Vágólapra másolva!
Február 3-án a Red Bull is megmutatta a nyilvánosságnak 2013-as autóját, az RB9-et, amellyel Sebastian Vettel zsinórban negyedik vb-címét próbálja majd megszerezni. A szokásosnál is nagyobb volt a titkolózás.

Vasárnap a címvédő Red Bull 2013-as versenyautójáról is lehullott a lepel a csapat Milton Keynes-i főhadiszállásán, így a tavalyi konstruktőri összetett első négy helyezettjének új modelljei mind kigördültek a nyilvánosság elé.

Az RB9 tervezését irányító Adrian Newey már korábban elismerte, hogy a Red Bull kissé megcsúszott a projekttel, mert tavaly az elhúzódó világbajnoki küzdelem miatt túl sokáig kellett folytatnia az RB8 fejlesztési programját. Az új autó - melyet Newey a bemutatón az előző modell továbbfejlesztésének nevezett - végül mégis elkészült az első tesztre.

Az RB9 bemutatkozása körül a szokásosnál is nagyobb volt a titkolózás, a meghívott újságírók még fotókat sem készíthettek róla, pedig jól láthatóan a 2009 óta bevetett elődei által kijelölt irányt követi. A Red Bull a Ferrari, majd a McLaren példáját nem követve kitartott a hagyományos nyomórudas első felfüggesztés mellett, és a Lotushoz hasonlóan, de a többiekkel ellentétben, a súlynövekedésre hivatkozva nem hidalta át az autó lépcsős orrát az ettől az évtől kezdve szabadon használható kozmetikai panellel. Pontosabban egy kis méretű panelt beépített, ám az alig látszik. Emiatt azonban eltűnt az RB8 törött orrából ismert hasíték.

"Ez az autó az evolúció jegyében született" - mondta Newey. "A télen nem voltak jelentős szabálymódosítások. A legfontosabb változás ezért nem az előírásokkal, hanem a Pirelli gumikkal kapcsolatos. A brazíliai első szabadedzésen rövid időre kipróbálhattuk őket, de a pálya akkor nagyon nyers és forró volt, ezért valójában nem sokat tanultunk."

Forrás: Red Bull
Felül az új, alul a régi Red Bull. A galériához kattintson!

"A feladat az volt, hogy tovább csiszoljuk az RB8-at. Nincsenek világraszóló újdonságaink. Az alapelvek ugyanazok, mint tavaly voltak" - tette hozzá. "Az ördög most is a részletekben bújt meg. Bizonyos területeken, amelyeket hiányosnak éreztünk, betömtük a réseket. Ismét az egész szezonon át tartó fejlesztések fogják jelenteni a siker kulcsát."

Newey stábja külön gondot fordított a gumikkal való megfelelő bánásmódra, valamint az első vezetőszárnyra, melynek merevségét mostantól még szigorúbb tesztekkel fogja ellenőrizni az FIA. Az új Red Bull festésében több lett a csapat névadó szponzorára, az Infinitire utaló lila.

"Még alaposabban ki kell ismernünk a gumikat" - folytatta Newey. "Tavaly minden alkalommal, amikor azt hittük, már mindent tudunk róluk, újabb meglepetés ért minket, és rá kellett jönnünk, hogy még nem teljesek az ismereteink. Erre az évre ráadásul megint áttervezték a gumikat."


A kérdésre, hogy idén milyen tervei vannak a világuralomra, Sebastian Vettel tréfásan azt felelte: "Német vagyok, de világuralomról nem beszéltem! Nincs is bajszom." A Red Bullnál hangsúlyozták, hogy mindkét versenyzőjük egyenlő esélyekkel vághat neki a szezonnak, Mark Webber azonban kijelentette, "tudom, hogy képes vagyok a világbajnoki címért harcolni, ehhez azonban 100 százalékos támogatásra van szükségem. A 99 százalék nem elég."

Az RB9 tesztelését kedden, a többi autóéval együtt kezdik meg a spanyolországi Jerezben. Hétfőn még bemutatkozik az új Mercedes és Toro Rosso is.

A bemutatók időpontja:

- Január 28.: Lotus (Enstone)
- Január 31.: McLaren (Woking)
- Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
- Február 2.: Sauber (Hinwil)
- Február 3.: Red Bull (Milton Keynes)
- Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
- Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
- Február 19.: Williams (Barcelona)

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!