Vágólapra másolva!
A wokingi gárdánál egyelőre csak találgatni tudnak, hogy mi lehet a gyenge szezonkezdet oka, de gőzerővel dolgoznak a fejlesztéseken. Nem szeretnék elővenni a tavalyi autót.

A McLaren teljesítménye az Ausztrál Nagydíjon bebizonyította azt, amit már a téli teszteken is sejteni lehetett: alaposan mellélőttek az idei autóval. A wokingi gárdánál gőzerővel dolgoznak az új, kísérleti fejlesztéseken, egyelőre azonban még azt sem tudják pontosan, mi okozza a problémát.

"Hogy őszinte legyek, jelenleg minden fronton vizsgálódunk" - mondta Sam Michael sportigazgató. "Már egész jól sikerült megértenünk, hol lehet a probléma, és olyasmi, amit tervezéssel elvileg meg tudunk oldani a (wokingi központban, az) MTC-ben."

"Azonban még túl korai lenne kijelenteni, hogy pontosan miről is van szó" - tette hozzá. "Nyitottnak kell maradnunk, mivel sok, egymásra épülő területen keresztül érhetünk el javulást."

A szezonnyitó után azonnal felröppentek azok a hírek, miszerint a gárda kukába dobja az idei autó terveit, és visszatérnek a tavalyi modellhez (vagy egy hibrid autóhoz), Michael szerint azonban nincs szükség ilyen radikális lépésekre "Jelenleg minden erőnkkel a 28A-ra koncentrálunk - ezen dolgozunk, hogy a lehető leghamarabb megoldjuk a gondokat."

A szakember hozzátette, a tavalyi MP4-27 leporolása ráadásul nem lenne olyan egyszerű, mint ahogy elsőre tűnhet, hiszen az első szárnyra vonatkozó szabályok változtak, és az alkatrészekből rendelkezésre álló készlethiány is nehézséget okozhatna.