Vágólapra másolva!
Az új turbók megismerése miatt nagyon fontos lenne a csapatoknak, hogy minél többet gyakorolhassanak a szezon előtt. A Renault F1-es részlegének szakembere úgy véli, kapni is fognak néhány plusz tesztnapot 2014 elején, ami a gyártók számára is hasznos lesz.

2014-ben 1,6 literes, hathengeres turbómotorok váltják a jelenlegi 2,4 literes, V8-as szívókat a Forma-1-ben, és ez alapjaiban megváltoztatja az autókat. A többletmunka már idén is sok erőforrást leköt a csapatoknál, és az új paraméterek miatt rendkívül fontos lesz nekik, hogy a következő szezon előtt minél többet tudják majd vizsgálni az autókat a pályán.

A tesztkorlátozás következtében idén csak tizenkét tesztnap állt rendelkezésükre az első verseny előtt, de lehet, hogy jövőre több nappal gazdálkodhatnak, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elfogadja a kérésüket a hosszabb tesztidőszakra. Bár ez az eredeti tervek között nem szerepelt, a Renault F1-es részlegének helyettes ügyvezetője bízik benne, hogy így lesz.

"Már készül a csapatok indítványa egy plusz tesztciklusra, amit mi teljes mértékben támogatunk" - nyilatkozta Rob White az Autosportnak. "Nem tudom, hogy milyen formában és hol, de az a sejtésünk, hogy lesz egy extra tesztciklus. Ez nem csak opcionális volna, mivel mindegyik csapat szeretné, és szükségük is van rá." Az extra teszt természetesen a gyártóknak is hasznos lenne, hiszen így több adatot tudnának gyűjteni.

A turbómotorok prototípusait már javában tesztelik a próbapadon, de egyre biztosabbnak látszik, hogy az idén még nem tudják beszerelni őket versenyautókba. White elmondta, hogy erre valószínűleg csak jövőre kerül sor.

Forrás: Ferrari

"Az ütemterv szerint az autók először a következő évben fognak pályára hajtani (turbómotorral)" - közölte. "Példának okáért vegyük, hogy mi lenne, ha erre októberben kerülne sor. Ha októberben tesztelnénk, akkor szeptemberre el kell készíteni a motorokat. A nehézség az, hogy a az összeszerelésükhöz szükséges alkatrészek gyártását már körülbelül három hónappal korábban el kell kezdeni. Mivel azt akarjuk, hogy azok már versenyre kész elemek legyenek, májusra el kellene döntenünk, hogy pontosan milyen legyen a specifikáció."

"Ebben az esetben azt akarnánk, hogy legyenek adataink az elemekről a próbapadon, mielőtt pályára vinnénk őket, szóval mostanra, vagy legalábbis rövid időn belül létezniük kellene." Mivel az alkatrészek egyelőre főleg a tervezés fázisában vannak, White szerint "a jelenlegi projektterv alapján nem lehetséges, hogy októberre egy rendes motort szereljünk egy autóba."

2014-től újdonság lesz az is, hogy szabályozni fogják az üzemanyag átfolyási sebességét az autókban, a KERS-t pedig lecserélik egy még erősebb hibrid berendezésre. Az új ERS kétszer annyi plusz lóerőt ad, mint a KERS, és körülbelül ötször hosszabb ideig lehet majd használni.

Az extra tesztlehetőségért folytatott lobbiból természetesen nem maradhat ki a Ferrari sem, amely régóta kampányol a több tesztnapért. Stefano Domenicali az F1 Racingnek nyilatkozva elismerte, az sem volt jó, amikor évente tucatnyi tesztciklust rendeztek a csapatok, de szerinte muszáj változtatni a jelenlegi helyzeten.

"Az elnökünk hasonlatát használom: (a mostani helyzet) olyan, mintha valaki azután játszana focimeccset, hogy megnézett a számítógépen egy szimulációt" - mondta a Ferrari csapatfőnöke. "Évekkel ezelőtt túlzásba vittük (a tesztelést), de mostanra átestünk a ló túloldalára. A többi csapattal együtt megpróbálunk változtatni az arányokon. Bízom benne, hogy sikerül megoldást találnunk."

A turbók kapcsán az egyik aggodalom a kevésbé erős hang, melyet Bernie Ecclestone a fűnyírókéhoz hasonlított. A gyártóknál azonban úgy vélik, maradnak a durva hanghatások.