Vágólapra másolva!
A Mercedes csapatfőnöke semmiképpen sem akarta kockára tenni a harmadik és a negyedik helyet Malajziában, ezért utasította pilótáit, hogy tartsák a pozíciójukat. Lewis Hamilton mellett Nico Rosbergnek is takarékoskodnia kellett a benzinnel, ezért a csapat újragondolja a stratégiáját.

A Red Bullnál és a Mercedesnél is fagyos volt a hangulat a Malajziai Nagydíjat követően, mert a csapatok utasításba adták egymás mögött haladó versenyzőiknek, hogy tartsák a pozícióikat. Míg a Red Bullnál az keltett feszültséget, hogy a lázadó Sebastian Vettel megtámadta és megelőzte Mark Webbert, a Mercedesnél az, hogy bár Nico Rosberg zsörtölődve betartotta az előzési tilalmat, nehezen viselte, hogy visszafogták a tempóját, holott körökön át hiába kérte, engedje el őt a benzinnel spóroló, s éppen ezért látványosan lassabb Lewis Hamilton.

A Mercedes sportigazgatója egyetértett a döntéssel, amellyel be akarták biztosítani a 27 pontot - ennyit ugyanis még egyszer sem gyűjtöttek egyetlen futam alatt. "Népszerűtlen döntés volt, de helyes" - védte meg a csapatutasítást Toto Wolff az RTL-nek nyilatkozva.

Ross Brawn csapatfőnök egy hasonlattal magyarázta a döntést. "Megítélésem szerint a versenyzőknek az jelentette a legkisebb rizikót, hogy tartják a pozícióikat" - mondta az Autosportnak. "A harmadik és a negyedik hely kitűnő eredmény volt, és nem akartam, hogy ezt kockára tegyük."

"Amikor később beszéltem a csapattal, azt a hasonlatot használtam, hogy olyanok voltunk, mint egy ember a sivatagban, aki talált egy pohár vizet, és nem akarja, hogy egyetlen csepp is kifolyjon belőle."

Hamilton a táv nagy részében Rosberg előtt haladt, de autójában fogytán volt a benzin, ezért viszonylag hamar változtatnia kellett a vezetési stílusán, hogy eljusson a célig, illetve maradjon 1 liter üzemanyag is a tankban a mintavételhez a technikai ellenőrzésen. Emiatt például hamarabb kellett elvennie a lábát a gázpedálról a féktávok előtt, valamint a kigyorsításoknál is kevésbé agresszívnak kellett lennie.

Forrás: AFP

Brawn elárulta, hogy noha Rosberg papíron jobb tempót diktálhatott volna a verseny végén, ő sem dúskált a benzinben. "Mindkét versenyzőnk autóját agresszív szemlélettel tankoltuk fel a futamra, a legrövidebb célba érési idővel kalkulálva" - jelentette ki a csapatfőnök. "Lewis és Nico versenye kissé eltérő módon alakult, de mindketten kénytelenek voltak hasonló módosításokat beiktatni, hogy az üzemanyagjuk mennyisége szinkronban legyen a terveinkkel."

"Nico ugyan megelőzhette volna Lewist, de a benzinfogyasztásnál követett taktikánk nem adott lehetőséget a további előrelépésre, valamint arra, hogy megtámadjuk az első két helyen álló autót."

Brawn elmondta, hogy a történtek után felülvizsgálják a szemléletüket a benzinmennyiséggel kapcsolatban. A csapatok az autók tömegének csökkentése érdekében hajlamosak arra, hogy egy kicsit mindig kevesebb üzemanyagot töltsenek a tankba, mint amennyi feltétlenül szükséges a táv teljesítéséhez, bízva abban, hogy például a Safety Car megjelenésével ki tudják gazdálkodni a hiányzó mennyiséget. Ellenkező esetben a pilóták kénytelenek takarékoskodni az utolsó körökben.