Vágólapra másolva!
Christian Horner úgy véli, a 2014-es szabályok a legjobb istállók számára is rendkívül veszélyesek lehetnek. A Red Bullt éppúgy gyári csapatnak tartja, mint a Ferrarit vagy a Mercedest.

A Red Bullt irányító Christian Horner szerint a Forma-1 2014-től életbe lépő új szabályrendszere aknamezőt fog jelenteni még az élcsapatok számára is, mert az előre nem látható akadályokon felbukva bármelyikük visszazuhanhat a középmezőnybe.

Jövőre nemcsak 1,6 literes V6-os turbók váltják fel a jelenlegi 2,4 literes V8-as szívómotorokat, hanem ezzel párhuzamosan az autók 2009 óta lényegében változatlan aerodinamikai platformját is átszabják. "2014 mindenkinek kockázatos lesz" - figyelmeztetett Horner. "Egyelőre senki nem tudja, hogy áll a motorjával, bár az látszik, hogy Viryben (a Renault főhadiszállásán) nagyon eltökélten dolgoznak, szépen haladnak a munkával."

"A Renault-nak fantasztikus hagyományai vannak, ezért bízunk a mérnökeikben. Látjuk, hogy hol tartanak a programjukkal, de persze a Mercedes és a Ferrari is nagyon keményen pörgeti a fejlesztéseket."

"A versenyzés jellege jövőre teljesen megváltozhat, nagyobb hangsúly kerülhet a gazdaságosságra, mint az abszolút teljesítményre. Ez érdekes kihívás lesz. Bízunk a motorszállítónkban, de biztosat csak 2014-ben fogunk tudni."

Bár egyesek szerint a Red Bull számára hátrányt jelent, hogy a Mercedesszel és a Ferrarival ellentétben nem házon belül készítik az új motort, melyhez így nem tudják már menet közben, előre optimalizálni a kasztnit, Horner nem aggódik emiatt.

"Remek a kapcsolatunk Viryvel, és a Renault-nak egyértelműen mi vagyunk a gyári csapata" - jelentette ki. "Már eddig is rengeteg tervezési ötletet cseréltünk, mert egyértelműen fontos tényező, hogy az erőforrást hogyan integráljuk a kasztniba."

"A Milton Keynes és Viry közötti kapcsolat szerintem nagyon hasonló ahhoz, mint ami a Mercedesnél Brackley (a központ) és Brixworth (a motorfejlesztő részleg) között van."