Vágólapra másolva!
Az olaszok technikai igazgatója, Pat Fry elégedett az autón végzett módosításokkal, de tisztában van vele, hogy még számos területen fejlődniük kell. Csak akkor lesz elégedett, ha Melbourne-ben egyértelműen a Ferrari lesz a leggyorsabb.

Bár a Ferrari tavaly egészen az utolsó futamig harcban állt a világbajnoki címért, az olaszok az autójuk gyorsaságát figyelembe véve rendszerint elmaradtak a máris két élcsapat, a Red Bull és a McLaren mögött. Idén azért dolgoznak, hogy ne csak a többiek hibáit kihasználva legyen esélyük a sikerre, hanem minden futamon a győzelemért szállhassanak harcba.

A technikai igazgató, Pat Fry elárulta, hogy az idei Ferrarit - amely a kevés szabálymódosítás miatt az F2012 továbbfejlesztett változata - minden szempontból megpróbálták gyorsabbá tenni. "Minden kis területen előnyt kerestünk, ahol úgy gondoltuk, hogy javulhatunk" - magyarázta a Ferrari hivatalos honlapjának, majd hozzátette, az idei autó tervezését sem hanyagolták el amiatt, hogy a tavalyit a szezon végéig fejleszteniük kellett.

"Azt hiszem, a szezon végéig tartó küzdelem az összes csapat 2013-as autóját befolyásolta. Mi azonban bizonyos szempontból szerencsések vagyunk, hiszen az átszervezéseknek köszönhetően keményen dolgozhattunk a tavalyi autónkon, miközben viszonylag jó ütemben fejlesztettük az idei modellt is" - mondta.

Forrás: Ferrari

A múlt héten rendezett jerezi teszten Felipe Massa futotta a legjobb köridőt az F138-cal, Fry ezért bizakodva várja a következő két tesztciklust Barcelonában. Arra azonban felhívta a figyelmet, hogy a Jerezben látott Ferrari nagy mértékben különbözni fog attól, amit majd az Ausztrál Nagydíjon vetnek be. "A legnagyobb kihívás az aerodinamika terén vár ránk, hiszen a megszokottnál körülbelül három hónappal később kezdtünk ezzel foglalkozni. Mivel elég nagy hátrányt kell behoznunk, sok változtatást fognak látni a bemutatott autónkhoz képest: a második teszten is bevetünk majd néhány újítást, az utolsóra pedig nagy fejlesztéseket viszünk."

Fry elégedett az eddig látott javulással, célja azonban az, hogy az ausztráliai idénynyitó előtt még jelentős fejlődést érjenek el. "Úgy gondolom, minél előbb tovább kell lépnünk, még mindig sokat kell tennünk azért, hogy javuljunk. A harmadik teszt után már pontosabb képet kapunk az autónk teljesítményéről, de addig nem leszek elégedett, míg nem bizonyítjuk be Melbourne-ben, hogy miénk a leggyorsabb autó."

A technikai igazgató szerint az sem jelent majd problémát idén, hogy a szezon közben a merőben más szabályok alapján épülő 2014-es autón is dolgozniuk kell. "A 2014-es autó nagy mértékben különbözni fog az ideitől, így sok mindent nem hasznosíthatunk a 2013-as munkánkból: a turbómotor miatt megváltozik a kipufogó hatása és elhelyezése, új első szárnyat kell fejlesztenünk, és a hátsó szárny is jelentősen változik. Ez nagyobb terhelést jelent az aerodinamikai és a tervezőrészlegünknek" - ismerte el. "De úgy érzem, a tervezőink jól alkalmazkodnak a változásokhoz, és együtt tudnak működni az erőforrásért felelős részleggel."