Vágólapra másolva!
Reakciók a Bahreini Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "A verseny elején jól szórakoztam, szoros csatákat vívtam. A rajtnál soha nem tudhatjuk, hogy gyorsak leszünk-e, hiszen ilyenkor mindenki elég kiszámíthatatlanul helyezkedik, mi magunk is. Fontos, hogy ilyenkor az élre kerüljünk - az előző versenyen láthattuk, hogy gyorsabban elhasználódnak a gumik, ha beragadunk valaki mögé. Ma fontos volt, hogy ki tudjuk használni az időmérőn megspórolt abroncsainkat. Szeretek úgy versenyezni, hogy tiszta előttem a levegő, ezért keményen harcoltam azért, hogy átvegyem a vezetést. A futam közepén tapasztalt tempónknak köszönhetően elég könnyű dolgunk volt ma. Az egész csapat jó munkát végzett, a pályán és a gyárban is, és külön említést érdemelnek azok, akik kidolgozták a mai stratégiánkat - pont úgy működött, ahogy reméltük, ezt jól kiszámolták."

Mark Webber (7.): "A futam eleje nem volt túl rossz, de elég sok időt vesztettünk a második etapban, amikor megpróbáltam átverekedni magam a mezőnyön. A kerékcserém utáni első néhány körben agresszívan vezettem, így sikerült is megelőznöm néhány ellenfelemet, de az abroncsaimnak ez nem tetszett. Ami a tempómat illeti, a második etapom katasztrofális volt, ez pedig az utolsó két etapomat is befolyásolta. A verseny közepén azt hittem, a dobogóra is felállhatok, de utána már csak próbáltam tartani a tempómat - nehéz megtalálni az egyensúlyt a versenyzés és a gumikímélés között. A verseny végén többen kiálltak előlem a bokszba, de ez sem segített rajtam. Ha keményen versenyzünk, elfogynak a gumijaink, ellenkező esetben viszont megelőznek minket. A futam végén jót harcoltam Lewisszal - egyikünknek sem maradt már gumija, de megpróbáltunk olyan keményen versenyezni, ahogy csak tudtunk."

Lotus

Kimi Räikkönen(2.): "Soha nem lehetünk teljesen elégedettek, amikor nem nyerünk, de a győzelmet leszámítva a második hely a legjobb. Kihoztam magamból a legtöbbet, és az időmérővel ellentétben most az autónk tempója is jó volt, így egész jó eredményt értünk el. Ahhoz nem voltunk elég gyorsak, hogy veszélyt jelentsünk Sebastian (Vettelre), de ahhoz igen, hogy mindkét autónk dobogós helyen érjen célba, így örülök a csapat eredményének."

Romain Grosjean(3.): "Nagyszerű érzés volt újra dobogóra állni, a csapat számára is fantasztikus ez az eredmény. Nem volt könnyű dolgom a szezon elején, de most visszatértünk oda, ahol lennünk kell. Ma sokkal jobban éreztem magam az autómban, az eredményünk pedig jól megérdemelt jutalom mindenki számára, aki keményen dolgozott érte. Igazán élvezetes verseny volt, sok előzés történt, és volt néhány feszült pillanat is - így tényleg kielégítő eredmény, hogy a 11. rajthelyről a dobogón tudtam végezni. Eddig is kiegyensúlyozottan teljesítettünk, hiszen minden versenyen pontot szereztünk, de most már jobb eredményekre törekszünk."

Force India

Paul di Resta (4.): "Nagyszerű, hogy egy negyedik hellyel zártuk az Európán kívüli versenyeket, valószínűleg ez volt az eddigi legerősebb nagydíjam. Nagyon közel kerültem a dobogóhoz, de a stratégiám miatt tudtuk, hogy a verseny végén sebezhető leszek - főleg (Romain) Grosjean ellen, akinek két új szett közepes gumija volt. Jól indult a versenyem, az első etapom is jól sikerült, ma végre sikerült megmutatnunk az igazi tempónkat. Végül a negyedik hely volt a legjobb, amit ma elérhettünk. Egy napon majd a dobogóra is felállhatunk, de a ma megszerzett pontjainkkal is nagyon elégedettek lehetünk. Köszönetet kell mondanom az egész csapatnak, kitűnő hétvégét zártunk, és úgy érzem, sikerült kihoznunk a maximumot az autónkból."

Adrian Sutil (13.): "Csalódott vagyok, amiért defektet kaptam egy ilyen jónak ígérkező versenyen. A rajtom tiszta volt, utána pedig (Felipe) Massa ellen harcoltam a 4-es kanyarban. Én voltam a külső íven, és sok helyet hagytam neki, de ő letért az ívről, és hozzáért a jobb első gumimhoz. Nem tudom, pontosan mit csinált, de azonnal defektet kaptam. Ki kellett állnom a bokszba, amivel sok időt vesztettem, így már a pontszerzésre sem maradt esélyem. A futam közben nagyszerű volt a tempóm, és leszegett fejjel haladtam előre, hogy megpróbáljak valamit kihozni a versenyből - a defekt miatt azonban túl sok időt vesztettem. A csapat eredményének örülök, Paul negyedik helye sok pontot hozott nekünk. Még sok verseny van hátra, ezért most arra koncentrálunk, hogy legközelebb mindkét autónk pontszerző helyen érjen célba."

Mercedes

Lewis Hamilton (5.): " Nagyon boldog vagyok a mai eredményünk miatt. Kemény hétvége van a hátunk mögött, de túljutottunk rajta, és az ötödik hellyel mentettük a menthetőt. Egyáltalán nem indult jól a versenyem. Vigyáztam a gumikra, de az első két etapban nagyon szenvedtem, és folyamatosan estem vissza. De ahogy elkezdett csökkeni a hőmérséklet, az autó rendbejött, és megvolt a kellő tapadás, hogy keményen nyomjam a gázt, és behozzam a lemaradásomat. Annyira élveztem a Markkal vívott harcot a végén. Nagyon szükségünk volt arra a pontra, és igazán elszánt voltam, hogy megszerezzem. Jó, tiszta kerék-kerék elleni versenyzés volt. Nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk az első négy versenyen, és minden várakozásomat felülmúlja, hogy harmadik helyen állok a bajnoki tabellán. Most pengeélen táncolunk, ha sikerült megtennünk a következő lépést, akkor csökkenthetjük a lemaradásunkat."

Nico Rosberg (9.): "Kemény napon vagyok túl. Amilyen jó érzés volt a pole-ból indulni délután, olyan rossz a kilencedik helyen végezni. Kényelmetlenül éreztem magam az autóban, nem volt túl szórakoztató ma vezetni. A harmadik etapom végén átváltottunk egy négy kiállásos stratégiára, de ez sem volt elég. Túlzottan elhasználtuk a hátsó gumikat, és a végén már nagyon szenvedtem, így nem nyomhattam elég keményen a gázt. Sok munka vár még ránk, meg kell értenünk, hogy a versenytempónk miért nem olyan erős, mint amilyenre a kvalifikáción képesek vagyunk. Remélhetőleg sikerül előrelépnünk még az európai szezon kezdete előtt."

McLaren

Sergio Pérez (6.): "Hihetetlen volt ez a verseny, nagyon élveztem. Először is a Vodafone McLaren Mercedesnek kell köszönetet kell mondanom - nehéz időszakon mentünk keresztül, de ők mindig támogattak engem. Összességében jó hétvégénk volt: többé-kevésbé kihoztuk az autónkból a maximumot, nagyszerű stratégiánk volt, a gumikra is vigyáztunk, és hasznos pontokat szereztünk. Úgy gondolom, ma egy kicsit agresszív voltam a pályán - talán kicsit túl kemény, és túl kockázatos volt, hogy Jensonnal kerék a kerék elleni harcot folytattunk, de a csapat soha nem szólt ránk a rádión, hogy ne versenyezzünk egymással. Nem volt csapatutasítás. Mindkettőnkben dolgozott az adrenalin, és Jenson mindig nagyon keményen versenyez, de a jövőben talán jobban fogjuk segíteni egymást. A verseny után nyugodtnak és barátságosnak tűnt, ezt nagyszerű volt látni - persze nem lepődtem meg, hiszen nagyszerű srác, és remek versenyző."

Jenson Button(10.): "Számomra nem alakult túl jól ez a verseny. Persze nagyon jól szórakoztam, de nem sikerült elérnem azt az eredményt, amit akartam, mert a Checo (Pérez) elleni védekezés közben elhasználtam az abroncsaimat. Eseménydús futam volt, de mint mondtam, nem tudtam kímélni a gumijaimat. Ennek részben az is volt az oka, hogy a második kerékcserém után át kellett küzdenem magam a mezőnyön, és Romain (Grosjean) ellen is harcoltam. Tiszta versenyzés is bőven jutott erre a futamra, de szerintem Checo elég kemény volt, amit kicsit szokatlannak találtam. Összességében azonban jó munkát végzett: remek tempót futott, és a gumijaira is vigyázni tudott. Gratulálok neki, mert a segítségével hasznos pontokat szereztünk a Vodafone McLaren Mercedes csapatnak."

Ferrari

Fernando Alonso (8.): "Ma kétségkívül nem volt szerencsénk, amiért nagy kár, mert ez a hétvége egészen délutánig remekül ment nekem és Felipének. A szabadedzéseken és az időmérőn is ütőképesek voltunk, és arra számítottunk, hogy jó versenyünk lesz. Az első körök után, amikor azt hittem, szétkoptak a hátsó gumijaim, a rádión tájékoztattak, hogy a DRS-em beragadt. Az első kiállásnál nem sikerült rendesen megjavítani, ezért újra be kellett mennem a bokszba. Egyértelműen azt az utasítást kaptam, hogy ettől kezdve ne használjam, és ez kihatott a versenyemre. Megpróbáltam visszatornázni magam, de DRS nélkül nehéz volt előzési pontokat találni. Ráadásul a mezőny sűrűjében még bajosabb kezelni a gumikopást. Biztosra veszem, hogy az engem és Felipét sújtó problémák nélkül előrébb végeztünk volna, mert az autónk jól megy, az elmúlt négy évben egyértelműen most a legjobb. Egy eredményes versenyhez azonban sok összetevő kell, beleértve a szerencsét is. Bízzunk benne, hogy ez hamarosan kiegyenlítődik, talán már Barcelonában, a hazai versenyemen. Ott még fontosabb lesz a jó időmérő, mert nem könnyű előzni azon a pályán, úgyhogy mindenképpen elölről kell rajtolni."

Felipe Massa (15.): "Ezen a versenyen tényleg nagyon balszerencsés voltam, és még ha igaz is, hogy ebben a sportban bármi megtörténhet, nem tudom megmagyarázni, hogy miért ilyen sok a negatív fordulat. A rajtnál lépéshátrányba kerültem az (Adrian) Sutillal való ütközéssel, aztán még több időt vesztettem, amikor a defektek miatt vissza kellett térnem a bokszba, és mindez ellehetetlenítette a versenyemet. A rajtnál kissé alulkormányzottsággal küszködtem, de nem hiszem, hogy ez okozta a problémáimat, annak pedig még utána kell járnunk, hogy a gumijaim miért mentek így tönkre. Az első esetben valószínűleg a futófelület vált le a jobb hátsóról, a másodikban pedig defektet kaphattam. Most meg kell értenünk, hogy mi történt, és azonnal a következő versenyre kell koncentrálnunk."

Williams

Pastor Maldonado (11.): "Ha figyelembe vesszük, hogy milyen problémáink voltak, szerintem ma 100 százalékot kihoztunk az autóból. Mindent összeraktunk, csapatként dolgoztunk, és vigyáztunk a gumikra, a 11. hely a maximum volt, amit ma elérhettünk. Már nagyon várjuk a következő versenyt, ahol remélhetőleg javulást láthatunk. Együtt kell maradnunk, pozitívnak kell maradnunk. Nehéz idők járnak, de még sok futam van hátra."

Valtteri Bottas(14.): "A mai versenyt tényleg a hátsó gumik uralták. Az első két etapomban sok autóval kellett megküzdenem, így nehéz volt megóvni a gumikat és tartani a tempót. Az utolsó két etapom viszont jobban alakult, mivel többször volt előttem szabad az út, és sikerült előrébb kerülnöm. Most a fejlesztéseken kell dolgoznunk, amelyek a következő versenyeken segíthetnek minket."

Sauber

Nico Hülkenberg(12.): "Nehéz és bosszantó hétvége áll mögöttünk. Már az elejétől kezdve nyilvánvaló volt, hogy nem vagyunk elég gyorsak, és nehéz dolgunk lesz. Hiányzik a tempónk, és az autó túl gyorsan felzabálja a hátsó gumikat, szóval ez egyszerűen nem volt elég ezen a hétvégén. Túl későn jöttünk ki kereket cserélni, mivel alacsony üzemanyagszint mellett még több problémára számítottunk, ami végül nem következett be. Ezzel legalább egy helyet vesztettük. A hétvége egyértelműen megmutatta, hogy új alkatrészeket kell vinnünk Barcelonába, hogy javítsunk a tempónkon, és pontokért harcoljunk."

Esteban Gutiérrez(18.): "Nehéz versenyre számítottam, és azt is kaptam. Javítanunk kell a tempónkon. Az első körben összeértem valakivel a 10-es kanyar bejáratánál, amit nagyon nehéz volt elkerülni. Ettől eltekintve viszonylag rendben mentek a dolgok, de természetesen nem vagyunk elégedettek egy ilyen eredménnyel, fejlődnünk kell. Ki kell elemeznünk a stratégiát, és remélhetőleg néhány jó fejlesztéssel érkezhetünk Barcelonába."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (16.): "Egész jól kaptam el a rajtot, jobban, mint néhányan körülöttem, és sikerült (Romain) Grosjean elé kerülnöm. Egy bizonyos ponton blokkoltak a kerekeim, és vesztettem egy-két helyet. Egész délután szenvedtünk a tempóval: az első etapban a gumik felmelegítésével volt problémám, és féktávokon nagyon sok időt vesztettem. Ezt később sem igazán sikerült megoldanunk, bár a kerékcseréknél megpróbáltunk változtatni az autó balanszán. Meg kell nézzük, hogy pontosan mi volt a gond az autóval, mivel nem volt meg a kellő leszorítóerőnk."

Jean-Eric Vergne(-): "(Valtteri) Bottas meglökött, amikor éppen előztem a 4-es kanyar kijáratánál, elég helyet hagytam neki, de hozzáért az autómhoz. (Giedo) van der Garde, szerencsétlenségére, éppen rossz időben volt rossz helyen, a becsapódás nagyerejű volt, így a kocsi is eléggé megsérült: defektet kaptam és a padlólemez egy nagyobb darabja is levált. Miután kiálltam a bokszba, megpróbáltuk folytatni a versenyt, hogy megfigyeljük, hogyan viselkedik az autó, de végül már körhátrányba kerültem, a leszorítóerőből is sokat vesztettem, és a csapat azt vette észre, hogy a sérülés miatt az autó veszélyesen kezdett túlmelegedni, így behívtak, hogy feladjuk a versenyt. Az első versenyek nem alakultak túl jól számomra, és nagyon remélem, hogy az európai szezon eleje új kezdetet jelent majd számomra."

Caterham

Charles Pic (17.): "Idén eddig ez volt a legjobb versenyünk, az egész csapat elégedett lehet vele. A közepes gumikon rajtolva gyorsan megelőztem mindkét Marussiát, és az első etapban elég jól bírták az abroncsaim. Ez lehetővé tette, hogy csak a 11. körben álljak ki először a bokszba. Ekkor jónak éreztem az autómat, a balansszal is elégedett voltam, és gond nélkül sikerült elhúznom a mögöttem lévőktől. A második etapban maradtam a közepes gumikon, továbbra sem volt gondunk a gumikopással. Megelőztem (Esteban) Gutiérrezt, és kényelmesen haladtam a 16. helyen, de a verseny kétharmadánál Sutil megelőzött. Ahogy fogyott az üzemanyagom, egyre jobban koptak a gumik, de ez nem volt probléma. Tartottam a lépést az előttem autózó (Daniel) Ricciardóval, Gutiérrezt pedig sikerült magam mögött tartanom. A harmadik kiállásom után úgy döntöttünk, kint maradok, így egy nagyon hosszú, 21 körös etapot kellett megtennem a kemény gumikon, de sikerült célba érnem a 17. helyen. Nagyon örülök, hogy ilyen közel végeztünk a Toro Rossókhoz, ráadásul egy Saubert is sikerült magunk mögött tartanunk. Talán Ricciardót is megverhettem volna, ha a rajt után kicsit előrébb kerülök, de a teljesítményünk így is azt bizonyítja, hogy sokat léptünk előre. Várom már a spanyolországi futamot."

Giedo van der Garde (21.): "A rajtom nem sikerült túl jól, de sikerült a 16. hely környékére feljönnöm, miután néhány másik autó egyszerre érkezett a 4-es kanyarba. Láttam, hogy Vergne megpördült, és lecsúszott az ívről. Megpróbáltam kikerülni, de nem sikerült - nekimentem, és megsérült az első szárnyam. Így lényegében már az első körben véget ért a versenyem. Ettől kezdve nem sokat tudtam tenni, leszegett fejjel haladtam előre, de a nem tervezett bokszkiállásom miatt senki ellen nem csatázhattam. A negyedik bokszkiállásom után ráadásul defektes lett a jobb első gumim. Utána már csak arra figyeltem, hogy célba érjek, de ez is része a tanulási folyamatnak. A mai naptól eltekintve jó hétvégét zárt a csapat. A csapattársam autójára szerelt fejlesztések jól működtek, Spanyolországban pedig én is megkapom azokat az újításokat, mint Charles. Szerintem ezután máshogy fog kinézni az idényem. Olyan pályákon fogunk versenyezni, amelyeket nagyon jól ismerek a GP2-ből, a WSR-ből és a Forma-1-ből. A bevetésre szánt fejlesztéseink miatt pedig különösen optimisták lehetünk. Az első négy verseny úgy alakult, ahogy arra számítottam - nehéz dolgom volt, de folyamatosan tanulok, és az egész csapat mögöttem áll. Fizikailag és mentálisan is nagyon jól érzem magam, és már alig várom, hogy Barcelonában újra versenyezhessek."

Marussia

Jules Bianchi(19.): "Őszintén szólva nagyon nehéz verseny van a hátunk mögött, és az egész hétvége kemény volt számunkra. Reméltem, hogy a versenyen majd javul a helyzet, de nagyon megszenvedtünk a gumikkal. A negyedik etapomon az volt a terv, hogy onnantól végigmegyek, de újra be kellett jönnöm kereket cserélni. Onnantól kezdve csak arra koncentráltunk, hogy befejezzük a versenyt, és megtartsam a pozíciómat a körülöttem lévő autók között. Nem nagyon tudok mást mondani: ezt a versenyt nem nekünk szánta a sors, és most érkeztünk el arra a pontra, hogy be kell vetnünk a következő fejlesztési csomagot, ami pont jókor jön Barcelonában, ahol szükségünk lesz rá. Szeretnénk köszönetet mondani a bokszutcai szerelőgárdának a kerékcserékkel zsúfolt napért, és hogy egész hétvégén kitartott a lelkesedésük."

Max Chilton(20.): "Az itt látott nehéz hétvége ellenére voltak bíztató jelek a mai versenyen. Nagyon jól kaptam el a rajtot, amivel igazán elégedett vagyok, ez egyben azt jelentette, hogy egy időre mindkét Caterhamet átugorhattuk. Sajnos megszenvedtünk a gumikkal, és minden etapban hamar eljött az a szakasz, ahol a problémák jelentkeztek. Örülök, hogy megmutattam, hogy kihoztam az autóból, amit lehet, és bár nem azokkal harcoltunk, akikkel szerettünk volna, legalább jó csatát vívtam a csapattársammal."