Vágólapra másolva!
Reakciók a Kínai Nagydíj második napjáról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Mercedes

Lewis Hamilton (1.): "A mai pole pozíció nagyszerű eredmény a csapatnak, és nagyon jó érzés, hogy az istállónál futott harmadik versenyemen elértem. Muszáj volt kikapcsolnom a rádiót azután, hogy a mérnököm közölte velem a pole pozíciót, mert annyira izgatott lettem! Egyikünk sem számított ilyen szintű teljesítményre a szezon ezen szakaszában, ez igazi bónusz. A srácok keményen dolgoztak, hajtottak, és örülök a gyárban, illetve az itt dolgozó csapattagok miatt, hogy sikerült megszereznem az első pole pozíciómat egy Ezüst Nyílban. Remek volna, ha sikerülne ebben a pozícióban maradnom a holnapi futamon is, de ez nagy kihívás, és tisztában vagyunk vele, mennyire kemény lesz a verseny. A lágy gumik nem bírják sokáig, és a közepes keveréken akad néhány gyors srác, így érdekes lesz megnézni, mi sül ki a versenyből. Nagyon várom, én mindent bele fogok adni."

Nico Rosberg (4.): "A csapat kiváló eredményt ért el, míg számomra tűrhető pozíciót a negyedik rajthely. Délelőtt szerencsétlen módon nem tudtam végrehajtani az időmérős szimulációmat egy hidraulikai hibából eredően, ezért az időmérő során be kellett hoznom a lemaradást, és megtalálni a saját utamat. Átvettem Lewistól néhány beállítást az alapbeállításokhoz, ami jól működött. A Q3-as körömben elkövettem egy kis hibát az utolsó kanyarban, és ezzel talán egy tizedmásodpercet, valamint pár pozíciót buktam. Mindenesetre jó helyzetből várom a versenyt, s mivel a hétvégén sokat dolgoztunk a megfelelő versenytempó érdekében, remélem, hogy holnap előrébb léphetek. Érdekes futam lesz, mert néhányan a közepes keménységű abroncsokon fognak rajtolni. Meglátjuk, mi történik majd."

Lotus

Kimi Räikkönen (2.): "Ez a legjobb időmérős helyezésem, mióta a csapatnál vagyok, de természetesen mindig a pole pozíció megszerzésére törekszünk. Eddig elég trükkös volt ez a hétvége, voltak kisebb gondjaink a beállításokkal, de mindig nehéz pontosan megvalósítani, amit szeretnénk. Most úgy tűnik, jól működik az autónk. Kérdéses, hogyan fognak viselkedni holnap a gumik - néhányan a közepes gumikon rajtolnak majd, de mi is azt a stratégiát választottuk, ami szerintünk a legjobban fog működni. Reméljük, most is olyan jól tudjuk majd kezelni a gumikopást, mint a szezon eddigi részében, és jó versenyt futhatunk holnap."

Romain Grosjean (6.): "A pénteki napunk nehéz volt, és szombat délelőtt is vesztettünk egy kis időt - elég sok kihívást tartogatott ez a hétvége, de legalább újra formába lendültem. Itt-ott még mindig van néhány kisebb problémánk, de a mérnökeink nagyon keményen dolgoztak, a fantasztikus munkájuknak köszönhetően tartunk itt. A Q1-ben futott első körömben teljesen új lágy gumikat használtam, ezért nem voltunk biztosak a beállításokban, de szerintem elég jól teljesítettem. Természetesen mindig jobb eredményre törekszünk, de összességében elégedett vagyok. Délután sokkal jobbnak éreztem az autót, meglátjuk, ez mire lesz elég a versenyen."

Ferrari

Fernando Alonso (3.): "Bizakodással tölt el a versenyre, hogy mindkét autónkkal a legjobb öt között végeztünk az időmérőn. Az F138 egész hétvégén ütőképesnek bizonyult, vagyis előreléptünk, ami a csapat munkájának eredménye. Az ide hozott fejlesztéseink egy része az elvárt módon működött, de egy részük még további munkát igényel. Hosszú este vár ránk, hogy megalkossuk a legjobb stratégiát, és ezzel mindenki így lesz, figyelembe véve azt, hogy szinte az összes fő vetélytársunk a lágy gumikon fog rajtolni. Nem aggódom a Red Bull választása miatt, a Mercedesnél pedig általában nagyobb a gumikopás, mint nálunk. Határozottan érdekes futamra számítok, amelyen (Kimi) Räikkönen lehet a legnagyobb esélyes, mivel a Lotus megmutatta, hogy képes jól bánni a gumikkal."

Felipe Massa (5.): "Jó kvalifikáció volt, az autó szépen ment, erős volt. Őszintén szólva, a második és a harmadik edzésen nyújtott teljesítményem után arra számítottam, hogy az első három közül fogok rajtolni, de valószínű, hogy (azon a két edzésen) több benzinnel köröztek a riválisok. Ugyanakkor az is igaz, hogy a jó taktika többet ér, mint egy vagy két hely a rajtrácson. A mai időmérő különböző választásokat hozott: mi a lágy gumikat preferáltuk a Q1-től kezdve, mert nehéznek tűnt, hogy a közepes keverékkel bejussunk a következő etapba. Ezzel megspóroltuk a közepes keverékeket holnapra. A futam nagyon szorosnak ígérkezik, és talán három bokszkiállásra lesz szükség. Ma a fő vetélytársaink talán jobb munkát végeztek nálunk, de a verseny hosszú, és bármi megtörténhet. A gumikezelés és a taktikai döntések lesznek a döntő tényezők."

Toro Rosso

Daniel Ricciardo (7.): "Jó érzés bejutni a Q3-ba. A tavalyi bahreini verseny óta ez az első alkalom, hogy bekerültem a legjobb tíz közé - majdnem egy teljes év telt el azóta. Bízom benne, hogy holnap a versenyen is erősek lehetünk. Én mindent megteszek majd azért, hogy a legtöbbet hozzam ki ebből a 7. rajthelyből. Szerintem izgalmas lesz a futam - ma is láthattuk, hogy a legtöbben a Q3 utolsó pillanatáig vártunk, hogy kihajtsunk a pályára, mert spórolnunk kellett a gumikkal. A lágy abroncsokkal nagyon nehéz dolgunk volt pénteken a hosszabb etapokon. Ez az eredmény mindenkire ösztönzően hat, így rám is - alig várom, hogy holnap kialudjanak a lámpák! A srácok nagyon keményen dolgoztak a gyárban, és gyorsabbá tették az autónkat, mindenki jó munkát végzett."

Jean-Eric Vergne (16/15.): "Csalódott vagyok, mert péntek óta jó volt a tempóm, de ma délután valami nem stimmelt az autómmal. Ennek ellenére biztos vagyok benne, hogy holnapra megoldjuk a problémát. A csapattársam eredménye bizakodásra ad okot a holnapi futamon, hiszen látszik, hogy jól működik az autónk. Sok lehetőségem lesz rá, hogy valamit kihozzak ebből a versenyből. A gumik bonyolítják a helyzetet - ki kell találnunk, hogyan hozhatjuk ki belőlük a legtöbbet, hiszen a jó stratégia kulcsfontosságú lesz holnap délután. Annyit biztosan kijelenthetek, hogy az autónk sokat javult az első két versenyhez képest."

McLaren

Jenson Button (8.): "Az volt a célunk, hogy a közepes keveréken rajtoló versenyzők közül mi legyünk legelöl a rajtrácson - még akkor is, ha ez a 10. helyet jelenti -, és ez sikerült is. Ez volt a legtöbb, amit tehettünk a rendelkezésünkre álló eszközökkel. Ennek ellenére úgy gondolom, igazán elégedettek lehetünk az időmérős teljesítményünkkel: még nem vagyunk olyan gyorsak, mint az élcsapatok, de a Q2-ben elért 7. helyezésünk igencsak kielégítő volt. Ráadásul mindkét Red Bullt megelőztem úgy, hogy a Q3-ban két perc alatt teljesítettem a körömet - ez elképesztő! Előttem mindenki szemcsésedő lágy gumikkal fogja megkezdeni a versenyt - szerintem a magas üzemanyagszinttel ugyanúgy fognak kopni a lágy abroncsok, ahogy a tegnapi edzéseken láthattuk, így rendkívül érdekes futamra számíthatunk. A verseny első tíz köre eseménydús lesz - ha jól rajtolok, talán elkerülhetem a forgalmat, utána pedig meglátjuk, hogyan alakul majd a futam."

Sergio Pérez (12.): "Eddig nehéznek bizonyult ez a hétvége. Igazából be kellett volna jutnom a Q3-ba, de a Q2-ben nem tudtam olyan sokat javulni, mint a többiek. Ez bosszantó volt - a mért köröm előtt nem tudtam rendesen felmelegíteni a gumikat, és nem sikerült összeraknom egy igazán jó kört. A holnapi versenyen azonban a gumik mindenkinek megnehezítik a dolgát, kiszámíthatatlan lesz. Nehéz futamra számítok, sok múlik majd a stratégián. Nagyszerű csapat áll mögöttem, és tudom, hogy most is fantasztikus munkát fognak végezni, és a lehető legjobb taktikát találják ki holnapra. Egyértelműen jó munkát végezhetünk, és pontokat szerezhetünk."

Red Bull

Sebastian Vettel (9.): "Egyértelműen más taktikát követtünk, mint az elöl végző autók. Hogy ez működik-e vagy sem, holnap meglátjuk, de bízom benne, hogy a rendelkezésünkre álló tények alapján helyesen döntöttünk. A szokásostól eltérő hozzáállással mentünk a mai időmérőn, és minden az utolsó percekben dőlt el. Sokáig csend volt, aztán mindenki egyszerre kezdte meg a körét, azonban nem lett probléma ebből. Megvan az az előnyünk, hogy kiválasszuk a holnapi rajthoz a gumikat."

Mark Webber (14/22.): "Ez elszomorító. A Q1 rendben zajlott, kényelmesen éreztem magam az autóban, és megfelelő tervvel készültünk az időmérő maradék részére. A Q2-ben elment a benzinnyomás, Így nem tudtam visszatérni a bokszba. Leállítottam az autómat, ezzel az időmérő számomra már azelőtt véget ért, mielőtt igazán elkezdődött volna. Szükségünk van némi szerencsére. Ez nem ideális rajtpozíció, viszont meg kell próbálnunk alkotni valamit innen."

Sauber

Nico Hülkenberg (10.): "Szerintem ez jó és sikeres időmérő volt. Ha valaki azt mondja előtte, hogy a 10. helyen fogunk végezni, nem hittem volna el. Mivel a Q3-ban meg sem próbáltunk mért kört menni, talán ennél is több volt a pakliban. A Q2-ben jó kört sikerült futnom. A frissítések, amelyeket a csapat ide hozott, beváltak, és az időmérőn minden simán ment. Az autó balanszával viszonylag elégedett voltam, ezért már várom a holnapot. A Q3-ban mindent jól csináltunk, helyesen tettük, hogy a Q3-ban nem tettünk meg mért kört, hanem inkább a gumikkal spóroltunk, ezért szabadon megválaszthatjuk, hogy melyik keveréken rajtolunk, ami előnynek bizonyulhat. Ezzel kapcsolatban is helyes döntést kell majd hoznunk."

Esteban Gutiérrez (17.): "Hát, ez az eredmény csalódás. Nagyon nehéz volt összerakni a gyors kört úgy, hogy csak egyetlen lehetőségünk volt rá. Túl keményen igyekeztem, vétettem egy kis hibát, és ezért nagy árat kellett fizetnünk. Fejlődni fogok ezen a téren, gondoskodva róla, hogy mindent precízen csináljak az autóban. Ráadásul ezekkel a gumikkal bánni nagy kihívást jelent. Nagyon sajnálom a csapatot, hiszen mindenünk adott volt hozzá, hogy továbbjussunk a Q2-be, sőt akár a Q3-ba is. Az autó gyors, ami bizonyítja a benne rejlő potenciált, s ez motiváló, de még nem tudtunk mindent megfelelően összehozni, és ez rám is érvényes."

Force India

Paul di Resta (11.): "Szerintem nem rossz a 11. helyezés, figyelembe véve, hogy milyen nehézségeink voltak az utolsó szabadedzésen, amikor visszaesett a teljesítményünk. Az időmérő előtt elvégzett módosítások javítottak a helyzeten, és végül alig maradtunk le a Q3-ról. Nem hiszem, hogy ennek túl nagy jelentősége lenne a holnapi futamon, hiszen ott minden azon múlik majd, hogy kinek az abroncsai bírják tovább. A jó hír az, hogy szabadon kiválaszthatjuk, milyen keverékkel szeretnénk rajtolni. Az autónk eddig ütőképesnek bizonyult a versenyeken, így bizakodhatunk a pontszerzésben."

Adrian Sutil (13.): "Őszintén szólva jobb eredményben reménykedtem, de valamiért az időmérőn tapasztaltabb melegebb időjárás nem kedvezett nekünk. Az autónkkal nem volt különösebb probléma, és a balansszal is elégedett voltam, az időmérőn viszont kicsit visszaesett a teljesítményem. A pozitívum az, hogy kiválaszthatom, milyen abronccsal induljak holnap, mindegyik keverékből új szettek állnak a rendelkezésemre. Ez lehetővé teszi, hogy holnap a pontszerzésért harcoljunk."

Williams

Pastor Maldonado (15/14.): "Mindent kihoztam az autóból, amit tudtam. Jobb eredményben reménykedtem, de nem sikerült mindent rendesen összerakni a Q2-ben. Nem ilyen pozícióban akarunk lenni, ezért muszáj keményen dolgoznunk. Már eddig is ezt tettük, de időre van szükségünk a fordulathoz. Elég sok új gumink maradt holnapra, és mivel ezek az abroncsok nagyon érzékenyek, érdekes lehet a futam. Bármi megtörténhet holnap, mi pedig a tőlünk telhető legjobbat fogjuk nyújtani."

Valtteri Bottas (17/16.): "Elég sokáig kivártunk a körünkkel a Q1-ben, csakúgy, mint mások, akik későn tértek vissza egy újabb etapra. A pálya állapotának javulására vártunk, azonban szörnyen nehéz helyzetet teremtett, hogy egyetlen lehetőségünk volt egy tökéletes körre. A szél is megnehezítette a dolgot, én pedig túl keményen igyekeztem. Számomra újdonság, hogy egyetlen körben kell mindent összeraknom. A harmadik szabadedzésen mások voltak a körülmények, és az időmérőből nem hoztam ki mindent. Most arra összpontosítunk, hogy helyes taktikát alkossunk a versenyre, hogy a rendelkezésünkre álló abroncsokból a legtöbbet hozzuk ki."

Marussia

Jules Bianchi (19/18.): "Örülök a rajtrácson megszerzett pozíciónknak, de őszintén szólva kicsit csalódott vagyok az utolsó köröm miatt. Elkövettem egy kis hibát, amivel időt vesztettem, pedig anélkül gyorsabb lehettem volna. Úgy vélem, ma kicsit többet kínlódtunk, viszont bízom a versenytempónkban, ezért várom a holnapi futamot. Kulcsfontosságú lesz a jó rajt, hogy elintézzük, hogy a mögülünk induló autók mögöttünk is maradjanak, és ha sikerül, biztos vagyok benne, hogy folytathatjuk a közeledést az előttünk lévőkhöz. Remélhetőleg teljes mértékben éreztetni fogják a hatásukat a legújabb fejlesztések. Szerintem érdekes versenyre van kilátás a gumik és a pálya állapota miatt, és remélem, hogy sikerült előnyt kovácsolnunk az esetlegesen nekünk kedvező körülményekből."

Max Chilton (20/19.): "Könnyű lenne a mai negatívumokra figyelni, de a hétvégi nehézségeimet figyelembe véve inkább azzal bíztatom magam, hogy mi mindent érhettünk volna el annak tükrében, hogy ennyire keveset köröztem. A cél az volt, hogy a Caterhamek előtt maradjunk, ami sikerült, méghozzá annak ellenére, hogy csupán egyetlen, háromkörös etapot futottam. Bosszantó (hogy csak ennyit mehettem), de így legalább előlük rajtolhatok holnap, és remélhetőleg sikerült majd előttünk maradnunk versenytempóban is. Bízunk benne, hogy tisztán alakul a versenyünk, melyet nagyon várok."

Caterham

Charles Pic (21/20.): "Egész hétvégén elég sok gondunk volt, így nem tudtunk mindent kihozni az autónkból ezen a pályán, különösen a gumik tekintetében. Különböző beállításokat próbáltunk ki a harmadik szabadedzésen, és jobbnak is éreztem a balanszot, mint tegnap. A szabadedzés és az időmérő között azonban megváltozott az autónk viselkedése, nem igazán tudtuk megfelelő működésre bírni. Az időmérőn mindkétszer a lágy gumikon hajtottunk ki a pályára, az első alkalommal azonban forgalomba kerültem, így nem tudtam tiszta kört futni. A második körömben sikerült javítanom, de a legtöbb kanyar kijáratánál túlkormányzott volt az autóm, és két szektorban is nagy volt a forgalom - ez lényegében tönkretette a körömet. Tudjuk, hogy többre is képesek lennénk ezzel az autóval, ezért a maihoz hasonló napok bosszantóak. Még keményebben kell dolgoznunk, és javulnunk kell, ahol tudunk. Most arra koncentrálunk, hogy holnap jó teljesítményt nyújtsunk."

Giedo van der Garde(22/21.): "Két eredményes szabadedzés után a mai gyakorláson nem éreztem olyan jónak az autómat, és ez az időmérőn sem változott. Charles-hoz hasonlóan sok kisebb probléma hátráltatott mindegyik edzésen, ezek összességében eléggé hátráltattak minket. Még nem sikerült megértenünk a gumik viselkedését - amikor megemelkedett a hőmérséklet, újra ki kellett találnunk, hogyan tudjuk működésbe hozni őket. Az időmérőn elért utolsó helyem nyilvánvalóan csalódást keltő, különösen azért, mert a második körömben hibáztam a 2-es kanyarban. Túl keményen fordultam be a kanyarba, és ez körülbelül 4 tizedembe került. A hiba nélkül kicsit előrébb végezhettem volna, de most már a holnapi versenyre kell koncentrálnunk - hasonló teljesítményre lenne szükségünk, mint a legutóbbi futamon, Malajziában."