Vágólapra másolva!
Reakciók a Malajziai Nagydíjról. A megjelenések sorrendjében folyamatosan bővítjük a cikket az összes nyilatkozattal.

Red Bull

Sebastian Vettel (1.): "Ezt elszúrtam. Szeretnék egy jó kifogással előállni, hogy miért tettem, amit tettem, de nem tudok. Megértem Mark dühét, és azt, hogy a csapat sem örül annak, amit ma tettem. Magyarázattal tartozom mindannyiuknak. Később igyekszek kifejteni nekik mindent. Sokszor beszélünk ilyen helyzetről, és arról, hogy mit fogunk tenni, ha bekövetkezik, de általában nem szokott előfordulni. Ma viszont bekövetkezett, és végre kellett volna hajtanom az utasítást. Megkaptam, de figyelmen kívül hagytam. Markkal szoktunk csatázni, amikor közel tartózkodunk egymáshoz, de szélsőségesen nagy kockázatot vállaltam azzal, hogy nem fogadtam meg a 2. hely megtartására vonatkozó parancsot, mivel nem tudni, hogy meddig bírják ezek a gumik. Annyira tönkretehettük volna őket abban a két körben, hogy a nyolcadik-kilencedik helyre is visszaeshettünk volna. Felülírtam a csapat döntését, ez helytelen volt. Nem így akartam, és elnézést kérek érte. Nem örülök a győzelmemnek, hibáztam, és ezt nem tenném meg újra, ha lehetőségem lenne rá. Most nem könnyű nekem, és bocsánattal tartozom Marknak és a csapatnak."

Mark Webber (2.): "Úgy gondolom, Sebastian tisztel engem, és én is tisztelem őt, de a mai helyzetet nem jól kezeltük. Nehéz kisilabizálni a történteket a verseny után, de olyankor, amikor a határon autózunk és a lehető legkeményebben hajtunk (egymás ellen), az a legrosszabb a csapatnak. Biztos vagyok benne, hogy tudják, hogy néha rosszra fordulhatnak a dolgok. Ennek van némi előzménye is. Az utolsó 15 körben sok mindenen járt az agyam, de elégedett voltam azzal, ahogy vezettem. A futam végén próbáltam kizárni az eseményeket a fejemből, és arra gondolni, hogy kihoztunk valamit a mai napból, azonban természetesen nem vagyok elégedett az eredménnyel. A történtek növelik a nyomást néhány emberen, de sajnos nincs olyan gomb, ami törölné az eseményeket. Tudom, hogy az emberek nyers érzelmeket akarnak tőlünk ilyen szituációkban, azonban meg kell őriznünk a hidegvérünket. A következő versenyig három hét van, szóval van időnk foglalkozni bizonyos dolgokkal."

Mercedes

Lewis Hamilton (3.): "Fantasztikus munkát végzett ma a csapat. Mindenki keményen dolgozott télen, és szép ajándék, hogy az idény második versenyén elérhettünk egy dobogós eredményt, különösen itt Malajziában, az egyik hazai versenyünkön. Gratulálok Nicónak. Ügyesebben és határozottabban versenyzett nálam délután, megérdemelte volna, hogy azon a helyen érjen célba, ahol végül én értem. A csapat szólt nekünk, hogy tartsuk a pozícióinkat, amit mindketten betartottunk. A futam nehéz volt, keményen harcoltunk a Red Bull-lal, agresszívak voltunk a benzinstratégiával, de a Red Bull egyszerűen túl jó volt ma. A harmadik és negyedik hely kiváló eredmény számunkra, ami növeli a motivációnkat, hogy keményen dolgozzunk és csökkentsük a lemaradásunkat."

Nico Rosberg (4.): "Pompás napja volt a csapatnak, nagyon örülhetünk a hétvégi teljesítményünknek. Jó érzés volt ütőképesnek lenni, leggyorsabb köridőket jegyezni a versenyen. Köszönöm a csapat kemény munkáját, az ilyen eredmények jól kiérdemeltek. Természetesen csalódást keltő, hogy a pozícióm megtartására utasítottak, de megértem a csapat döntését, amellyel biztosítani akarták a helyünket, és azt, hogy mindkét autó eljusson a célba, főleg azután, hogy milyen nehéz időszakot éltünk át. Még sok futam van hátra, és a mai teljesítményünket látva alig várom, hogy a jövőben további dobogós helyezésekért küzdjek."

Ferrari

Felipe Massa (5.): "A mai verseny nagyon bonyolultan alakult, mivel egy új szett intermediate gumin rajtolunk el egy olyan pályán, amely néhol nagyon vizes volt, néhol pedig teljesen száraz, így nem tudtam jó tempót diktálni, és az első körben sok helyet vesztettem. Talán egy kicsit kockázatos volt előrehozni az első kerékcserét, hogy feltegyük a slick gumikat, mivel a pálya még nedves volt, és így időt vesztettem. Aztán amikor felszáradt az aszfalt, az autó egyre jobban ment, a gumikopás sem volt jelentős, és sikerült erős tempót diktálnnom, de akkorra már minden reményünk elszállt, hogy a dobogón végezzünk. Nem mondhatom, hogy elégedett vagyok az eredménnyel, de a rajt nehézségeit figyelembe véve örülök, hogy sikerült pontokat szereznem."

Fernando Alonso (-): "Sajnos nagyon szerencsétlenül alakult számunkra a mai nap. A jól elkapott rajt után a második kanyarban összeértem (Sebastian) Vettellel: meglepődtem, hogy ott találom, majdnem megálltam, nem tudom, ő milyen sebességgel mehetett. Bár az autóm megsérült, nem tűnt olyan súlyosnak a helyzet, és a csapattal együtt úgy döntöttünk, tovább megyünk, mivel ha azonnal kiállunk, aztán 3-4 körrel később újra bejövünk a slick gumikért, akkor túlzottan hátra estünk volna, és elveszett volna a lehetőség, hogy az élen végezzünk. Utólag könnyű kritizálni a döntést, de akkor ez tűnt helyesnek. Persze nagyon sajnálom, mivel itt felvehettük volna a harcot a Red Bullokkal, de a körülmények nem segítettek, és az általunk meghozott döntéstől eltekintve a balszerencsének is nagy szerepe volt, elég csak arra gondolni, hogy hányan hagyták el a pályát Ausztráliában következmények nélkül, illetve itt is, a felvezető körön. Most már a következő versenyekre koncentrálunk, Kínára és Bahreinre, ahol remélhetőleg a tavalyinál jobban teljesíthetünk, hogy a lehető legtöbb ponttal érkezzünk Európába."

Lotus

Romain Grosjean (6.): "Szerintem elégedettek lehetünk a mai eredménnyel. Kemény futam volt, az elején nedves, a végén száraz körülményekkel, de Malajziában pont erre lehet számítani. Sok időt töltöttem Felipe (Massa) mögé beragadva a verseny közepe tájékán, és biztos vagyok benne, hogy amennyiben korábban meg tudom előzni, előtte maradok. Azonban végül tropára mentek a gumijaim, így jobb volt elengedni őt. Nem ilyen eredményt akartunk a hétvége kezdetén, de összességében pontokat szereztünk, Sanghajban pedig megpróbálunk erősebbek lenni."

Kimi Räikkönen (7.): "Noha az autót pénteken nagyon erősnek éreztem, a tegnapi és a mai nap küzdelmes volt. Szombat délelőtt óta valamiért nem úgy viselkedett az autó, ahogy akartuk, főleg az esőben szenvedtünk a tapadás hiányával. Kemény verseny volt. Nem lett jó a start, és utána elvesztettem az első szárnyamról egy darabot. Nem az volt a legjobb hétvégénk, de legalább pontokat gyűjtöttünk, ami jobb, mint üres kézzel távozni. Ha ismét olyanná tudjuk tenni az autót, mint amilyen Ausztráliában volt, akkor biztos vagyok benne, hogy újra az élmezőnyben lehetünk."

Sauber

Nico Hülkenberg (8.): "Úgy érzem, a 4 pont szép jutalom az idei első versenyemért, amit egy új autóval, egy új csapatnál teljesítettem. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a futam alakult, különösen a rajt, amely után az intermediate-eken kifejezetten gyorsak voltunk. Később azonban beragadtam a forgalomba, és nem tudtam előzni. Szerintem a 8. helyet megérdemeltük, figyelembe véve, hogy végig keményen kellett harcolom, nagyon nyomva a gázt. Szerintem jók a lehetőségeink, csak néhány részleten csiszolnunk kell."

Esteban Gutiérrez (12.): "A 12. hely rendben van, de valójában szerettem volna pontszerző helyen végezni. A verseny vége felé időt vesztettem, mert túl sokáig maradtam a pályán ugyanazzal a szett gumival. Megpróbáltunk változtatni a stratégián, és megtettem, ami tőlem telt. Akkor már csak ennyit tehettünk. A hétvégén összességében előreléptünk, és most keményen kell igyekeznünk tovább, hogy minden összeálljon a pontszerzéshez."

McLaren

Sergio Pérez: (9.) "Ma délután a mérnökeim nagyon ügyes stratégiát dolgoztak ki számomra, amelynek köszönhetően már a verseny elején meg tudtam előzni a közvetlenül előttem haladó autókat - ezért köszönet és gratuláció illeti a srácokat. Sajnos azonban a verseny vége felé a gumijaim túlságosan elkoptak, különösen a bal első, ezért úgy éreztük, túl kockázatos lenne elvergődni velük a célig. Emiatt nem maradt más választásunk, muszáj volt sort kerítenünk egy extra kiállásra, amivel pozíciókat vesztettem. Így is a 9. helyen végeztem, ami két hellyel jobb, mint a múlt hétvégén, Melbourne-ben, úgyhogy azt hiszem, mondhatjuk, hogy a fejlődés érezhető. Remélem, két hét múlva, Sanghajban is folytatódik majd ez a trend."

Jenson Button (-): "Ma jó versenyünk volt. Stratégiailag mindent jól csináltunk. A megfelelő körökben cseréltünk kereket, és pontosan úgy kíméltük a gumikat, ahogy kellett. Az 5. helyen értünk volna célba, ha nem akad gondunk a bokszkiállásnál - sőt talán a 3-4. helyért is küzdhettem volna. Nagy kár, hogy ezt nem tudtuk bebizonyítani. Még a végén is maradt esélyem a pontszerzésre, de sajnos küszködni kezdtem a balelső gumimmal. Folyamatosan blokkolt az a kerék, és olyan durva rázkódást okozott, hogy a srácok aggódtak, ha nem állok ki, megsérül a futómű. A bokszkiállásnál elszenvedett problémától eltekintve azonban így is szép munkát végeztünk szerintem. Az elmúlt héten sokat fejlődtünk, és ennek eredményeképpen Malajziában sokkal ütőképesebbek lettünk, mint a múlt hétvégén, Ausztráliában voltunk, ezért mindenképpen akadnak pozitívumok, amikből erőt meríthetünk. Két hét múlva, Kínában remélhetőleg újra előrelépünk, és szerzünk néhány további pontot."

Toro Rosso

Jean-Eric Vergne (10.): "Örülök, hogy pontszerző helyen végeztünk, de nagy kár, hogy a bokszban elkövetett hiba ilyen sokba került, egy kicsit jobb eredményt is elérhettem volna. Szóval összességében inkább csalódott vagyok. De nagyon örülök a megszerzett pontnak. Ezután a két verseny után van egy rövid szünetünk, mielőtt újra rajthoz állunk, és ezt arra kell felhasználnunk, hogy megvizsgáljunk az eddigi teljesítményünket, és kitaláljuk, melyik területeken teljesíthetünk jobban, mivel még egyértelműen van hova fejlődnünk, hiszen mind a két verseny egy elszalasztott lehetőség volt. Ami a pozitívumokat illeti, amint megoldottunk a problémákat, jó tempót diktáltam, és egész sok helyet jöttem előre."

Daniel Ricciardo(18.): "A versenyem már a rajt előtt rosszul kezdődött, amikor nagyon csúszott a pálya, és a 3-as kanyarban felúszott az autó. Tovább tudtam menni, de elég gyorsan vágtam át a sóderágyon, és megsérült az autó padlólemeze. Ez valószínűleg közrejátszott a futam végén tapasztalt problémában. Egész jól kaptam el a rajtot, és sikerült javítanom néhány helyet, meglehetősen elégedett voltam az első néhány körömmel. Azonban nem volt meg a kellő tempóm, hogy a magam mögött tartsam a Lotusokat, és bent maradjak a top tízben, bár a slick gumikra való váltást jól időzítettük. Ahogy már említettem, a felvezető körben szerzett sérülés az autón az egész versenyen befolyásolta a teljesítményemet."

Williams

Valter Bottas (11.): "Jól kaptam el a rajtot, de utána letérem a száraz ívről, amikor (Giedo) van der Gardéval küzdöttem, kicsúsztam, és visszaestem a mezőny végére. Ahogy a pálya elkezdett száradni, meg tudtam előzni néhány autót, és jól mentek a dolgok, sima versenyem volt. A csapat remek munkát végzett a stratégiával, és ha néhány körrel tovább tart a futam, világbajnoki pontokért küzdhettem volna. Ma kihoztuk a maximumot abból, ami a rendelkezésünkre állt, de bízom a csapatban, hogy közös munkával tovább fejlődhetünk."

Pastor Maldonado (-): "Az intermediate gumik igencsak megnehezítették a rajtot, mivel az aszfalt nagyon csúszott, főleg az első szektorban. Jó stratégiai döntés volt, hogy hamarabb jöttünk ki kereket cserélni, és felraktuk a slick gumikat. Elkövettem egy apró hibát a 11-es kanyar féktávján, ami miatt kicsúsztam, és egy kicsit megsérült az első szárnyam. Az új gumikon a második etapban jó tempót diktáltam, de sajnos idejekorán véget ért a versenyem, amikor a KERS problémája miatt le kellett állítanom az autót. Keményen fogunk dolgozni, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a következő két tengerentúli versenyre."

Caterham

Charles Pic (14.): "Remekül kaptam el a rajtot, és Giedóval feljöttünk az első pár körben, amíg a pálya elég nedves volt az interekhez. A csapat behívott, hogy felrakják a közepes keverékű gumikat az első száraz etapra, de amikor jöttem be a bokszba, láttam, hogy (Jean-Eric) Vergne-t pont előttem engedik ki, és már nem tudtam kikerülni, mert éppen fordultam be, semmit sem tehettem, hogy elkerüljem az ütközést, ami az ő hibájukból történt. A srácok fantasztikus munkával kicserélték az orrkúpot és a kerekeket, és körülbelül 25 másodperc késedelem után visszatérhettem a pályára - a bokszutcai szerelőcsapat pont az ilyen esetekre gyakorol, és ez most kifizetődött. Nagyon sajnálom a balesetet, mivel anélkül egész biztosan jobb helyezést érhettünk volna el. Lehet, hogy elvesztettünk miatta egy helyet, ami bosszantó, azt viszont jó volt látni, ahogy mindenki reagált, és utána is keményen hajtottunk, a bokszutca falán és a garázsban egyaránt. Ezután még háromszor cseréltünk kereket, kétszer raktuk fel a kemény keveréket, aztán pedig az utolsó tizenhárom körre a közepeset, és az autót az egész versenyen elég jónak éreztem. Egészen a leintésig nyomhattam a gázt, és biztos vagyok benne, hogy a bokszutcai eset nélkül máshogy nézne ki az eredmény."

Giedo van der Garde (15.): "Nagyon jól, erősen kaptam el a rajtot, és az autó remekül muzsikált az intereken az első etapban. Amikor az aszfalt elkezdett száradni, hallottam a rádión, hogy bal első defektet kaptam, de ez pont akkor történt, amikor jöttem a bokszba száraz gumikért, így alig vesztettem vele időt. A közepes keveréken tértem vissza, és szépen haladtam a 17. helyen, az autó balansza is jó volt. Onnantól kezdve rendben ment a versenyem. Az előzetesen megjósolt eső nem érkezett meg, így nem volt több esélyünk, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek az intereken, amit nagyon sajnálok, mivel igazán gyors vagyok azokon a gumikon, mindenesetre az autó a második és a harmadik etapban sokkal jobbnak tűnt a közepes és a kemény keverékeken is, mint tegnap. A túlkormányzottság nem jelentett olyan problémát, mint a harmadik szabadedzésen vagy az időmérőn, de még dolgoznunk kell azon, hogy csökkentsünk a mértékét a kanyarbejáratoknál, Kínában újra vetünk rá egy pillantást. Az időmérős beállításaink javításán is dolgozni fogunk, minden etapot kihasználva a szabadedzéseken, hogy szombat délutánonként a lehető legtöbbet hozhassuk ki az autóból, ez biztosan segíteni fog abban, hogy jobban teljesítsünk a kvalifikáción.

Force India

Adrian Sutil (-): "Hamar véget ért a versenyünk, pedig nagyon ígéretesen indult. Mind a két autónál ugyanaz a probléma adódott a kerékanyákkal, ami miatt rengeteg időt vesztettünk a bokszban. Még mindig nem tudjuk biztosan, hogy mi is történt, így a csapat úgy döntött, kihívja az autókat, hogy biztosan a végére járjunk a problémának. Nagyon sajnálom, hogy ez pont itt történt, mivel az autónk ma nagyon gyors volt, és igazán kényelmesen éreztem magam a felszáradó pályán. Pozitívnak kell maradnunk, feltartott fejjel, és arra kell gondolnunk, hogy még nagyon sok verseny van hátra, ahol behozhatjuk a ma elvesztett pontokat."


Paul di Resta (-): "Bosszantó, hogy üres kézzel kellett távoznunk, mikor ilyen versenyképesnek tűntünk egész hétvégén. Láttuk, hogy gond van Adrian első kerékcseréjénél, amikor mögötte várakoztam - ezzel körülbelül 15 másodpercet vesztettem - aztán a második kerékcserénél nálam is ugyanaz a probléma jött elő a kerékanyával. A csapat elővigyázatosságból úgy döntött, feladjuk a versenyt. Jó hír viszont, hogy az autó teljesítménye megvan, de most elszalasztottunk egy jó lehetőséget, mivel ma sok pontot gyűjthettünk volna. Most továbbmegyünk, nem hagyjuk, hogy ez elvegye a kedvünket, és Kínában majd visszavágunk."

Marussia

Jules Bianchi (13.): " Nagyon örülök a 13. helyemnek, miután az előző hétvégén 15. lettem az első versenyemen. Remélem, hogy folytatódik ez a trend! Ma nem volt könnyű dolgunk, mert megnehezítette az életünket a kevésbé jó rajt és első kör, ami ártott a tempómnak a futam első részében. Az első etap vége felé kezdtek javulni a köridők, de beszorultam a Caterham mögé, és képtelen voltam elbánni vele. Nagyjából 18 kör után visszaszereztem a helyem, és onnantól nagyon elégedett voltam a fejlődésemmel. Kellemes volt hárítani (Pastor) Maldonado támadásait, és megőrizni a különbséget sokáig. Ez mutatja, hogy az autónkkal harcolhatunk (a Williams ellen) a jövőben. Egy ilyen napnak és hétvégének vannak tanulságai, javulnunk is kell, de Melbourne óta máris előre léptünk. Tovább kell tepernünk. Köszönöm a csapatnak a kemény munkát, ami meglesz Kínáig is."

Max Chilton (16.): "Kicsit csalódott vagyok, mivel látszólag sok minden ellenünk dolgozott. Először is, a rajt nem sikerült jól, rengeteg időt vesztettem a nyitó körben. Meghatározta a versenyemet ez a visszaesés, valamint az, hogy beragadtam a Caterhamek mögé, amit nehéz elfogadni, mert ösztönösen tudjuk, hogy előbb vagy utóbb eljön a kék zászlók időszaka. Az autónak adott a tempója, az enyém szintén, de még dolgoznunk kell, hogy mindent összerakjunk, és a futam mindegyik szakaszát maximálisan kihasználjuk, beleértve a kék zászlós periódusokat is. Biztos vagyok benne, hogy erre összpontosítva erősebbek lehetünk Kínában. A csapat szép munkát végzett hétvégén, pedig nem volt egyszerű feladatuk."