Vágólapra másolva!
A dobogón egyikük sem mosolygott, Vettel a Red Bull utasítása ellenére támadta és előzte meg a fordulatos versenyben sokáig vezető csapattársát. A Mercedes eleinte keményen szorongatta őket, s bár Hamiltonnak spórolnia kellett a benzinnel, így is megszerezte első dobogós helyezését új csapatával. Alonso a rajtnál hibázott, és kiesett.

Sebastian Vettel fantasztikus csatában győzte le Mark Webbert az első pillanattól az utolsóig drámai Malajziai Nagydíjon, de ezzel nemcsak a csapattársát, hanem a Red Bullt is magára haragította, mert előzőleg szóltak neki a rádión, hogy tartsa a második helyét. Fernando Alonso a rajtnál túl agresszív volt, és letört első vezetőszárnnyal a bukótérben végezte, míg a Mercedes egészen addig keményen szorongatta a Red Bullt, amíg Lewis Hamiltonnak el nem kellett kezdenie spórolni a benzinnel.

A dobogón sem Vettel és Webber, sem az őket felkísérő Adrian Newey nem mosolygott, és az öltözőben szinte vágni lehetett a feszültséget. A Red Bull ugyanis rászólt a versenyzőire, hogy tartsák a pozíciójukat, Vettel azonban a 46. körben erre fittyet hányva indított támadást Webber ellen, fantasztikus, több kanyaron át tartó közelharcban utasítva maga mögé a csapattársát. "Szép munka volt, Seb. Ezt a győzelmet elég keményen akartad, de most szükség lesz tőled némi magyarázatra" - szólt a Red Bull utolsó üzenete a rádión a leintés után.

Forrás: AFP
A galériához kattintson!

"Az utolsó bokszkiállásig hagytuk őket versenyezni, utána viszont vigyázni akartunk a gumikra. A versenyzők azonban sajnos átvették az irányítást, és az érdekeik felülkerekedtek a csapatén" - mondta a Red Bull főnöke, Christian Horner, aki szerint a kiadott utasítás egyértelmű volt. " Le fogunk ülni beszélgetni velük, zárt ajtók mögött." A csapat tanácsadója, Helmut Marko is hasonlóan nyilatkozott. "Megmondtuk a versenyzőinknek, hogy tartsák a helyüket, mert aggódtunk a gumikopás miatt, de kicsúszott a kezünkből az irányítás" - ismerte el.

Alighanem Vettelnek sem tetszett, hogy amikor elkezdett harcolni Webberrel, a rádión rászóltak: "Ez hülyeség, Seb, gyerünk már!" Horner azonban rámutatott, hogy a lényeg mégiscsak az eredmény, amellyel a Red Bull átvette a vezetést a konstruktőri összetettben. "Ne felejtsük el, hogy kettős győzelmet arattunk egy nehéz szituációban, amikor azt hittük, a gumik nem bírnak 6-7 körnél többet" - mutatott rá.

A pole pozícióból induló Vettel a rajtnál, amikor a pálya elején esett az eső, megtartotta a vezetést, de az intermediate-ekről túl korán, már az 5. körben slick gumikra váltott, míg Webber csak 2 körrel később követte a példáját. Ezzel sikerült az élre állnia, s bár az előnye a 40. körben már 4,6 másodperc volt, utoljára - negyedszerre - Vettel cserélt korábban kereket, amivel újra felzárkózott a csapattársához. Ezután vette kezdetét a dráma, amely végképp lerombolhatta a bizalmat a Red Bull két versenyzője között, dacára annak, hogy Vettel fél órával a futam leintése után elnézést kért Webbertől. "Ma elcsesztem, bocsánatot kértem miatta" - mondta. "Erre a győzelemre nem vagyok túl büszke, mert Mark érdemelte volna meg."


Az ausztrál azt hitte, már nem kell támadástól tartania csapattársa részéről. "Tisztelem őt, de még mindig elég rosszul érzem magam, hiszen volt egy tervünk a versenyre" - mondta. "Természetesen letekertem a motort, vigyáztam a gumikra, és kétszer is megnyugtattak, hogy nem kell támadásra számítanom. Az biztos, hogy bizonyos emberekre most nagy nyomás nehezedik, komoly kihívás vár rájuk. Három hét van a következő versenyig, azzal fogom gyógyítani magam, hogy elmegyek Ausztráliába meglovagolni a hullámokat. Meglátjuk, hogy ez elég lesz-e."

A Mercedes fantasztikus versenyt futott, Hamilton - aki egyszer tévedésből a McLaren garázsa elé állt be - a harmadik bokszkiállása után, egy elévágással még Vettelt is megelőzte, és egészen addig előtte haladt, amíg rá nem szóltak, hogy kezdjen el spórolni a benzinnel. Emiatt Nico Rosberg is utolérte, sőt egyszer elé is került, de Hamilton nem sokkal később visszavette tőle a helyét. Bár Rosberg arra kérte a Mercedest, hogy engedjék a csapattársa elé, ezt megtagadták tőle, mondván, Hamilton az ő utasításukra megy lassan.


A brit sem tűnt boldognak a dobogón, és azt mondta, úgy érzi, Rosbergnek kellene ott állnia, a német azonban nem csinált nagy ügyet a dologból. "Ez van, én sportszerűen játszottam. Biztosra veszem, hogy fordított esetben is ugyanígy történt volna. Ez csapatjáték, tiszteletben tartottam a kérést. Így is nagy nap ez számunkra, hiszen harcolni tudtunk a Red Bull-lal" - mondta.

A Ferrarinak ezúttal be kellett érnie Felipe Massa 5. helyével. A brazil szokásával ellentétben most nem rajtolt jól, és azonnal vesztett három pozíciót, aztán későn kerített sort negyedik kerékcseréjére, de a friss gumikon sikerült visszaelőznie Sergio Pérezt és a két Lotust az utolsó kilenc körben. Sokkal rosszabbul járt Alonso, aki a start után, a második kanyarban hátulról ráfutott Vettelre, s ettől meglazult az első szárnya. Bár a lógó légterelő szikrákat vetett az aszfalton, a Ferrari valamiért nem hívta ki őt a bokszba új orrkúpért, így a következő kör elején, egy féktávon a szárny letört, és Alonso tehetetlenül kicsúszott a kavicságyba. Az elvesztett pontok nagyon hiányozhatnak majd neki a végelszámolásnál, Vettel előnye ugyanis máris 22 pontra nőtt vele szemben.


A Lotusok ismét eggyel kevesebbszer, csak háromszor álltak ki a bokszba, mint az ellenfeleik, de Szepangban nem voltak meggyőzően gyorsak. Romain Grosjean a csapattársa, a rajtot elrontó Kimi Räikkönen előtt végzett, aki egyszer dühösen fakadt ki a rádión a szerinte túl keményen védekező Nico Hülkenbergre. A Sauber versenyzője végül a 8. helyen ért célba, korábban arra panaszkodott a rádión, "hogy iszonyatosan durván" kell nyomnia a gázt, ha tartani akarja a lépést a Lotusokkal.

Pérez a 2 pontot érő 9. helyen hozta be a McLarent, miután 2 körrel a leintés előtt negyedszer is kerékcserére kényszerült. Jenson Button 5. lehetett volna, ha a harmadik bokszkiállását nem rontják el: a jobb első kerekét nem rögzítették rendesen, ezért miután elindult, vissza kellett tolni az autóját a garázs elé. Ezzel visszaesett a 14. helyre, s később ki is szólították a versenyből, pedig a Lotusokhoz hasonlóan ő is csak három kiállást tervezett.

Az utolsó pont Jean-Eric Vergne ölébe hullott, mert mindkét Force India kiesett a kerékanyákkal kapcsolatos sorozatos problémák miatt. A Marussia is ennek köszönhette, hogy az ismét brillírozó Jules Bianchi révén máris elkönyvelhetett egy 13. helyet, és megelőzte a Caterhamet a konstruktőri összetettben.

A futamról élőben, körről körre készült tudósításunkat itt olvashatják.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

http://static.origos.hu/s/partners/f1/html/session_2013_2_8.html