Vágólapra másolva!
Az első edzés végén nem tudta bevenni a bokszutcába vezető balkanyart, és megrongálta McLarenjének elejét. A sérült szárny és orrkúp azonban nem friss fejlesztés, ezért a csapatot nem veti vissza a baleset. Délután egy gyors kanyarban csúszott ki.

Lewis Hamilton 2007-es kicsúszásához kísértetiesen hasonló hibát követett el Sergio Pérez Kínában, ugyanúgy egy McLaren volánja mögött. Hamilton a 2007-es futamon elásta autóját a bokszutca bejáratánál lévő kavicságyban, miután nem tudta bevenni az oda vezető balkanyart, és az idei első edzésen Pérezen is kifogott az ominózus forduló.

A mexikói az edzés végén túl nagy lendülettel érkezett meg a bokszutcába, és a kanyaron túlfutva a szemközti falnak csapódott, amivel megrongálta autójának első részét. A McLaren sportigazgatója azonban kijelentette, hogy kulcsfontosságú alkatrészek nem sérültek. "Régebbi fejlesztésű volt az első szárny és az orrkúp is, melyeket az edzés késői szakaszában raktunk fel" - idézte Sam Michaelt az Autosport. "Mindez azt jelenti, hogy a baleset nem üti ki a McLarent a hétvégére."

A bakihoz egyszerű tapadáshiány vezetett. "A fő probléma az volt, hogy a gumijai már kopottak voltak, ráadásul lassú részidőt futott az előző szektorban, így jelentősen lehűltek az abroncsai, és egyszerűen elvesztette a tapadást" - nyilatkozta Pérezről Michael. "Hogy őszinte legyek, valószínűleg figyelmeztetnünk kellett volna a veszélyre a bokszba vezető körében."

Péreznek a második edzésen is volt egy megpördülése, a tempós 7/8-as kanyarnál, a csapat ezért kivizsgálta, hogy ahhoz volt-e köze valamilyen műszaki hibának. A mexikói pilóta a gyakorlás után elárulta, hogy nem jutottak előrébb az ügyben. "Nem igazán értettük, hogy mi történt, mivel abban a körben nem hajtottam a jó köridőre" - mondta. "Biztos vagyok benne, hogy holnapra javulni fogunk. Gyakorlatilag a nulláról fogok kezdeni, mert vadonatúj beállításokhoz kell alkalmazkodnom."

Forrás: AFP

Michael ugyanakkor örömmel konstatálta, hogy a fejlesztéseik jól működtek az edzéseken, így a McLaren folytathatja a kilábalást a gödörből. "Kedvezők a jelek, de még sok adatot kell tanulmányoznunk. A versenyzők megjegyzései és a köridők jónak tűntek, de mindig az adatok döntenek. A számokat át kell bogarászni, hogy rájöjjünk, mi micsoda valójában" - mondta.

A további irányról elmondta, hogy még időbe telik a felzárkózásuk, és a következő szintre csak a májusi Spanyol Nagydíjon léphetnek. "Sok közbülső lépést kell megtennünk, melyek egy részét eleve elterveztük, míg egy részükkel az előző futamokon látottakra reagálunk."

Jenson Button viszont, aki mindkét edzést a 6. helyen zárta - Pérez délelőtt 16., délután 11. lett -, nem ennyire derűlátó. "Még nem tudjuk szilárdan állítani, hogy az erre a versenyre készített javítottak-e az autón. Talán nem hoztak akkora előrelépést, mint reméltük - az autónak változatlanul ugyanazok a gondjai, mint eddig -, de kicsit jobbnak éreztem a vezetést" - nyilatkozta.

Neki külön nehézséget okozott egy defekt délután. "Azután történt, hogy már elhatároztam, behajtok a bokszba. A 14-es kanyar féktávján blokkoltam a balelső kereket, és ettől szétszakadt a gumi, egy lyuk keletkezett rajta. Még jó, hogy pont a bokszutca előtt van az a kanyar" - mondta Button.