Elképzelhető, hogy az újoncnak számító pilóták már a májusi Spanyol Nagydíjtól kezdve kapnak egy plusz garnitúra, kifejezetten nekik tervezett gumit a hétvégék pénteki edzésnapján. Ennek az lenne a célja, hogy a csapatok kiküldjék az autóikat a pályára a tréningek - főként a délelőtti - első harmadában is, amikor rendszerint a garázsban várnak, részben azért, mert spórolni akarnak a gumikkal.
Péntekenként ugyanis a jelenlegi szabályok szerint mindössze két szett kemény és egy szett lágy slick áll a versenyzők rendelkezésére, amiből az első edzésen rendszerint csak az egyik keményet használják fel.
"A péntek reggeli edzés első félórájában általában senki nem megy ki, mindenkinek az üres pályát kell bámulnia" - mondta az Autosportnak a Pirelli sportprogramját irányító Paul Hembery. "Ezért javasoltunk egy olyan gumit, amelyet csak abban az első félórában lehetne bevetni, vagy ilyesmi. A keverékét úgy alakítanánk ki, hogy minél több kört lehessen megtenni vele, feltételezve, hogy egy újonc fog vezetni."
"Ezt már a spanyol versenytől kezdve megvalósíthatnánk, mert viszonylag egyszerű. A gumi a szokásos szerkezetre épülne, csak teljesen más keverékkel."
Hembery hozzátette, hogy szeretné, ha már a hétvégi Bahreini Nagydíjon döntenének az ügyben a csapatokkal és az FIA versenyigazgatójával, Charlie Whitinggal. Bár kérdéses, hogy az istállók így több újoncot szerepeltetnének-e az első edzésnapon - idén eddig csak a Caterham által Sanghajban behívott Hua Ma-csing kapta volna meg a speciális gumikat -, de Hembery szerint van igény rájuk. "Bob Fernley (a Force India csapatfőnök-helyettese) azt mondta nekem, hogy péntek reggelenként szeretnék bevetni a tesztpilótájukat" - árulta el.
A tavalyi szezon során kilenc újonc mutatkozhatott be a pénteki tréningeken, köztük az idén már versenyzővé előléptetett Jules Bianchi, Esteban Gutiérrez, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde és Max Chilton.