A Malajziai Nagydíjon aratott kettős győzelem ellenére feszült és rideg a hangulat a Red Bullnál, a versenyzőik ugyanis a csapat utasítását megszegve, ütközést kockáztatva csatázni kezdtek egymással a hajrában.
A verseny elején a pole pozícióból induló Sebastian Vettel állt az élen, de túl korán váltott slick gumikra a felszáradó pályán, így sokáig a kerékcserét jobban időzítő Mark Webber vette át tőle a vezetést. Vettel azonban nem törődött bele, hogy csapattársa megelőzte, rádión többször kérte is a Red Bullt, hogy állítsák félre a nála szerinte lassabb tempót diktáló ausztrált. A csapat elutasította a kérést, és az utolsó bokszkiállások után elrendelte, hogy a versenyzőik tartsák a pozícióikat. (Ezt a "multi 21", kímélő üzemmódot takaró kóddal üzenték meg ezt nekik rádión.)
Vettel megtagadta az utasítást, utolérte és megtámadta Webbert, és a 46. körben egy látványos előzéssel visszaállt az élre. Webber közölte, ő úgy tudta, hogy nem kell számítani támadásra. "Az utolsó kerékcsere után a csapat szólt, hogy tekerjem le a motor fordulatszámát. Seb saját döntést hozott, és szokás szerint meg fogják védeni" - mondta rögtön a dobogón tartott interjún.
A dobogó és a bajnoki tabella első helyére ugró német pilóta először érezhetően mellébeszélt. "Kiélezett csata volt, kerék a kerék elleni csata, nem volt köztünk sok hely. Élveztem a harcot, és végül én jöttem ki győztesen belőle" - nyilatkozta az élő közvetítésben. "Szerintem mindketten élveztük, de én állok itt a dobogó közepén, szóval én még jobban élveztem."
A Red Bull vezetői ugyanakkor már tudatták, hogy ők sem engedték párbajozni a pilótákat. "Az utolsó bokszkiállásig hagytuk őket versenyezni, de utána vigyázni akartunk a gumikra. A versenyzők azonban sajnos átvették az irányítást, és az érdekeik felülkerekedtek a csapatén" - jelentette ki Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak. "Leülünk velük elbeszélgetni. Már voltunk ilyen helyzetben, de ez nehéz, mert ők csak a 25 pontra gondolnak." Ezzel feltehetően a 2010-es Török Nagydíjra utalt, ahol az élen csatázó páros össze is ütközött. Ezt ezúttal legalább elkerülték.
Helmut Marko szintén az engedetlenségről beszélt. "Megmondtuk a versenyzőinknek, hogy tartsák a helyüket, mert aggódtunk a gumikopás miatt, de kicsúszott a kezünkből az irányítás" - nyilatkozta.
Vettel később elnézést kért Webbertől. "Bocsánatot kérek Marktól. Próbált vigyázni az autójára és a gumikra, de én túl nagy kockázatot vállaltam a megelőzésével. Nem kellett volna" - tette hozzá később. "Ma elcsesztem, bocsánatot kértem Erre a győzelemre nem vagyok túl büszke, mert Mark érdemelte meg." Azt is elmondta, hogy szerinte nem utálják egymást Webberrel.
A következő versenyre három hét múlva kerül sor Kínában, Webber addig megpróbálja kiheverni a történteket. "Seb egy világklasszis, és már voltak eseteink korábban is. Tisztelem őt, de még mindig elég rosszul érzem magam, hiszen volt egy tervünk a versenyre. Jobban teszem, ha itt meg is állok" - mondta.
"Természetesen letekertem a motort, vigyáztam a gumikra, és kétszer is megnyugtattak, hogy nem kell támadásra számítanom. Elég nehéz megértenem a történteket. Az biztos, hogy bizonyos emberekre most nagy nyomás nehezedik, komoly kihívás vár rájuk. Három hét van a következő versenyig, most azzal fogom gyógyítani magam, hogy elmegyek Ausztráliába meglovagolni a hullámokat. Meglátjuk, hogy ez elég lesz-e."