Vágólapra másolva!
A C32 orráról is eltüntették a törést, a tavalyi modellhez képest a legnagyobb változás mégis az rajta, hogy az oldaldobozok feltűnően keskenyek, továbbá fehér helyett grafitszürke lett az alapfestés.

Szombat délben a csapat két versenyzője, Nico Hülkenberg és Esteban Gutiérrez lerántotta a leplet a Sauber idei versenyautójáról, a C32-ről. Az új autón rögvest kiszúrható változás, hogy az alapfestése a korábbi években megszokott fehér helyett szürke lett, de ami fontosabb, az oldaldobozai aerodinamikai okokból szokatlanul keskenyek lettek. Az orrán lévő törést eltakarták az idei évtől engedélyezett kozmetikai panellel, így továbbra is a Lotus autója az egyetlen, amelyen a lépcső kívülről is látható.

Monisha Kaltenborn csapatfőnök a hivatalos közleményben kifejtette, hogy nem tűztek ki konkrét elvárásokat 2013-ra. "Nem mondjuk, hogy ebben vagy abban a pozícióban akarunk végezni a tabellán, mert ebben más, általunk nem befolyásolható tényezők is közrejátszanak" - mondta. A Hinwilben tartott bemutatón hozzátette, "a cél nagyon világos és egyszerű, tovább akarunk javulni."

"A C32 az elődjén alapszik, amely egy ütőképes autó volt, sok erősséggel, néhány gyenge ponttal. A mérnökök arra koncentráltak, hogy még hatékonyabbá tegyék az előbbieket, illetve megszüntessék az utóbbiakat." Amelyek közül megemlítendő, hogy a Sauber évek óta gyengélkedik az időmérőkön, mivel a gumikat nehezen tudják egy kör alatt optimálisan felmelegíteni - viszont ezért cserébe általában jobban kímélik őket a futamokon. A gárda tavaly hatodik lett a konstruktőri bajnokságban, a versenyzőiknek összesen négyszer sikerült dobogóra állniuk.

Kaltenborn tavaly ősszel vette át a csapat irányítását Peter Saubertől, aki egyre több feladatot bízott kiszemelt utódjára, mielőtt ténylegesen átadta a karmesteri pálcát a Forma-1 első női csapatfőnökének. A 42 éves hölgy az autó bemutatójával kapcsolatban elismerte, "izgatott, ugyanakkor egy kicsit feszült is". Érzi ugyanis a növekvő terhet. "Lényeges változás, hogy Peter a hátam mögül fog figyelni, és ez mindkettőnknek újdonság lesz. Úgy gondolom, rajtam valamelyest nagyobb a nyomás, mint rajta."

Forrás: Sauber
Kattintson a nagyítható képeket tartalmazó galériához!

A Sauber azon négy csapat egyike, amely teljesen új pilótapárossal vág neki a következő szezonnak. "Nagy elvárásaink vannak, és ezt mindketten tudják. Két fiatal, gyors és nagyon tehetséges pilótánk van" - nyilatkozta Kaltenborn. A Force Indiától megszerzett Hülkenbergről azt mondta, "nagyon hatékony", mert "ha megvan a lehetősége, él vele, és megszerzi az elérhető eredményt". A csapatnál neki kell vezérszerepet vállalnia, hiszen a másik autót a korábbi tesztpilóta, Esteban Gutiérrez fogja vezetni. "Egy ideje már ismerjük őt, igyekeztünk a lehető legjobban segíteni a Forma-1-be vezető úton. Úgy gondoltuk, eljött az ideje, és hisszük, hogy hozzá fog járulni a csapat sikereihez" - mondta Kaltenborn az újonc mexikói versenyzőről.

A Sauber előszeretettel alkalmaz fiatalokat, és a bemutatón bejátszott felvétel alapján a két versenyző máris megtalálta a közös hangot: szemmel láthatóan jól érezték magukat, amikor a szélcsatornában egymást interjúvolták, vagy amikor egy padlóra festett versenypályán szórakoztak egy Segwayjel és egy gurulós kisautóval.


A komolyabb feladatokról Gutiérrez így nyilatkozott: "A Forma-1-ben szerintem az a legnagyobb kihívás, hogy megszokjuk az egész környezetet, a sajtó figyelmét" - mondta. "Én azt akarom elérni, hogy egyenletesen jól teljesítsek ezen a nagyon magas szinten." A felkészülésről beszélve megemlítette, hogy a télen Ausztriában téli sportokkal, hegymászással, sífutással edzett.

Hülkenbergnek a Sauber a harmadik F1-es csapata a karrierje során, de máris jól érzi magát. "Sok minden lenyűgözött itt" - közölte. "Máris otthon érzem magam." Az új autót ő próbálhatja ki a február 5-én kezdődő jerezi teszt első két napján, Gutiérrez csütörtökön és pénteken kap majd lehetőséget a vezetésre.

A bemutatók sora vasárnap az új Red Bulléval folytatódik.

A bemutatók időpontja:

- Január 28.: Lotus (Enstone)
- Január 31.: McLaren (Woking)
- Február 1.: Ferrari (Maranello), Force India (Silverstone)
- Február 2.: Sauber (Hinwil)
- Február 3.: Red Bull (Milton Keynes)
- Február 4.: Mercedes (Jerez), Toro Rosso (Jerez)
- Február 5.: Caterham, Marussia (Jerez)
- Február 19.: Williams (Barcelona)

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!