Vágólapra másolva!
A kerekét egy hibás légkulcs miatt nem rögzítették időben, de a szerelő egy pillanatra mégis zöld jelzést adott. Button 12 századmásodperc alatt reagált és elindult. Úgy érzi, egyébként a 3-4. helyért is küzdhetett volna.

Jenson Button útban volt a biztosnak tűnő 5. hely felé a Malajziai Nagydíjon, amikor a 35. körben harmadszor is kiállt a bokszba új gumikért. A zöld jelzést azonban azelőtt kapta meg, hogy McLarenjének jobb első kerekét rendesen rögzítették volna, így miután elindult, félre kellett húzódnia, és meg kellett várnia, amíg a szerelők visszatolják az autóját a csapat garázsa elé.

Button emiatt végül több mint 1 perc 44 másodpercet töltött a bokszban, és visszaesett a 14. helyre. A csapat főnöke, Martin Whitmarsh elárulta, hogy a kerék egy hibás légkulcs miatt nem ment fel időben a helyére, de a kezelője egy pillanatra mégis megnyomta a zöld jelzést a szerszámon, Button előtt emiatt váltott zöldre a jelzőlámpa is. Mindössze 12 századmásodperc múlva visszaváltott pirosra, ez azonban elég volt ahhoz, hogy gázt adjon.

"Ez azon ritka esetek egyike volt, amikor az ember azt reméli, a versenyzője bárcsak ne lett volna olyan gyors..." - jegyezte meg Whitmarsh az Autosportnak. "Csak 120 ezredmásodpercig volt előtte zöld a jelzés, de a villámgyors reakcióidejével - amiért egyébként a fizetését kapja - elindult."

Forrás: AFP

"Ezeket a lámpákat több forrás együtt állítja be, különféle gombok és mikrokapcsolók az autó körül. Az egyiket 120 ezredmásodpercig nyomva tartották, aztán újra felengedték. Ezek a srácok két másodperc alatti kiállásokat próbálnak lebonyolítani. Ilyen rövid idő alatt is rengeteg minden történik, és óriási rajtuk a nyomás. Emberi hiba vezetett a túl korai zöld jelzéshez."

Button még a baki után is pontot szerezhetett volna, de 3 körrel a leintés előtt biztonsági okokból végleg kiszólították a bokszba. "Sajnos küszködni kezdtem a bal első gumimmal. Folyamatosan blokkolt az a kerék, és olyan durva rázkódást okozott, hogy a srácok aggódtak, ha nem állok ki, megsérül a futómű" - mondta. " A bokszkiállásnál elszenvedett problémától eltekintve azonban így is szép munkát végeztünk szerintem."

"Stratégiailag mindent jól csináltunk. A megfelelő körökben cseréltünk kereket, és pontosan úgy kíméltük a gumikat, ahogy kellett. Az 5. helyen értünk volna célba, ha nem akad gondunk a bokszkiállásnál - sőt talán a 3-4. helyért is küzdhettem volna."

Sergio Pérez, aki 9. helyezése révén megszerezte első pontjait a McLarennel, szintén úgy érezte, hogy a csapat Melbourne óta is előrelépett a problémás MP4-28-cal. "A mérnökeim nagyon ügyes stratégiát dolgoztak ki számomra, amelynek köszönhetően már a verseny elején meg tudtam előzni a közvetlenül előttem haladó autókat - ezért köszönet és gratuláció illeti a srácokat" - mondta.

"Sajnos azonban a verseny vége felé a gumijaim túlságosan elkoptak, különösen a bal első, ezért úgy éreztük, túl kockázatos lenne elvergődni velük a célig. Emiatt nem maradt más választásunk, muszáj volt sort kerítenünk egy extra kiállásra, amivel pozíciókat vesztettem."

Két forduló után a McLarennek mindössze 4 pontja van, míg a Red Bull már 66-ot, és a Lotus illetve a Ferrari is 40-et gyűjtött.