Vágólapra másolva!
A csapat rendkívül szűkre szabta a C32 oldaldobozait, és Matt Morris főtervező elárulta, azután találták ki ezt a megoldást, hogy Sergio Pérez baleset szenvedett a két évvel ezelőtti monacói időmérőn.

Az idei Forma-1-es autók közül a feltűnően szűk oldaldobozok miatt az új Saubernek az egyik legkülönlegesebb a külalakja. Matt Morris, a csapat főtervezője elmondta, a stábjával azután találták ki ezt a kialakítást, hogy Sergio Pérez falhoz csapódott a 2011-es monacói időmérőn, és autójának oldala összepréselődött.

"Checo elég csúnya balesetet szenvedett Monacóban pár éve. Miután visszakaptuk az autót, és láttuk, hogy benyomódtak az oldaldobozok, arra gondoltunk, hogy vajon mi is meg tudnánk ezt csinálni?" - magyarázta a szakember. "Az oldaldobozokkal szokatlan lépésre szántuk el magunkat, így született a különleges dizájn, de magabiztosan vagyunk."

"Az egyik nagy kihívás az volt, hogy az összes hűtőberendezést és egyéb kelléket be tudjuk gyömöszölni ennyi helyre. Ahogy az Svájcban lenni szokott, épp elkészültünk vele időben!"

Forrás: Sauber

A C32-es modellben a tömegcsökkentés jegyében elkészített fékrendszer is nagyobb változást jelent, az első szárny és a kipufogó elrendezése azonban nem változott jelentősen az új autón a tavalyihoz képest. Az autó tesztelését kedden kezdik meg a spanyolországi Jerezben.