban.

"Eddig egyszer sem döntöttem el már áprilisban, hogy mit fogok csinálni a következő évben, és ezúttal sem lesz másképp" - jelentette ki a Red Bullhoz tartozó Servus TV műsorában. "Még éhes vagyok, továbbra is jól akarok teljesíteni. Úgy gondolom, maradt még bennem néhány év."

Webber azt mondja, addig maradna, "amíg fitt, megfelelő teljesítményt nyújt, továbbá élvezetet jelent számára a munka", és utóbbit nevezte a legfontosabbnak. Többen megkérdőjelezik, hogy még mindig élvezi-e a versenyzést, miután újabb békát kellett lenyelnie Malajziában, ahol Sebastian Vettel a Red Bull utasítására fittyet hányva elvette tőle az 1. helyet.

Forrás: Red Bull

Ezért is terjedt el a pletyka, hogy az ausztrál aláírt öt évre a hosszútávú sportautó versenyekre készülő Porschéhoz, noha azóta mindkét fél cáfolta ezt a híresztelést.

A Porsche a jövő évtől hibrid meghajtású prototípussal ér vissza a sportkocsiversenyzésbe, és vesz részt többek között a 24 órás Le Mans-i viadalon. Wolfgang Hatz, a vállalat kutatás-fejlesztési részlegének főnöke elmondta, hogy a Forma-1-es szereplésen is gondolkodtak, de végül elvetették ezt az ötletet.

"A Porsche célja mindig az volt, hogy a versenyzésben elért eredményeket a közúti autók gyártásában hasznosítsa. Emiatt már két-három évvel ezelőtt egyértelművé vált számunkra, hogy vissza kell térnünk az autóversenyzés legmagasabb szintjére, és a csúcskategóriás sportautók, illetve a Forma-1 között kellett választanunk" - nyilatkozta az Autocarnak. "A végső döntés logikus volt. A Forma-1 alternatívát jelentett, de annak nincs sok köze a közúti autózáshoz."

Hatz kifejtette, hogy miért. "A motorok és a kasztnik helyett sokkal nagyobb nyilvánosságot kapnak a politikai ügyek és a gumik" - mondta a Forma-1-ről. "Az aerodinamikai színvonal is hihetetlenül magas, méghozzá annyira, hogy azt már nem is tudjuk felhasználni a közúti autókra vonatkozó ismereteink bővítéséhez."

A Porsche korábban önálló konstruktőrként és motorszállítóként már részt vett a Forma-1-ben. Saját autóval egyetlen győzelmet arattak (az 1962-es Francia Nagydíjon Dan Gurney révén), motorszállítóként viszont három bajnoki címhez is hozzásegítették a McLarent 1984 és 1986 között. Utoljára a Footwork partnereként, 1991-ben próbálkoztak a világbajnoki sorozatban, de a csapat már szezon közben lecserélte őket egy másik motorszállítóra.