Vágólapra másolva!
A rivális Mercedest irányító Ross Brawn szerint legális, az FIA azonban közölte a Williamsszel, hogy sérti a szabályokat - akárcsak a Caterhamé.

Elképzelhető, hogy a szezon kezdetéig a Caterhamnek és a Williamsnek is módosítania kell a kipufogórendszerét, mert az a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) álláspontja szerint szabálytalan.

A Caterham megoldása már korábban is vitákat váltott ki, míg a Williamsé közvetlenül azután lett téma, hogy az új autójukat kedden reggel bemutatták. A problémás rész egy kis áthidaló elem, amely két részre tagolja a kipufogócső alatti, a gázt hátra, a diffúzor felé irányító vájatot. A Technikai Szabályzat 3.8.5-ös cikkelye ugyanis kimondja, hogy az autó mindkét oldalán "csak egyetlen nyílás" lehet a karosszérián a kipufogó kivezetésének céljából, összesen 50 000 négyzetmilliméteres vetülettel.

A Williams technikai igazgatója, Mike Coughlan azt állította, az FW35-ön alkalmazott megoldás nem mond ellent ennek. "A szabályok a nyílások teljes méretére és egyetlen nyílásra vonatkoznak. A miénk egyetlen nyílás, csak éppen két részre tagolódik" - magyarázta. Igazat adott neki a rivális Mercedest irányító Ross Brawn is, aki úgy vélte, "lehet, hogy ez csak a szövegezésen múlik, de ha szó szerint olvassuk a szabályzatot, a Williams biztonságban van."

Forrás: Williams
A 6 csavarral rögzített áthidaló a vita tárgya

Ám a jelek szerint az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting nem ért egyet ezzel: ő már a Caterhamnek és a Williamsnek is értésére adta, hogy nem tartja elfogadhatónak a kipufogójuk kialakítását. Mégpedig eredendően azért, mert a befújt diffúzor 2012 előtti betiltása óta a kipufogónak csak járulékos szerepe lehet az autó aerodinamikai teljesítményében, és Whiting szerint a két csapat megoldása már átlépi ezt a határt.

Mindazonáltal ez egyelőre csak az ő személyes véleménye, ami nem kötelező érvényű. A Williams szóvivője az ügyről kedden este annyit közölt: "A csapat reggel konzultált az FIA-vel (ők kerestek meg minket), akkor hozták tudomásunkra az álláspontjukat. Most igyekszünk kimerítően tisztázni a kérdést, és majd az első verseny előtt döntünk arról, hogy kitartunk-e a megoldás mellett."

Bár az még elképzelhető, hogy a Williams koncepcióját végül legálisnak nyilvánítják, a Caterhamé merészebb, ezért azt szinte biztosan be fogják tiltani.