Vágólapra másolva!
Bár a Kínai Nagydíj után felerősödtek a gyorsan elhasználódó abroncsokat kritizáló hangok, úgy tűnik, a csapatok többsége mindent megtenne, hogy a Pirelli ne változtasson rajtuk.

A Pirelli gumijai 2011-es bemutatkozásuk óta folyamatos viták tárgyát képezik, a csapatokat és a nézőket egyaránt megosztva. A múlt heti Kínai Nagydíj után ismét felerősödtek a gyorsan elhasználódó gumikat kritizáló hangok, ezért a Pirelli úgy nyilatkozott, Bahrein után elgondolkodik a keverékek megváltoztatásán.

Az olasz gyár sportprogramját irányító Paul Hembery azonban most arról számolt be, hogy a sajtóvisszhang ellenére a csapatok többsége határozottan elutasítja a módosítást.

"Elég bizarr a helyzet, mivel a kulisszák mögött igazából hatalmas lobbi folyik, arra kérnek minket, hogy ne változtassunk. Nyilvánvalóan létezik egy, a sajtó által uralt nézőpont, ami a versenyzők véleményét tükrözi, a háttérben azonban megy a lobbi - azt hiszem, idáig (a 11-ből) nyolc csapat keresett fel minket, írt e-mailt vagy levelet, kérve, hogy 'semmi esetre se változtassunk.' Úgyhogy tényleg bizarr helyzetben vagyunk."

Forrás: Mercedes

Kínában 5-6 kört bírtak a lágy gumik

Kimi Räikkönen - akinek láthatóan jól fekszenek az idei gumik - eddig sem értette a folyamatos panaszkodás okát, és most három további versenyző is kiállt a Pirelli mellett.

"A múltban a gumik egy egész versenyt kibírtak, és nem történt előzés" - mutatott rá Jenson Button." - Nehéz megtalálni a megfelelő egyensúlyt, de most 2-3 kerékcserével teljesítjük a versenyeket, ami ideálisnak tűnik 2013-ban, és számos csapat küzd az élmezőnyben."

"Szerintem az F1 remek, én nagyon élvezem a versenyzést" - mondta, hozzátéve ugyanakkor: Kínában nem érezte annyira izgalmasnak a futamot, hiszem két kiállásos stratégiája miatt éppen ő volt az, akit folyamatosan előzgettek a pályán.

Egykori csapattársa, Lewis Hamilton arról beszélt, számára is szokatlan, hogy nem mindig nyomhatja tövig a gázt, de nem ért egyet azokkal, akik szerint ezzel elvész az igazi versenyzés. "Ne higgyék azt, hogy a kormányt fél kézzel fogva cirkálunk körbe. Továbbra is nyomni kell a gázt, csak a saját magad által meghatározott korlátok között" - szögezte le.

"Múlt héten például Kínában versenyeztünk, ahol az 1-es, 8-as és 13-as kanyarok nagyon koptatták a bal hátsó gumit, így ezeket máshogyan kellett bevennünk. Korábban fékeztünk, óvatosan fordultunk be, hogy tovább tartsanak az abroncsok. Azokban a kanyarokban nem autóztunk a határon, az összes többiben viszont igen."

A gumikkal tavaly végig küszködő Felipe Massa szerint a keverékek közötti különbségeket kellene jobban megválasztani, a gumik azonban alapvetően jól működnek. "Szerintem akik otthonról nézik a futamot, jó versenyt látnak" - vélekedett. "A sport jó irányba halad."