A nyers tempó alapján a Mercedes tűnt a legesélyesebbnek a Kínai Nagydíjon, de hiába Lewis Hamilton szerezte meg az első rajtkockát, már szombaton tudni lehetett, hogy a gumitaktika dönti majd el a győzelmet. Így is lett, s mivel a Mercedes ezúttal sem volt a legerősebb ebből a szempontból, Hamiltonnak végül meg kellett elégednie a 3. hellyel.
A rajtnál még megőrizte első helyét, utána azonban meggyűlt a baja a gyorsan kopó lágy gumikkal, és az 5. körben Fernando Alonso megelőzte őt, meg sem állva a győzelemig. Hamiltont a kerékcserék harmadik, utolsó fordulója során Räikkönen is megelőzte egy belévágással, és a brit örülhetett, hogy leintették a versenyt, mielőtt a friss lágy gumikkal nagyot hajrázó Sebastian Vettel előzéssel próbálkozhatott volna "Nem volt olyan tempónk, mint az előttünk végző két pilótának, de nagyon elégedettek vagyunk a dobogós eredménnyel" - mondta a pódiumon állva.
A hivatalos sajtótájékoztatón hozzátette, hogy bár kicsit támadta Räikkönent a futam végén, előzni nem tudott. Azt nem érti, miért vesztett két helyet a rajthoz képest. "Összességében nem volt meg a tempónk, és egyértelmű, hogy az autó bizonyos területeire jobban kell összpontosítanunk. Van néhány fejlesztésünk, de muszáj tovább fejlődnünk. Rá kell jönnünk, hogy hol vesztettünk időt."
Ross Brawn, a Mercedes csapatfőnöke is úgy érezte, hogy a kínai versenyen nem a W04 volt a legjobb autó. "Nem voltunk elég gyorsak" - jelentette ki a Sky Sportsnak. Ebben közrejátszott, hogy Hamiltonnak "a verseny közepén gumitörmelék ragadt az első szárnyára, és ettől alulkormányzottság lépett fel. Később leestek róla, és akkor helyreállt a balansz." Ilyen probléma néha előfordul a Forma-1-ben, az autókról leváló gumidarabok időnként rátapadnak más autók légterelőire, rontva az aerodinamikai teljesítményüket.
A brit versenyző azonban nem gondolja, hogy kizárólag ez okozta a nehézségeit. "Nem ezért volt ekkora az alulkormányzottság" - mondta később.
A Mercedes másik pilótája, Nico Rosberg a dobogós pozícióktól néhány hellyel lemaradva haladt, amíg a 21. körben a garázsba hajtva fel nem adta a versenyt. "A rajttól kezdve erősen alulkormányzott volt az autó, és a bokszkiállás után tovább romlott a helyzet. Ezután pattogni kezdett a jobbelső kerék, aminek nem tudom az okát" - magyarázta. Kiesését a keresztstabilizátor hibája okozta.